Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-12-01 01:10 | |
![]() | Jag tror du fortfarande har starka känslor för ditt ex...jag tycker du ska vänta med en eventuell ny kille. Ni båda kanske blir ett par igen?:) | |
| banane84 | 2010-12-01 09:34 | |
![]() | Lycka till oavsett hur det blir :) | |
| CroCop86 | 2010-12-01 11:04 | |
![]() | Satyra: Vi är överens om att vi är vänner, så inga konstigheter där. Men med tanke på att det tog slut medan vi hade känslor kvar och älskade varandra så känns det hela lite svårare. Så det är inte det att jag vill ha kvar honom ifall det går åt skogen med den nya, absolut inte. Kan förstå att det kan verka så, men det är det inte. Ja le-lou, du har en poäng där, förutom det att jag inte jämför dem på så sätt, och gör jag det så är det oavsett till fördel till den nya killen. Jag vet vad jag och exet inte hade, och det kan vara det viktigaste av allt. Eller, det är det. Kommunikationen fanns inte där, jag pratade med mig själv kändes det som. LisaLong, jag hoppades på det till en början, men har insett att det finns bättre för mig. Där jag slipper göra om mig och dölja den jag är, eller få skit för det. :) | |
| CroCop86 | 2010-12-01 11:04 | |
![]() | Tack, banane! :) | |
| blue_moon | 2010-12-01 11:11 | |
![]() | Kommunikation är jätteviktig, likaså ömsesidig respekt och förståelse. Du förmedlar att du känt dig väldigt ensam i förhållandet med ditt ex. Har du pratat med honom om detta? | |
| CroCop86 | 2010-12-01 11:14 | |
![]() | Håller med dig till 100% blue. Hehe, det är ju det, jag har ju försökt, men får ingenting tillbaka. Får oftast tillbaka, "vad vill du att jag ska säga" eller att han inte svarar överhuvudtaget. | |
| blue_moon | 2010-12-01 11:32 | |
![]() | Min spontana reaktion är: då är han ingenting att satsa på! Men det beror förstås också på vad du begär av honom. Om du engagerar dig i väldigt mycket hela tiden och vill ha hans synpunkter på allt mellan himmel och jord, stort som smått, så kan det ju hända att han inte orkar bry sig. Jag menar, om du söker bekräftelse för jämnan. Är det däremot hans inställning till väsentligheter, reaktion på sånt som du anser viktigt - ja då bör du dra öronen åt dig. Kan man inte diskutera allt, från samliv och hushållsekonomi till existentiella frågor så är förhållandet dödsdömt enligt min mening. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-01 11:43 | |
![]() | Jag känner igen mig i en hel del av det du beskriver, CroCop86. Och då syftar jag fortfarande på samma relation jag skrev om här i tråden tidigare. Tänk att man kan ha så mycket känslor för varandra, och vara i en så innerlig relation, trots att det åtminstone delvis kan "halta" på dom så väsentliga bitarna som t.ex kommunikation (men det beror väl på att den man älskar har en massa andra fina kvalifikationer som man både uppskattar och respekterar). Vi två hade delvis ganska olika sätt att tänka/förhålla oss till en del frågor, och även till sådant som hade med grundvärderingar att göra. Och stämmer inte grundvärderingarna ihop med den man lever tillsammans med så kan det bli ganska knepigt i längden. Våra intressen såg också ganska olika ut (fast sådant behöver inte alls alltid bli ett problem). Exempelvis älskar jag böcker, och han hatade se mig läsa osv. :) | |
| CroCop86 | 2010-12-01 11:47 | |
![]() | Nej alltså, jag anser inte att det är för mycket begärt att fråga sin pojkvän om man t.ex kommer ses till helgen som kommer. Bara en sån sak kan bli tjat för honom. Standardsvaret till allt är "kanske" eller "jag vet inte", vilket har stört mig så jag ber honom utveckla, då är han oftast bara tyst. Det är så lätt att se i efterhand, men när man har tusen andra känslor så är det plötsligt inte lika enkelt. | |
| blue_moon | 2010-12-01 12:15 | |
![]() | Aha, det låter som om han vill ha sin frihet samtidigt som han behöver ha en relation. Äta kakan och ändå ha den kvar? Tacka fasen för att han saknar dig när du inte hört av dig på nästan en vecka, detta är nytt för honom! En åldersskillnad på två år spelar mindre roll än mognadsgrad när man passerat 20. Det finns män(niskor) som aldrig tycks bli vuxna och så finns det de som mognar tidigt. | |
| blue_moon | 2010-12-01 13:23 | |
![]() | "Våra intressen såg också ganska olika ut (fast sådant behöver inte alls alltid bli ett problem). Exempelvis älskar jag böcker, och han hatade se mig läsa osv." Lillsyrran_, DET måste väl ändå ha varit ett problem? (Kände han sig underlägsen för att han uppfattade dig som mer intellektuell?) Man kan mycket väl ha delvis olika intressen, men då krävs att man accepterar varandras behov av att få tillfredsställa dessa, som att läsa eller kolla fotboll på TV. Bara inte den ena parten känner sig åsidosatt. Då måste man kunna diskutera detta utan att gräla. :) | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-01 14:25 | |
![]() | Ja, det blev nog ett problem eftersom han störde sig på det som var/är så kärt för mig. Men att han skulle ha känt sig underlägsen på något sätt, det tror jag däremot inte. Lite lustigt förresten att du nämner fotbollen. :D För något som _jag_ aldrig kunnat begripa mig på är vissas _enorma_ intresse för den - bland annat hans. :D Fast det var inte så att jag skulle ha emotsatt det, men jag kunde heller aldrig dela det med honom. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-01 14:33 | |
![]() | Välj vem. Du kan inte köra båda spåren. Släpp exet, det är ju bevisligen en relation som inte funkar som kärleksrelation och du verkar hellre vilja ha en tvåsamhet än en polare. | |
| blue_moon | 2010-12-01 14:44 | |
![]() | Då kan det ha handlat om svartsjuka på ditt läsintresse, eftersom han kände sig försummad? Beror naturligtvis också på hur mycket tid man ägnar åt sina "egna" intressen och om man föredrar dem framför partnern och gemensamma aktiviteter. Själv har jag mer än en gång fördjupat mig så i ett spel, en bok eller något pyssel att jag glömt både tid och rum och med all rätt fått en utskällning för det! | |
| Lillstölla | 2010-12-01 23:47 | |
![]() | Låter inte som det vore riktigt juste mot den nye killen att använda honom för att gå vidare för låter som det kommer bli en klassisk rebound-historia. Personligen skulle jag om jag var du ge mig själv lite tid att distansiera mig från exet och vara själv ett tag, något som är mycket underskattat. Sen vad det gäller din fråga om du ska berätta för ditt ex om den nye killen så varför inte, ni är inte ihop och han ju inget att säga till om vad det gäller det. Tror nog det kan handla om att du är lite nervös för hans reaktion, eftersom det fortfarande finns känslor kvar. Att han inte bryr sig om att du träffat någon annan eller att han kanske bryr sig för mycket. Men jag kan ju ha fel, har hänt förr! | |
| CroCop86 | 2010-12-01 23:59 | |
![]() | Det du säger låter vettigt, blue moon. Tack! Nej Lillstölla, det är jag säker på att jag inte gör, för då hade jag gjort det mycket tidigare. :) Ingen rebound här, inte efter 8 månader. Det jag var/är nervös för mest är ju vår vänskap. För jag vet att exets reaktion kommer bli ingenting eller ett "Javel", som han så ofta säger, till det mesta. Han är inte den bäste på att visa känslor när det behövs... Den nye killen däremot vill inte ens att man ska umgås med ex, enligt honom är det helt fel. Så ja, jag är mer och mer säker på att det kommer bli så att jag inom en snar framtid berättar för exet att jag träffar en ny. Hoppas bara på att detta kommer bli bra. Det känns iaf så just nu. :) Jag är glad! | |
| Lillstölla | 2010-12-02 00:07 | |
![]() | Okej ja men då är ju den biten löst:) Kan absolut förstå den nye killens syn på att umgås med sitt ex, och på sätt och vis har han väl kanske rätt. Känns ju lustigt när man är den nye och ens tjej/kille har en så pass nära relation med sitt ex. Känner igen mig lite i din situation både ur ditt perspektiv och ur den nye killens. Men är väl en fråga om balans. Och att du inte tummar på din självbestämmanderätt. Du ska ju inte sluta umgås med ditt ex bara för den nye killens skull. Frågan är ju vad skulle du välja om den nye ställde ett ultimatum, vara vän med ditt ex eller satsa på den nye? Och det är bra att det känns bra och att du är glad:) | |
| Daggdroppe | 2010-12-02 00:17 | |
![]() | man ska icke, aldrig, never umgås med sina ex. | |
| Satyra | 2010-12-02 01:04 | |
![]() | Varför inte, Daggdroppe? | |
| CroCop86 | 2010-12-02 09:50 | |
![]() | Ja, varför inte? Nu blev jag väldigt nyfiken. Jodå, Lillstölla, jag kan förstå det själv. Speciellt efter den starten. Se foton på honom och hans tandborste på badet. Jag har tänkt på det där, hade det kommit ett ultimatum, så hade jag valt den nye. Det är ju meningen att man ska gå framåt och fortsätta leva. Och det har visat sig vara en dålig match med exet, så det är bara att ta. :) Ja, tack! Det känns bra.. haha! Massa energi! :) | |