Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| les fleurs | 2010-12-20 12:25 | |
![]() | du är nog lite för osympatisk för att ha någon framgång som politiker, satsa på humor istället för det är hemskt svårt att veta om du egentligen är en parodi på dig själv | |
| YamahaJet | 2010-12-20 12:27 | |
![]() | Jag brukar själv säga att det inte finns något tillräckligt högerextremt parti i Sverige för mig, men någonstans inom Moderaterna borde det ju finnas utrymme för en politik som åtminstone på något område skiljer sig från socialdemokraternas. Problemet är väl att hela det svenska politiska etablissemanget tycker likadant och har en politik utan agendor. Det vill säga, total handlingsförlamning. Behovet av utbyggd svensk elkraft är extremt akut, men ingen bekymrar sig om att vidtaga någon åtgärd utan föredrar istället att filosofera kring kärnkraft och vindsnurror. Förbifarten i Stockholm är fyrtio år försenad, en halv livstid, men ingen vill lämna klara besked eftersom det finns ett motstånd till detta och ingen vill vara ovän med någon. Arbetsmarknadslagstiftnin gen är såpass stel att halva Sverige numera är anställd genom bemanningsbranschen, som även är Sveriges enda växande industri. Ingen bryr sig ens om att diskutera problemet. Denna bristande handlingskraft och eviga ältande, kompromissande med varandra skulle väl sannolikt trötta ut mig redan innan hunnit bli utfryst och utkastad. | |
| malgomaj | 2010-12-20 12:30 | |
![]() | Yamaha: Engagera dig i en intresseorganisation istället. Politik handlar om att ha idéer för samhällsbyggnad och mänskligt samspel, något som du verkar vara mindre intresserad av. Svensk arbetsgivarförening kanske? Eller starta ett eget totalt hänsynslöst bolag som inte håller på med lull-lull som miljöhänsyn och/eller fackliga samarbeten. Låter som att du skulle passa bra i Indien eller Kina. Åk dit för all del. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-12-20 13:06 | |
![]() | Håller med Malgomaj. Du skall bli lobbyist yamaha! Du har (vad jag sett) svårt för att kompromissa, debattera samt söka lösningar som är hållbara utanför din egen intressevärld. Det gör lobbyjobbet som klippt och skuret som dig!!! | |
| YamahaJet | 2010-12-20 13:23 | |
![]() | Men är inte hela syftet med demokrati att stå för och genomföra sina åsikter, snarare än att kompromissa med en opposition som sitter i minoritet? Politik torde ju handla om att få någonting gjort enligt väljarnas önskemål, och inte vara kompis med alla? Väljarna ville ha en Förbifart men inte trängselskatterna, men fick tvärtom för att politikerna behövde pengar och Förbifarten kunde skapa ovänner. | |
| le-lou | 2010-12-20 13:24 | |
![]() | svensk politik behöver färgstarka personer. go for it. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-12-20 13:32 | |
![]() | Titta på dagens regeringskonstruktion och riksdagens sammansättning, det borde räcka för att förstå att verkligheten inte har så mycket att göra med hur du tycker att du borde vara. Gäller i samma eller större utsträckning i Stockholms stad, som byter politisk ledning oftare än vad andra byter kostym. | |
| YamahaJet | 2010-12-20 13:51 | |
![]() | Hehe, okej. Så alla ska kompromissa med alla, trots deras litenhet... ...förutom SD. Oavsett vad de säger så ska vi inte lyssna. Små extremistpartier såsom MP eller V ska vi däremot aldrig förarga, oavsett om de utgör opposition eller inte. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-12-20 14:17 | |
![]() | Så kan det ju faktiskt vara. Politik är inte alltid så logisk. I och med att du är ganska kompromisslös och dessutom verkar vilja driva din grej så menar jag verkligen att du borde gå med i en intresseorganisation i stället. Typ unga företagare eller nåt?! ;) | |
| YamahaJet | 2010-12-20 14:28 | |
![]() | Fast intresseorganisationer gör inte särskilt mycket för att sprida åsikter och starta en allmän debatt. De tycks mest anställa telefonförsäljare som ringer den egna intressegruppen och försöker erbjuda ett "rabatterat" medlemskap, syftandes till att finansiera chefen och övriga tjänstemän (hans kompisar) på organisationen. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-20 14:30 | |
![]() | Håller med föregående skribent (SZ) om att det politiska många gånger kan verka ologiskt. Och för övrigt så tror jag också (tror nån/några här redan var inne på den linjen) att TS skulle passa utmärkt som lobbyist. Jag tror det vore en trevlig syssla också, men undrar lite hur de får betalt, av vem/vilka osv och på vilket vis? På arvodesbasis? Jag har noll koll på det. | |
| apbur | 2010-12-20 14:49 | |
![]() | Du ska ta ett vanligt knegarjobb och lära dig veta hut. | |
| Minta | 2010-12-20 14:52 | |
![]() | Ta ett lågbetalt snöskottarjobb just nu. Det är tydligen inte så noga med säkerhetsanordningar och dessutom är det mycket dåligt betalt. Vem vet, du kanske startar en fackförening. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2010-12-20 15:27 | |
![]() | Håller med Minta: ta ett jobb, vilket som helst. Då får du mindre tid att tänka och uttrycka dig, vilket säkert gagnar både dig och din omgivning rent psykosocialt. Dessutom kan du då bidra till den gemensamma välfärd vi i det här landet försöker skapa och som jag antar att du fått en rätt stor del av vid det här laget. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-20 15:45 | |
![]() | YJ, jag tror att du skulle bli en usel politiker, snudd på farlig. Det förefaller finnas för många lager av nyanser och hänsynstagande i den riktiga världen som inte passar med din 2 dimensionella personlighet. Däremot så är du en underhållande skribent och borde överväga att arbeta med den sidan hos dig. Vem vet, när du blir äldre och empatisk samt sympatisk så kan du kanske till och med bli en lysande författare. Tyvärr så gör din platthet att du måste röra dig snabbt mellan olika områden med kraftfulla åsikter för att inte lyssnaren/läsaren ska tröttna. Tradtionellt så brukar du ju ha förklarat alla som inte delar din åsikt för idioter inom extremt nära tid, vilket gör att du inte bjuder på några överaskningar längre fram. En långsiktig satsning på att vinna populäritet är nog inte din grej är jag rädd. | |
| YamahaJet | 2010-12-20 15:48 | |
![]() | Jag mottar inte en enda krona i bidrag men fortsätter betala in några tusen skattekronor i månaden trots att jag är sysslolös, så ni behöver inte återkomma till det så fort jag skriver ett inlägg på forumet, även om ni är jätteexhalterade av tanken att forumets mest extrema kapitalist egentligen är en lat bidragstagare. Å andra sidan belyser ni ett intressant problem, nämnligen att det finns mängder med människor som sitter hemma med bidrag trots att det finns gott om arbeten - snöröjning exempelvis. Ändå går den politiska debatten att bidrag och A-kassor bör höjas. Finns det utrymme för någon som är av åsikten att dessa måste sänkas omedelbart för att fylla arbetskraftbehovet även i branscher som inte är lika roliga och bekväma som att sitta hemma och sova? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-20 15:59 | |
![]() | Hm...bidrag och bidrag, kanske inte direkta, personliga bidrag, men det finns ju inte en kotte här i landet som _inte_ kommer i åtnjutande av en mängd subventioner - olika, beroende på var i livet man befinner sig, men dock... Hälsovården, väg- och gatuunderhållet, skolan, hela kultursektorn mm mm. Det ÄR häftigt och betala skatt! | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-20 16:00 | |
![]() | *byt och mot ATT | |
| YamahaJet | 2010-12-20 16:01 | |
![]() | Många här verkar tro att jag alltid beter mig lika odrägligt som här på forumet. Det är naturligtvis inte så, utan för att behålla och uthärda vissa kontakter, exempelvis i affärssammanhang, så ser jag till att uppfattas som en ödmjuk, trevlig, avslappnad kille. Denna anpassningsbarhet har varit helt avgörande i min tidigare näringsverksamhet, men mot er på forumet har jag ingen som helst beroendeställning och skiter därför helt i hur ni uppfattar mig. Vad min undran snarare gällde var exakt hur mycket jag skulle tvingas anpassa mig för att vinna gehör inom politiken. Skulle det räcka med att jag lindade in mina resonemang i mer ödmjuka och diplomatiska ordalag, eller skulle jag tvingas låtsas att miljöbilar är lösningen på mänsklighetens alla problem? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-12-20 16:12 | |
![]() | Svarar JA på båda, däremot så tror jag inte heller att politiken är din starka sida. Iofs, du kan ju alltid utmana Jimmie Åkesson om hans post. Det är väl den närmaste jag kan komma på som möjligen skulle passa. Det sorgliga är att du har sprungit förbi dig själv, du är ung, har redan bossat o tjänat storkovan. Inget duger längre. Om du inte hittar någon vettig sysselsättning snart kommer du få tomtar på loftet o må riktigt dåligt. Gör något, mindre vettig från din sida kanske... men nåt där du använder kropp o hjärna o håller dig med arbetskamrater - det är det enda sunda jag kan komma på. | |