Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| t82erese | 2011-01-02 19:18 | |
![]() | En sån där gång undrar man ju vad som räknas som tjock och inte och hur ska de kunna kolla det? | |
| Lollannnn | 2011-01-02 19:29 | |
![]() | Övervikt är redan överrepresenterat bland låginkomsttagare. Varför bestraffa dem med högre skatt? Mer idrott i skolan, mindre tillsatt socker i livsmedel och subventionerad motion. Det är lösningen enligt mig. | |
| Daggdroppe | 2011-01-02 19:35 | |
![]() | Lyssna bara på hans namn : Stefan HANNA. En liten bitch är vad han är. | |
| Bobelix - Ej medlem längre | 2011-01-02 19:39 | |
![]() | Jag tycker ett skatteförslag är fel, men jag förstår en hel del av hans poänger. Fetman är ju idag ett allt större folkhälsoproblem - och tittar vi bara på England, så har det exploderat där de senaste 10-15 åren, och trenden är att vi i Sverige går mot samma sak. Jag och flertalet av ens vänner och bekanta har diskuterat det här med övervikt och resor. Om man gör en längre flyg/tågresa á 3 timmar+ och hamnar bredvid en överviktig som helt sonika tar upp en del av ens plats, tycker jag att man borde ha som regel att den som är så pass överviktig att ett säte eller flygstol inte räcker till, ska erläggas en extraavgift eller att den drabbade får någon form av rabatt. En av vännerna som nyligen gjorde en Atlantflygning hamnade bredvid en mycket överviktig person, men min vän fann sig inte i det, utan hon kontaktade flygvärdinnorna som sa att det inte fanns en chans att hon tänkte sitta ihopträngd under en 9 timmars flight. Dom löste detta genom att flytta på min vän, men hon var fortfarande irriterad över att hon tvingats vara den som behövde maka på sig. | |
| gummirumpa | 2011-01-02 19:40 | |
![]() | En extra skatt för anorektiker oxå då kanske?? De kostar ju oxå extra i vården? | |
| revansch | 2011-01-02 19:41 | |
![]() | mhm | |
| mallong | 2011-01-02 19:42 | |
![]() | Extra skatt för gamla? Psykiskt sjuka? Nej, skärpning med idiotin. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-01-02 19:44 | |
![]() | Självklart skall tjockisar beskattas. Vi har slagit in på den vägen för hur länge sen som helst och förbudståget är aldrig tomt, det är alltid ockuperat av några som för stunden tycker att förbud och bestraffningar i form av beskattning är ett jättebra medel för att alla ska trivas tillsammans här i Sverige. Så beskatta tjockisarna, de ska vara lika förtryckta som alla andra. | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-01-02 19:45 | |
![]() | ska vi bekosta alla som har någon sjukdom och behöver uppsöka vård oftare än andra medmänniskor är vi snart på samma läge som i USA... Inget illa ment om deras sjukvård men den är i bottenklass... äh, höj landstingsskatten med några kronor per år så får ni se på andra bullar inom vården, förhoppningsvis läggs de pengarna då på mer personal och alla blir gladare! | |
| Bitte - Administratör | 2011-01-02 19:48 | |
![]() | Om är överviktig och gör nått åt saken ,, blir man skattesmitare då ??? Bitte | |
| jag007 | 2011-01-02 19:48 | |
![]() | Tur för vissa att inte det finns förslag på skatt för politikers knepiga ideer | |
| elgen5 | 2011-01-02 19:50 | |
![]() | Dålig insikt när man kommer med sånna utalanden, jag håller med många i diskutionen, listan blir lång om man ska beskatta alla som har problem av olika slag övervikt,undervikt, alkoholproblem eller dom som blir sjuka av dåligt levende. sorligt med människor som kommer med sådanna utalanden. Vem det än är eller vem som lider av vad, så sparkar man inte på den som redan ligger ner! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-02 19:54 | |
![]() | Rent logiskt så betalar dessa människor redan mer skatt via momsen på mat & dryck dom köper? | |
| 2jj | 2011-01-02 19:54 | |
![]() | Vem ska bestämma vem som är överviktig då? Skall man gå efter något bmi? Skall bli intressant och se hur en del biffiga kroppsbyggare skall klara sig från att kallas överviktiga om man går efter bmi? Kan man kalla dom tjockisar då :) | |
| Penny Wise | 2011-01-02 19:56 | |
![]() | Om jag som eventuellt överviktig under året är friskare än de som är under- eller normalviktiga? Får jag tillbaka på skatten då? | |
| tikkanen - Ej medlem längre | 2011-01-02 19:57 | |
![]() | Inte en dag försent. Men detta är inte tillräckligt. Jag tycker att De Fula ska betala Ful-skatt dagligen, eller så ofta de visar sig ute. De Fula som håller sig inomhus kan få göra avdrag på skatten, om de samtidigt inte använder sin web-kamera, eller på något annat sätt visar sitt tryne offentligt. | |
| delta9 | 2011-01-02 20:02 | |
![]() | Hm. Den där bloggaren ger eld till min idé om att bloggare måste ha blogg-körkort och ta iq-test innan dom får ett konto på en blogportal. | |
| Plyschovic | 2011-01-02 20:02 | |
![]() | inte helt olgiskt, precis som det finns extra skatt på alkohol & tobak, borde det finnas extra skatt på fetmaframkallande mat som chips, läsk, etc, etc | |
| Codex - Ej medlem längre | 2011-01-02 20:03 | |
![]() | Frågeställningen är inte dum. På samma sätt som det finns tobaksskatt kan man beskatta fler onyttiga produkter. Att äta bra mat idag är dyrt. Det är inte konstigt att låglönade hör till den tyngre delen av befolkningen. Skräpmat är billigt. Jag upplever att många överviktiga tror att det är genetiskt eller sjukdomsbetingat. Självklart är det det för en del av dem, men omöjligt så många. Vissa saker bör väl självklart höra till vanlig sjukdomshantering, men till någon gräns. Ponera att skatten på ex läsk och godis skulle användas till att sänka priset på frukt och grönt. Då skulle fler ha incitamentet att också äta nyttigare. Norge | |
| SecondChance | 2011-01-02 20:06 | |
![]() | Det är stor skillnad på att överviktiga ska betala skatt och att onyttiga varor ska beskattas högre. T ex alkoholister och rökare betalar ingen merskatt pga sin last/sjukdom. Varför skulle överviktiga då göra det? Han Hanna verkar inte ha alla de fettceller som faktiskt behövs... | |