Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade27
Mobilspel
Pågående18 641

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blåhund - Ej medlem längre2010-12-08 07:22
Antal inlägg: 469

Jag avskyr julen. Känns som en stor bluff som alla går på.Det värsta är att man inte kommer undan den om man inte har råd att resa bort nånstans där jul ej existerar...alla jävla tomtar och julmusik överallt,hysteriska stressade människor som bara köper och köper.. små (hagalna) barn luras att tro på att en vitskäggig man ska ge dem prylar,jag klarar mig utmärkt utan julfirande,jag längtar tills allt är över...fy fan för julen.

m-702010-12-08 08:07
Antal inlägg: 140

För mig är julen en tid av ro. Tända ljus när det är som mörkast.
Har all tid i världen men tar det ändå lugnt och känner in varför vi firar jul.
Köphysterin är just en hysteri som borde brytas, och det är bara vi konsumenter som kan göra det.
Fridfull Jul till er alla!

sus502010-12-08 08:13
Antal inlägg: 1565

Håller med Henrik. Tacka vet jag en sommardag o en god bok. Liksom Blåhund längtar jag bara efter att allt ska ta slut.

Tvålis - Ej medlem längre2010-12-08 08:25
Antal inlägg: 4429

Jag gillar julen på gränsen till älskar den. Men jag har problem att hitta julkänslan... Som i en gammal "the the" låt.. "I am going through the motions, faking the emotions"... Lite trist när varken glögg, lussekatter, pepparkakor eller julmusik hjälper...

dinodog2010-12-08 08:32
Antal inlägg: 4973

För min del är julen inget speciellt, som vilken dag som helst. När barnen var små då hade vi hela köret med julgran julpynt, tomtar och julklappar.

Nu softar jag mycket mera, har visserligen tagit fram några julbelysningar, men ingat annat inga gardiner eller tomtar.
Jag orkar helt enkelt inte och ingen annan verkar bry sig här hemma.
Men jag ska allt köpa några julklappar i alla fall till ungarna.

Maja G2010-12-08 08:40
Antal inlägg: 10730

Säger som så många andra.,att julen blir vad man gör den till!

Har slutat att stressa för länge sedan. Vi köper några julklappar till barnen ( o de är gamla, jag vet, men kommer aldrig sluta köpa till dom iaf)
Äter lite gott på julafton.Inget överflöd och bara det vi verkligen tycker om..Alltså ingen sill,inga syltor utan bara skinka,köttbullar,prinsko rv och lite annat smått..
Spelar spel och bara är tillsammans..

Benita612010-12-08 08:54
Antal inlägg: 22

För mej är julen både ro och stress i en salig blandning! Just nu har jag skrivit julkort och tänkt på alla vänner som finns runt omkring i den vida världen. Andrea Bocellis julskiva har fått vara "bakgrundsljud" i arla morgonstund.
Jag saknar nog tiden när barnen yngre och deras förväntan då inför julen. De är nu stora och julen har nog förändrats pga det. Visst finns glädjen nu också men det är definitivt annorlunda. Men vi får ändå vara tillsammans.

Emellertid2010-12-08 16:11
Antal inlägg: 154

Jesus föddes förresten den 6 januari, om han nu har funnits... julen flyttades av kyrkan på 300-talet för att bättre passa in med våra hedniska seder, om jag har förstått saken rätt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?