Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-16 00:54 | |
![]() | Första gången du var där, eller var det för att återuppväcka gammla minnen! | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-12-16 00:57 | |
![]() | Jag är nog ganska bra på att lyssna, men har en stor förkärlek för att börja prata om relaterade "berättelser". De har dock långt ifrån alla gånger med mig att göra. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-16 00:58 | |
![]() | första gången, restresa | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:02 | |
![]() | Att resa kräver sin kvinna! Jävlar vad man måste snacka eller supa om man är två! Det är nästan så att det är jobbigt att resa även med sin partner | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:06 | |
![]() | jag älskar att resa, men jag gör det helst själv. Eller med någon annan som helst reser själv. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:09 | |
![]() | Ehhh...och här har vi en tråd som går ut på att snacka om sig och sitt. Ni kanske skulle starta en resetråd? | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-16 01:10 | |
![]() | nää, vi lyssnar på varandra det var det som tråden handlade om. inte prata förbi om sitt, vi utbyter ideer och tankar, stor skillnad. | |
| henrik_l | 2010-12-16 01:29 | |
![]() | ofta när jag pratar med folk så blir det ett dravel som dras i långbänk om nåt ofta helt ovidkommande. Så jag sätter mig och surfar eller läser nåt medans personen maler på. Helt plötsligt frågas det "och har det hänt nåt skoj för dig då" och jag svarar väl och så var malandet igång igen. Och så efter nån timme hör man "dig kan man verkligen prata med allt om". Och så undrar folk varför jag är singel, sånt här tjat orkar man ju inte höra på i heltid. Jag har intressantare samtal med mig själv. | |
| annelie49 | 2010-12-16 14:53 | |
![]() | Har sorterat ut personer ur mitt liv när det blev monolog istället för dialog. Orkar inte med folk som är helt uppe i sej själva och inte har något till övers för andra. Får jag inte ut något av umgänget så är det tack och adjö. | |
| vildman | 2010-12-16 15:00 | |
![]() | Det roligaste är ju när man som tredje part råkar ut för två sådana personer som står och kör sina monologer, där det är uppenbart att ingen av dom lyssnar på den andre :-) I övrigt så håller jag med dom flesta skribenter här :-) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-16 15:33 | |
![]() | Jag gillar att umgås med personer som pratar om sig och sitt, eftersom jag ganska ogärna pratar om mig och mitt. Kallprat är inte så roligt i mer än 10 minuter, så då återstår den andra personens berättelser helt enkelt. Jag gillar att lyssna och flika in lite åsikter, mer än jag gillar att snacka om mig själv tror jag. | |
| pabster1 | 2010-12-16 15:37 | |
![]() | ja låt oss alla vara tysta och trista.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-16 17:29 | |
![]() | har en sådan "vän" som är skit dryg, har jag haft ett misfall har hon haft två har ett av mina barn varit sjuk har alla hennes barn varit sjukare och så kan det hålla på i oendlighet,hon måste hela tiden ta stor platts sitter vi i soffan så kan hon stränga in sig mitt emellan för att vara i centum ,hon har ingen lysnar förmåga,skulle jag säga att alla har dött och dom som inte dog har amputerat både armar och ben och reten har drunknat så skulle hon bara babbla vidare bl bla bla,hon skulle inte höra ett ord av vad jag sa | |
| Gitarrmagnus | 2010-12-16 17:41 | |
![]() | En förmåga som jag fascineras av är människor som kan höja rösten lite bara för att få fortsätta behålla ordet när nån försöker bryta in. Sen fortsätter dom att prata utan ens behöva andas. | |
| carann04 | 2010-12-16 17:42 | |
![]() | Jag gissar att dessa människor själva inte är medvetna om hur de upplevs. Kanske kan vara läge att fråga varför vi har fått två öron och endast en mun... | |
| Trolsa | 2010-12-16 18:58 | |
![]() | Intressant att alla här klagar på att folk pratar om sig själva när de enda de gör i tråden är berättar saker ur ett subjektivt förhållningssätt.. Slutsats: Folk pratar om sig själv för det är nästan det enda det kan. Men folk man döper till monologen är lite tröttande ja.. | |
| Tångkrabban | 2010-12-16 22:51 | |
![]() | Kan det vara så att många är rädda för att ge sig ut på "osäker mark" och bli tvugna att prata o något de inte känner till, därför är det tryggare att tala om något de känner till, nämligen sig själva? Men varför måste vissa berätta så mycket hela tiden, jag har vissa arbetskamrater som måste berätta allt, exakt allt, om de bytt gardiner hemma, senaste krämpan, vad gubben ska få i julklapp, ungarnas betyg etc, you name it. Sen finns det ett annat ganska störande fenomen också: folk som pratar Åt andra. Man ställer en fråga till en person och en annan svarar, i personens ställe vad han/hon tror är rätt. Ett irriterande behov av att ta över, antar jag. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:02 | |
![]() | Ja du tångkrabban. Du fick ju svar på att rätt många är sådana. Genast börjar en del prata om sina "egna problem" :-) | |
| Tångkrabban | 2010-12-16 23:22 | |
![]() | Det är väl klart man ska kunna berätta om sig själv, men inte allt och alltid, utan att lyssna på andra, eller utan känsla för om det man berättar uppfattas som intressant. Sen finns det ju så otroligt mycket annat att prata om, som i alla fall jag tycker är mycket roligare. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-16 23:43 | |
![]() | jag tror det handlar om ett sätt att visa sympati på. Att det faktiskt är ett, om än lite socialt misslyckat, beteende som är etablerat i en viss personlighet mer eller mindre. Som vanlig spegling men överdrivet. Jag är bergis sådan ibland, när jag verkligen egentligen vill visa empati. "jag förstår hur du känner, har varit med om liknande" typ.. | |