Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 18 806 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 09:34 | |
![]() | Bajen, förstår din poäng. Skulle rekommendera lite cardo i ditt fall. | |
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 09:35 | |
![]() | *cardio | |
| slånbär | 2010-11-11 09:56 | |
![]() | sheol-dom har x-box också men dom flesta av kompisarna har inte det utan kör pc och eftersom dom kör online så blir det så att en dom spelen skaffar dom till pc. Det kommer att bli ett nytt grafikkort och förmodligen även ramminne. Jag har två killar 16,18 år och deras intresse är att spela med polarna så det blir rätt märkbart när dom inte kan hänga på när det kommer ut ett nytt spel. Jag ser inga direkt problem med att dom lägger pengarna på själva spelen för dom har liksom inga andra dyra intressen och det är heller inte det enda dom gör. Dom tränar ganska mycket och spelar även gitarr en hel del och har ett stort musikintresse så det är inte så att dom bara sitter vid datorn. Problemet är ju just att när man tror att man har en dator som är bra uppgraderad så kommer det ändå strax ett nytt spel med ännu högre krav. Visst förstår jag att man är ute efter att utveckla spelen hela tiden och att dom ska vara optimala att spela men nånstans så känns det ju ändå som att dom gör det bar för att driva marknaden framåt. Tänk om det typ var femteår skulle komma nya krav på bilarna så man skulle vara tvungen att byta ut viktiga delar eller helt enkelt köpa ny för att kunna köra på alla vägar och detta enbart för att driva upp försäljningen? Gjorde man inte det så fick man bara köra på 70 vägar och aldrig på motorvägarna-hur kul skulle det vara? | |
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 10:07 | |
![]() | Du driver eller eller skämmer bort dina ungar som fan. Gissar på det senare, finns ingen som helst anledning att uppgradera datorn hela tiden för att ungarna kräver det, skulle gissa på att kidsen inte har den blekaste om vad "fan" som är "bäst". Sitter de och lirar online hela dagarna så är det en fördel att piska ned grafikinställningarna för att öka bilduppdateringen, singelplayerspel, nåja, då kan det vara lite kul med full inställning, men absolut inget krav. Men har ni senaste bildskärmen då etc etc, snabbaste bredbandet? | |
| Mimikryp | 2010-11-11 10:09 | |
![]() | slånbär; Jag gillar din liknelse med bilarna! :-) | |
| slånbär | 2010-11-11 10:14 | |
![]() | sheol-jag skämmer absolut inte bort mina ungar-dom köper spelen med sina egna pengar som dom jobbar ihop så försök inte med den vinkeln. Däremot blir det ju ett större problem när spelens krav gör att dom inte kan köra det. Senaste spelet är COD black ops som min yngste inte kan köra och då spelar det inten roll hur låg upplösning han har. Min älste har en skitbra två år gammal dator med dubbla grafikkort och ändå måste han köra på lägsta upplösningen och spelet laggar ändå. Så det jag menar det är att jag tycker spelutvecklingen går för fort i förhållande till allt annat. Det skulle säkert gå att göra samma spel fast något lägre krav så man kunde köra även med två tre år gamla grafikkort. | |
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 10:23 | |
![]() | Försöker inte vinkla någonting, känner bara av. Nya black ops är släppt på samtliga konsoler, du sa något om att att dina söner även hade dem? Då får du/ni fundera lite. Det komme vara maximalt för pc såklart, men även ruskigt läckert till både boxen och sonys dito. Japp, online fungerar på båda två, någon hundralapp per månad. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-11 10:29 | |
![]() | I musiksammanhang går det än idag att skriva ut ex,vis noter med en gammal ATARI, hurra för deras fram- synt -het! | |
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 10:45 | |
![]() | lol, ofc | |
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 10:46 | |
![]() | www.youtube.com/watc...gS 252XT_Ts lite så, oj oft | |
| slånbär | 2010-11-11 11:01 | |
![]() | sheol-läste du mitt inlägg? Jag skrev att dom har x-box men eftersom dom flesta av seras kompisar inte har det så kör dom pc med dom spelen som körs online. Det är väl klart att jag vet att det funkar online på xbox också men det hjälper su inte när dom vill köra med kompisarna eller hur? Förövrigt så "känner du av " rätt dåligt så gör inte det för det blir liksom fel då. | |
| Hedokatt | 2010-11-11 12:18 | |
![]() | slånbär - cod black ops har 18 års åldersgräns. kul att din yngsta spelar det. | |
| slånbär | 2010-11-11 13:47 | |
![]() | Ja nu brukar inte mina ungar springa runt på stan och knacka folk i skallen bara för att dom spelar såna spel utan dom är rätt medvetna om att det faktiskt är på låtsas. Antingen har du inga barn själv eller väldigt små barn annars skulle du nog veta att åldersgränsen är en rekomendation och inte en lag. Det är upp till mig som förälder att avgöra vad mitt barn får spela för spel . Du skulle bli förvånad över hur små barn som spelar tex WOW eller andra spel. Jag jobbar på en f-3 skola och här pratar ungarna om liknande dataspel hela tiden. Men tack för att du bekymrar dig för mina stackars barns hälsa men det behövs inte alls. Nu handlar tråden inte om just det hellerså det går alldeles utmärkt att hålla sig till ämnet . Vill du ta den diskussionen så går det säkert jättebra att starta en ny tråd om just det. | |
| sheol - Ej medlem längre | 2010-11-11 14:02 | |
![]() | Slånbär, du får lära dig att be folk dra åt helvete utan att skriva en mindre uppsats. | |
| Hedokatt | 2010-11-11 14:25 | |
![]() | hahaha, heja sheol :D Nej, jag har inga barn och jag kommer inte att skaffa några heller. Däremot har jag jobbat med barn och ungdomar i åtta år och har bonusbarn i åldrarna 4-15, så helt ute och cyklar är jag ändå inte och JA, jag vet att det är en rekommendation och inte en lag. Men jag har både i yrket och privat träffat på och pratat med barn som tyckt att liknande spel varit skrämmande eller så, trots att de först tyckt att de var häftiga och trots att deras föräldrar sagt att de får spela vad de vill för spel. Försökte inte antyda att du skulle vara en dålig förälder. GENERELLT tycker jag dock det vore trevligt om man uppmuntrade barn i alla åldrar att inte sitta och spela hela sin vakna tid utan att utveckla andra intressen också. Och onlinespel tycker jag inte man ska ägna sig åt innan man är vuxen, av flera anledningar. | |
| slånbär | 2010-11-11 15:02 | |
![]() | sheol-chilla lite nu. Läs inte alla inläg om du retar dig så på att dom är långa. Det är alldeles frivilligt vet du.Så sheol-läs nu inte längre i det här inlägget. Hedokatt- Kan lugna dig med att mina ungar självklart "odlar" andra intressen också. Jag är förälder vilket innebär (oftast)att man faktiskt vet en hel del om vad som är bäst för ens barn och för sin egen familj. Båda mina söner spelar elgitarr väldigt mycket, dom tränar både på gym,fotboll och kampsport. Dom träffas kompisar, sköter sitt skolorarbete exemplariskt ,gör en stor del av hushållsarbetet hemma just min sextonåring läser mycket böcker både på svenska och engelska och är otroligt duktig på att rita och måla. Så du kan vara lugn-du kommer inte behöva möta mina ungar med rånarluva och påk en sen kväll på stan utövande någon skev syn på verklighetn i tron att allt är ett dataspel. Sen kan jag GENERELLT säga att jag tycker att det är jättebra att inte alla skaffar barn eftersom alla kanske heller inte passar att vara föräldrar. Så det är ju bra att vi alla tar ansvar för våra egna val här i livet. | |
| Hedokatt | 2010-11-11 15:22 | |
![]() | "Jag är förälder vilket innebär (oftast)att man faktiskt vet en hel del om vad som är bäst för ens barn och för sin egen familj " -myten om föräldraskapets helighet. går folk fortfarande på den?! | |
| Hedokatt | 2010-11-11 17:18 | |
![]() | slånbär borde lära sig läsa innantill. vilken del av GENERELLT förstod du inte? sa jag att jag var intresserad av en utläggning om dina ungars fritid?! | |
| Mimikryp | 2010-11-11 17:30 | |
![]() | Men tagga ner och var lite trevligare båda två! :-/ | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-11 17:40 | |
![]() | Internationell gräns 18 år på spel och film = 15 år i Sverige. | |