Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sfi | 2010-12-16 19:41 | |
![]() | Som lärare blir man inte glad av att läsa inläggen här. Inte fasiken är det lärarnas fel att föräldrarna är så puckade att de skickar iväg sina barn med skolbussar och taxi trots trafikvarningar. Föräldrarna måste ju till sina jobb och kan inte stanna hemma och ta hand om sina barn en enda dag!? | |
| Tess 08 | 2010-12-16 19:42 | |
![]() | Grundsnygg- Nej det är ju det som är så smart med norrlänningar!! Vi blir inte insnöade och inte blir det snökaos bara för att det kommer ett par cm/dm snö... | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 19:51 | |
![]() | sfi: Så lärare är lallande idioter? Om föräldrarna inte säger nej så åker ni med klassen oavsett förutsättningar? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-16 19:52 | |
![]() | visst Gnill ,men jag är helt säker på att du vet vad jag menar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-16 19:54 | |
![]() | är det klass 2 varning så skickar inte jag med mina ungar,men mina ungars lärare skulle förmodligen kravla över en jord bevning för att komma iväg | |
| Labyrint | 2010-12-16 20:07 | |
![]() | Jag tycker det är stor skillnad på att genomföra en bussutflykt i snöstorm mot att ta ut eleverna i andra väder än strålande sol. Vet de om att någon lektion kommer vara utomhus går det att hitta lämpliga kläder till de allra flesta väder. Men som sagt, ut i trafiken är ju en annan sak... | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 20:08 | |
![]() | Tess 08: Tänk att ni också har lyckats hålla nere priserna på bostadsrätter i centrum. | |
| sfi | 2010-12-16 20:23 | |
![]() | Nej, jag tror inte att lärare är lallande idioter, men oavsett väder eller oväder så infinner sig lärarna på sina arbetsplatser och är beredda att ta emot barnen. Om föräldrarna skickar iväg sina barn med skolbussen eller taxin så kan inte jag förstå varför det plötsligt blir så mycket farligare att åka med en utfärdsbuss. Själv är jag livrädd för dåligt väglag med körde varje dag bil till skolan oavsett väder för att ta emot de barn som kunde ta sig till skolan. (Nu är jag gudskelov pensionär och gläder mig varje snöig morgon åt att inte vara tvungen att sätta mig i bilen.) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 20:28 | |
![]() | Det finns inga dåliga väglag det finns bara dåliga däck. | |
| gnill | 2010-12-16 20:36 | |
![]() | sfi så om man tar en risk genom att skicka barnen till skolan (kanske pga att det inte finns ngn lag som tillåter en att stanna hemma från jobbet pga dåligt väder om det är små barn som inte kan vara hemma själva), så är det logiskt att öka den risken genom att också åka på skolutflykt? hm... I mitt fall tar vi ingen skolbuss till skolan, vi år och det kan man göra i klass 2 varning, däremot tycker jag det var galet att vår skola åkte på bussutflykt, med landsvägskörning i klass 2 varning, och den bussen åkte i diket pga halkan. Jag vet inte precis om jag tycker det är lärarnas fel, jag tycker att skolledningen skall ha en tydlig policy som lärarna kan följa. Och eftersom vi förmodligen kommer att få se mer av stormar och oväder (pga klimatförändringar) tycker jag det är rimligt att skolledningarna tänker till innan det händer en stor olycka. Hellre att man åker en gång för sällan än att vi förlorar en hel skolklass med barn för att man åker en gång för mycket. | |
| gnill | 2010-12-16 20:36 | |
![]() | "vi går" skulle det vara inte "vi år" | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 20:39 | |
![]() | gnill: Som jag fattar det så livnär du dig på skrivandet. Men om jag försöker läsa ditt förra inlägg så somnar jag. Hur kan du få många att läsa det du skriver? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-12-16 20:41 | |
![]() | Många julklappar i år, Grundsnygg? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 20:42 | |
![]() | Ja, som vanligt. Svårt att vara älskad. | |
| oggere | 2010-12-16 20:45 | |
![]() | --->ttiittii<--- Man kan ju undra om du har någon hjärna som använder ordet CP-LÄRAREN.. Stackars dina barn som har en mor som använder en allvarlig sjukdom som skällsord.. | |
| gnill | 2010-12-16 20:55 | |
![]() | grundsnygg: ja, du det kan man ju undra. Men jag har inga litterära ambitioner när jag skriver i forumet... och sen kan det ju vara så att du skulle somna även av mina böcker, men som tur är gör inte de flesta av mina läsare det :-) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-12-16 20:58 | |
![]() | Tack då vet jag. | |
| Fikonspråk | 2010-12-16 21:07 | |
![]() | Själv tycker jag att det är ganska osympatiskt när norrlänningar är självgoda i såna här diskussioner. Man har inte samma förutsättningar här i och med att man inte lever i naturen, och är inte van att ta hänsyn till den. Jag vet inte om lärare tänker tanken att man kan ställa in en utflykt. Om man har något att göra så gör man det, oavsett förutsättningarna. Det är ett sådant produktionssamhälle här, där man alltid måste hålla tiden, och göra det man ska. Där har man en del att lära, men det är inte så lätt när man inte är van sådant, och man behöver inte skratta åt dumma stockholmare. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-16 21:46 | |
![]() | De flesta av oss norrlänningar har faktiskt respekt för snöstormar, särskilt i fjällnära områden, och är inte roade av att håna "sörlänningar" eller nonchalera trafikvarningar. Förstår inte riktigt sfi som tycker att föräldrar är puckade om de skickar iväg sina barn med skolbussen som ändå går sin vanliga rutt. Är det idiothalka eller alltför stora snömängder ställer kommunen in skolskjutsarna - det har hänt ett fåtal gånger. Att dessutom åka på utflykt samma dag låter väl inte särskilt smart. Om då klassföreståndaren tvår sina händer och är nöjd med att h*n själv har tagit sig till skolan - vem ska man då fråga och hålla ansvarig för vad ens barn gör? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-17 10:17 | |
![]() | oggere att du orkar, jag menar att lärarna på mina barns skola tenderar att ha ett funktionshinder i hjärnan,att det skulle vara så svårt att förstå och det kan vara ganska allvaligt,en gång blev lärare och elever inblåsta på en ö dom hade inte kollat sjörapporten ,dom viste inte att det fanns sjöraport,det var ett dygn med regnväder och 20 sekundmeter,men det slutade bra och vädret lugnade sej dagen efter | |