Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade41
Mobilspel
Pågående20 105

Forumkategorier

Användare Inlägg  
numsan2010-10-30 14:32
Antal inlägg: 6327

Vad Malmöitiskt av dig att dricka Strongbow Guldplate.. ;)

Jag dricker mest vin numera. Har nästan helt sluta dricka öl förutom på sommaren i strålande solsken. I det strålande solskenet dricker jag även gärna snakebite som är en blandning av öl och torr cider.

Gewurstraminer är definitivt favoritdruvan när det gäller vitt. Särskilt om den är heltorr och kommer från typ Franken. Och en Amarone sitter ju verkligen alltid bra när man vill lyxa lite.

Favoritlikören är frangelico och favoritspriten får nog bli rom. Gärna mörk och lagrad sådan så att man kan dricka den som avec.

Nu blev jag otroligt sugen på vin efter den här utläggningen.. Tur att jag snart ska iväg på middag.. =D

Guldplate2010-10-30 14:36
Antal inlägg: 1212

Numsan:

Jag har testat snakebite en gång och konstaterat att vissa saker ska aldrig kombineras! =)

(Till saken hör att jag aldrig gillat öl. Får plåga i mig det om det ska ner! =) )

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-30 14:41
Antal inlägg: 4429

Får nog hålla med om bubblet.... Få saker som är festligare. Och eftersom jag går ut så sällan så beställer jag bubbel flaskvis när jag är ute och har i iskyl och serverar alla som vill ha. Amaroneviner är en favorit och scancerre viner likaså. Blir fullkomligt lyrisk vid ju varenda år eftersom jag formligen älskar glögg... Rose vin på sommaren eller billiga röda viner...från låda... Gin tonic och whiskey till kaffet och en liten grappa då och då. Jag formligen älskar rusdrycker.... Men nu så är jag gravid och det konstiga är att jag inte saknar det alls... Nu så får jag samma kick fårn en god äpplecider eller ett glas med iskall julmust... Till mat vill jag nästan alltid bara ha vatten... Gravid eller inte...Och kaffe e gott med :-D...

numsan2010-10-30 14:54

Intressant Guldplate.
Annars brukar folk som inte riktigt går igång på öl uppskatta snakebite för att det blir lite mindre bittert och lite mer väldrucket.
Men man kan ju faktiskt inte gilla allt.

Jag avskyr till exempel Amaretto för att jag tycker att den tar över alla andra smaker, för att inte tala om Fernet som måste vara universums mest vidriga shot. Det händer att mina kära vänner får för sig att de ska hälla i mig det på krogen, men icke sa nicke.

Godaste shoten är utan tvekan calypso! Hälften mörk rom hälften kaluha. God att dricka som den är, men alldeles perfekt att ta med en limeklyfta och råsocker till. Mmmmm..

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-30 15:09
Antal inlägg: 37631

ingen ,jag är nyckterist,och har bra självförtroende,så jag behöver inte dricka ,och jag tycker detta är en tråd som inte behövs då det fins människor med alkoholproblem

Maja G2010-10-30 15:14
Antal inlägg: 10730

Rött vin eller mörkt öl. Kan ta någon Irish coffee nångång, men ren whiskey skulle jag aldrig kunna dricka. Gillar ej heller söt cider eller söta drinkar,nubbar eller rosévin

nettan232010-10-30 15:35
Antal inlägg: 4086

Gillar att dricka i sällskap, vad beror på tillfället, hur ofta varierar väldigt.

Hemmamys med middag/restaurang då blir det vin

Uteserveringar/Puben kall cider/öl

Utgång/Nattklubb drinkar

Topp tre just nu

1. Vitt vin/Rene Barbier
2. Cider/Briska
3.Drink/Vanilla sky

8507102010-10-30 15:47
Antal inlägg: 5222

öl om man är ute på ölstund eller liknande

annars funkar det mesta

mojito, vin, whiskey, whisky

åskarl2010-10-30 16:03
Antal inlägg: 5826

allt slinker ner.
utom mjölk och bögpilsner (=cider)
:)

Mindymoo2010-10-30 16:07
Antal inlägg: 1743

Alkohol ska man inta på krogen. Oftast rödvin, öl om de har något spännande. Nu ska jag ut och dricka Trashy Blonde!
(Ljus ale från skotska BrewDog.)
Det roligaste är att gå fram till baren och be att få en blond slampa :)
Hemma har jag i princip bara Marsala som är halvsött starkvin, torr sherry och konjak - alla är bra i matlagning!

dalapower2010-10-30 16:13
Antal inlägg: 419

Jag kör på helgerna drinken CP
Christer Petersson
1 del Explorer
1 del Bailys
kan drickas ljummen eller kall.

Annars håller jag mig till Ale eller bitter.
Bedarö Bitter är en av de bästa,samt de flesta Sierra Nevada ölen.

Guldplate2010-10-30 16:39

Numsan:

Vi var två som delade på den. En öl-människa och en cider-människa. Han lyckades få ner den, men så ville han inte låta pengarna gå förlorade! =)

numsan2010-11-01 02:02

Hahaha, så illa alltså?
Ni kanske bara drack den på fel ställe? ;)
På typ nyhavn och liknande finns en tendens att blanda ljus fatöl och sötsliskig fatcider. Billigast så såklart.
Men torr cider och gärna typ guiness ska det va!!
Jag kan blanda en exemplarisk. Min är värd att testa, jag lovar.. ;)

peter2010-11-01 05:38
Antal inlägg: 1710

vatten...alltid vatten....med eller utan kolsyra...sedan dec 08

Guldplate2010-11-01 08:33

Numsan:

Ölkaféet var det på. Fast är du bättre än dom så går jag gärna med på att testa en gång till! =)

Om snakebites enda krav är att man blandar öl och cider och ev lite svartvinbärsaft så kan jag tänkta mig att smaken varierar otroligt mycket. Öl lär ju ha ganska stora variationer och jag hävdar att cidern kan ha ännu större...

pineapple4562010-11-01 09:13
Antal inlägg: 456

Själv är jag nykterist.

LadySol - Ej medlem längre2010-11-01 09:40
Antal inlägg: 33199

Det är ju lite olika beroende på när och vart det är. =)

Rött vin till maten funkar oftast.
Stowford press eller Westons jag känner för cider.
GT, någon syrligare drink eller Grand Melon blandat med lime och indian tonic om det är drinkar som gäller.

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-11-01 09:52
Antal inlägg: 1175

Coca cola, kolsyrat vatten och någon gång ibland blir det en alkoholhaltig dryck

numsan2010-11-01 13:24

Guldplate - Jag kan tänka mig att ölcafet har ungefär samma recept som nyhavn.. =) Schyssta ställen, men de erbjuder väl sällan de mest kulinariska upplevelserna.
Du får komma förbi Casa Anna istället. Här vet vi hur de ska göras.

För övrigt drack jag flädersaft till lunch. Mmmmm vad gott det var. Hemmagjord såklart!

Saxon_x2010-11-01 13:42
Antal inlägg: 306

50cl glas: gör så här dra i 1.5 dl sprit ungefär och dra i 1.5 dl redbull, fyll upp med Shweppes Ginger Ale och toppa med ett par isbitar.

Nykter bland fulla mäniskor nej nej nej då stannar jag hellre hemma elelr umgås med någon som också är nykter.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?