Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-02 01:56 | |
![]() | Vet i fåglarna om man ska ha särskilda kampanjer för vissa dagar. Skulle nog hellre se att man skrotade välgörenhetsgalor och tvingar samhället ta lite störe ansvar. Carola och Persbrand eller Matt Damon i Sudan och spelar tennismatcher med hungrande barn för 10 000 dollar, nä tack. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-02 02:28 | |
![]() | Fy f*n vad trött jag är på snack om att borgarna raserar hit och dit. Precis som om inte behovet av att hjälpa människor förut? Finns INGEN regering som kan vara exakt alla människor tillags...men sluta för f*n att ge dom som regerar skulden för allt. Folk tog livet av sig på sossarnas tid också, det fanns uteliggare, utförsäkrade osv osv. Vill man hjälpa människor så ok...men det gör man av empati och inte pga att vi har den eller den regeringen. Trött på sandlådeordbajseriet vad det gäller regeringen... | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-02 02:34 | |
![]() | Godnatt! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-02 20:20 | |
![]() | Har jag skyllt på regeringen så började jag inte direkt med det 2006. Men grejen är väl att göra framsteg hela tiden i samhället. Katrin har tydligen börjat samla in pengar och grejer nu med www.finest.se/katrin | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-02 20:29 | |
![]() | Jag håller med taxam, det är för lätt att bara skylla på att borgarna raserar samhället. Mycket lättare än att själv vara solidarisk och medmänsklig, skyll på regeringen istället. | |
| sebbin | 2010-12-02 20:57 | |
![]() | Eller så kan man både vilja ha en mänsklig politik OCH hjälpa andra själv, som trådstartaren! Kan annars tipsa om www.vitjul.se , det är många barn som får en bättre julafton när deras föräldrar tittar på den sidan! Kanske ett bra sätt att engagera sig, Tess? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-02 21:16 | |
![]() | Så borgarna för en omänsklig politik, menar du? Betyder det att jag är omänsklig (politiskt sett) för att jag röstar borgerligt? | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-12-02 21:18 | |
![]() | Sedan 2006 har barnfattigdomen i Sverige ökat med 50 %. Man kan ju bara spekulera i vad det beror på, men att en hårdare politik är orsaken är ingen högoddsare direkt. | |
| bobo flux | 2010-12-02 21:19 | |
![]() | Var i sebbins inlägg står det att borgarna för en omänsklig politik? Jag kan hålla med om att man inte ska skylla allt på regeringen, men man ska inte heller ställa sig i offerrollen utan en ordentlig anledning. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-02 21:21 | |
![]() | Det var just för att det var oklart som jag frågade. Och jag har inte sagt att man inte ska skylla något på regeringen, men det blir lätt en sköld man ställer sig bakom. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-02 21:40 | |
![]() | En liten fråga då...varför har Majblomman funnits sedan 1907 och inte sedan 2006 om det nu beror på regeringen ? Spelar ingen roll vilken regering som sitter vid makten, det kommer alltid människor i kläm. Men det är så enkelt att skylla på något. Om inte regeringen tagit oss igenom den ekonomiska krisen som varit kanske ännu fler varit fattigbarn. Och hur definierar man fattig i vårt land? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-02 21:44 | |
![]() | jag önskar att en ängel från himlen kom ner och gav dom allt dom behöver och mycket mer,sen fattar jag att den ängeln är du och jag.Diakonerna och kyrkorna har en tid framför sej som är svår det går inte att säga ja till alla,tyvärr sandvik delar ut matkorgar till dom som inte har det så bra,stora fond boken kan man kolla i på biblioteket,man får inte låna hem den men där kan man söka pengar till allt,i dag har det varit 4 människor till Ria som inte hade vantar och mössa 21-ute nu,jag åkte till bussbolaget och fick alla kvarglömda vantar och mössor som människor glömt på bussen,som hemlösa fick och och andra som inte har det så bra,i morgon ska jag vädja på radion om mera mössor och vantar,vi skickar så mycket pengar utomlands,men jag tycker vi ska städa framför egen dörr först,innan vi ger pengar dit,det finns för många fattiga barn,det som värre är att det blir mer och mer fattig pensionärer,som ligger under soc normen,det blir sämre och sämre i Sverige för varje dag som går,vi har många som går i soptunnorna här det är tragiskt,under en tid har jag fått mat lådor från en restaurang som jag delat ut till ensamstående kvinnor med barn och då har dom kunnat använda sina pengar till annat,behovet är stort och resurserna små,synd vi gick med i eu som slukar pengar som skulle kunnat gå till annat,Sverige är inte var det varit | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-02 23:01 | |
![]() | Europa är inte vad den varit...utvecklingen går framåt i rasande fart...ekonomin styr som aldrig förr...så är det och så kommer det att vara oavsett vem som regerar. Tänker inte ens bry mig att dra fram gamla fakta från den tiden sossarna styrde om hur det började gå utför för såväl sjuka som äldre, arbetslösa och uteliggare...tror ni att allt elände beror på att vi bytt regering får ni väl tro det då. Sverige är faktiskt inte ett isolerat land utan integrerat med övriga världen och styrs av det likväl som andra länder. Jag hjälper folk för att dom behöver hjälp oavsett vilken regering som sitter vid makten. Behöver man hjälp så behöver man... | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-02 23:01 | |
![]() | Godnatt! | |
| YamahaJet | 2010-12-03 00:59 | |
![]() | Så det är regeringens fel? Och bara den nuvarande, eftersom det inte existerade fattiga familjer innan? Ok. Ingen som tycker att ansvaret ligger hos den som bildar familj då? Tycker man det är så fruktansvärt viktigt med dyra julklappar till barnen på julafton så ankommer det väl på en själv att ha en tillräckligt ordnad ekonomi vid familjebildning för att kunna ordna detta till barnen? Det är väl inte statens fel att man inte förmår upprätthålla en standard man inte förtjänat men ändå vill ha? | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-12-03 01:04 | |
![]() | De familjer som söker bidrag till jul gör det oftast för att ha råd med en gran, lite julmat och varma kläder, inte för att de ska köpa den senaste Ifånen. Familjeplanering är nog en annan diskussion. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-03 12:09 | |
![]() | YJ är detta verkligen en tråd för Dej,JA det är regeringens fel.regeringen skapar förutsättningarna,du vet YJ regeringen vill tx att ensamstående mammor med två söner inte ska ha några pengar,hur kan du blivit som du blev?jag tror du inte finns ,är du ett troll? | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-03 15:24 | |
![]() | Jösses... | |
| Sensationell | 2010-12-03 15:31 | |
![]() | www.finest.se/katrin Katrin Zytomierska ser till att alla barn får lite jul i år, läs de senaste typ 6 inläggen för att förstå helhetsbilden. Blir så glad! Har själv slängt i väg en hundralapp. :) | |
| Sensationell | 2010-12-03 15:31 | |
![]() | många barn i sverige i alla fall- | |