Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade34
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2011-01-01 13:29
Antal inlägg: 4429

Jag tycker smällare är kass och jag tycker synd om hundar, äldre och folk från krigshärjade länder. Jag tycker dessutom att det inte är värt en endaste krona. Så nej, jag köper inga smällare till mig. Men nu gäller det om jag skulle köpa det till en 15 åring som gärna vill ha det? Och jag kan ju inte använda mig av det faktum att jag tycker illa om det. Jag gillar ju inte haremjeans heller, men lik förbannat så vill mina töser ha det. Däremot så är jag av den åsikten att det är farligt med pyrotekniska pryttlar av alla de slag och jag kommer inte att köpa ut till mina barn när de är minderåriga av samma anledning som dom inte kommer att få dricka alkohol hemma. Det ska helt enklet kännas som att man går över en gräns när man gör det.

mallong2011-01-01 13:38
Antal inlägg: 119

Skulle aldrig köpa smällare åt minderåriga, fattar inte att vi som barn fick springa omkring och smälla....vet inte hur många kompisar som gjorde sig illa när de skulle kolla varför inte de smällt.

barbi2011-01-01 14:12
Antal inlägg: 1924

Köpa smällare till sina barn?!! Vad har man för problem då? Så om dom ber dig köpa cig,öl eller sprit osv så kan du inte säga nej?
Otroligt!

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 14:20
Antal inlägg: 37631

jag skulle aldrig köpa droger till mina barn.jag har köpt smällare typ 1 öres och 5 öres och jag vet att det är förbjudet, en ett öres smällare höll vi i händerna när jag var liten, anstränger man sig så går det säkert att göra sig illa på dom om ungarna stoppar dom i öronen på varandra så kanske det inte är så bra,då kan man nog få skador,så gott som alla barn har små smällare valborg och nyår och det är någon som köper dom,och jag kommer att göra det nästa år igen och till valborg ungarna ser redan fram emot valborg då dom får smälla nästa gång

barbi2011-01-01 14:25

Säg att du skojar? Spelar de nån roll om de bara är 5öres Det är ju som att säga att du köper ut lättöl för det är BARA 2.8% o en blir man inte full på bara om man dricker många...
Du kan ju inte vara rädd att dina barn blir skadade...

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 14:46

Barbi ,det handlar om smällare nu,

barbi2011-01-01 14:57

Du säger att du INTE kan stå emot när barna tjatar! Så varför skulle du klara de om dom vill ha lättöl? För det är ju inget man blir full på av en. Du menar att det är svårt att dom gör sig illa på 5öres smällare därför är det ok. Och helt ärligt så låter du själv som ett barn.
Min son som är 10år säger som du "alla andra gör så alla andra har osv"
Men men....
Finns tyvärr folk till allt

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 15:51

jag kan om jag vill barbi,du vet jag har 11 barn varav en som är 30 år 2 26 åringar,en25 åring 1 19 åring och en 18 åring,en på 13 år 1 11åring en 10 åringoch en 7 åring sitter med facit i handen,desutom är jag nyckterist,dom vuxna barnen lika så,men du vill missförstå så go on

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 15:53

var snäll och håll dej till ämnet alkohol hör inte hemma i denna tråd

barbi2011-01-01 17:19

själv blev jag så ned tjatat förra året så att jag köpte smällare till en 10 åring

Du säger ju att du inte kunde säga nej. Hur kan du göra de om dom vill ha alkohol?

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 17:43

alkohol hör inte hit vad snäll och håll dej till ämnet,så gott som alla barn har smällare ,dom som inte har smällare blir utan för ,utanförskap är inte kul,spesielt inte för 10 åringar

wildcard2011-01-01 17:47
Antal inlägg: 1966

Jag älskar fyrverkerier! Det är så vackert!

Smällare är kass! Jag har också hållit i småsmällare som small av i handen när jag var liten, utan att skadas. Detta betyder inte att jag förser minderåriga med smällare eller låter dem handskas med fyrverkeripjäser hur som helst!

Angående hundar som är rädda för fyrverkerierna: de flesta hundar skulle inte bry sig så mycket om inte matte/husse började ynka dem så fort det poffade på långt håll, vilket förstärker deras känsla av att det är farligt.
Inatt såg jag en hund som normalt darrande kryper in under bordet när det smäller, ligga lugnt och sova i soffan då jag bad alla att bara låtsas som ingenting när det small utanför.
Undantagna är de hundar som har varit med om riktiga, skrämmande händelser med smällare, även om jag tror att man med tålamod kan vänja de flesta av dem, också...

ttiittii: jag tror på att du kan låta bli att köpa ut alkohol eller andra droger till dina barn, det är du för klok för, tror jag och dessutom föregår du med gott, nyktert exempel vilket många andra inte gör... men snälla, sluta att köpa smällare, de är också skitfarliga!

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 17:51

Wildcard,små smällare är inte farliga,det måste vara urtråkigt att stå brevid när kompisarna

wildcard2011-01-01 17:53
Antal inlägg: 1966

ttiittii: men urtråkiga saker är så lätt att motivera när det är olagligt... ofarligt i ögat nej, ofarligt för örat nej.

Ibland måste man vara urtråkig förälder för att vara trovärdig på andra områden, tror jag!

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 18:19

wildcard,så kan det nog vara,men jag tror inte barn tänker så

kermis2011-01-01 18:31
Antal inlägg: 1323

Nej, så det är bäst vi gör som barnen säger för herregud vi kan ju inte lära våra barn att ibland får man ha tråkigt och att grupptryck inte är det bästa argumentet för att göra jävelskap. Bara barnen får som de vill, alltid oavsett vad det gäller. Små smällare är ju inte farligt... hahahah....

Ttiittii: är du helt okapabel till att uppfostra dina barn??

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-01-01 18:35
Antal inlägg: 3451

Känns som vissa i den här tråden kommer att explodera av självgodhet.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-01 21:01
Antal inlägg: 9204

igår skötte ett gäng tioåringar fyrverkerierna under hela kvällen. skönt avslappnat och inte så jävla skitnödigt.

Bitte - Administratör2011-01-01 21:08
Antal inlägg: 24200

Enklast vore det att förbjuda vanliga människor att skjuta både smällare och raketer ,, det ska vara utbildade pyrotekniker för det.. Betänk att varje år skadas många av att de gör fel då de ska tända, vill vi att det ska ske vår närmaste eller vill att det överhuvudtaget ska hända någon,vuxen och ännu värre ett barn

Sedan har vi aspekten djur,, och inte minst miljöförstöringen ,, vi ha de människorna som är inlåsta i de fabriker som tillverka vara fyrverkerier, börjar det brinna så är det en stor tragik med många människoliv till spillo.. allt för att vi ska få "leka" lite ..

Bitte

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-01 21:48

smällare är föbjudna och det är flera år sedan det beslutet togs,det är få djur som tycker om smällare,en del hundar är så skotträdda,och miljön blir förstörd,men om alla slutade smälla så skulle många arbetare dö.för att dom inga jobb har för några år sedan så exploderade en Cinapuffsfabrik och 3000 människor dog,och så kan det spånas i väg i oendlighet,men det var om någonting helt annat jag skapade tråden

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?