Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 18 757 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2011-01-21 20:56 | |
![]() | Ja, man kommer helt enkelt till en ålder när man upptäckt och lekt färdigt. Tonåren var definitivt bäst, bara en sån sak som att gå runt i Stockholm var hur kul som helst. Sedan kunde man krydda det med vad som helst, från att ta sig in på industriområden på nätterna, till att bränna lite containrar och göra lite annat semioskyldigt bus. Sedan kom krogåldern och för vår del varade den inte särskilt länge. Kul ett mycket kort tag - och problemet med just dessa helgaktiviteter är att man måste vara hjärndöd för att uppskatta dem. Ingen normal människa stimuleras av att stå i kö en timme för att sedan skaka på ett dansgolv under kraftig berusning. Därefter kom - ingenting. 23 år och vi sitter hemma oftare än någonsin. På sin höjd går vi på en restaurang, men det blir inte mer äventyrligt än så. De flesta är trötta av arbete och vill sova. Även om man hittar något jättespännande att göra så blir det med åldern allt svårare att rekrytera sällskap till detta, då fler och fler inte kan eller "orkar". Som sagt, det enda jag kan rekommendera är naturäventyr. Det är för min del endast under dessa som jag känner att jag lever. Typ ut på ett berg och knuffa ner stenbumlingar för det. Gissar dock att du som lundastudent inte är lagd åt det här hållet. | |
| Elsa_89 - Ej medlem längre | 2011-01-21 21:06 | |
![]() | YJ: jag känner mig inte färdigtlekt och färdigupptäckt, det är det som är problemet. Jag är frustrerad över att leva på usel studentbudget och känner samtidigt att det är nu, innan man börjar jobba, som man vill hinna resa upptäcka se leva lite. Men ironiskt nog går det inte, åtminstone inte alls i den utsträckning man önskar, förrän man börjar jobba och har pengar - men då är man fast på ett annat sätt. I rutiner och krav och arbetstider. Jag är Lundastudent men inte längre den typiska. Jag uppskattar en fylla typ en gång varannan månad, däremellan duger det med några glas vin. Jag orkar inte med överstudentikosa grejer längre för det har jag sett och gått på i 2 år. Så ett naturäventyr: gärna. Men som sagt, Lunds "natur" är ju inte den bästa. Hahaha "upp på ett berg och knuffa stenbumlingar ner för det", låter twisted. Men jag kan förstå vad du är ute efter. Kanske blir ännu bättre effekt om man lyckas rulla en bumling över någon man inte gillar. Då kan jag tänka mig att jag verkligen skulle leva upp. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-21 21:10 | |
![]() | Man kan ha "nattapicknick" och ta på sig täckkläder, rånarluva, pannlampa och andra ordentligheter och sätta sig i tanto eller annan tillgänglig park och dricka kaffe spetsad med lite valfri sprit och spela fyra i rad med saker man hittar ute. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-21 21:11 | |
![]() | Fixa till ett knytkalas eller träffas några under okomplicerade former och spela sällskapsspel. Ragga upp en mysig person på nätet kanske, eller ta en kompis med dig och lifta till Köpenhamn. | |
| Bitte - Administratör | 2011-01-21 21:11 | |
![]() | Åhh Svenssonhelg är bara så skönt ,,,efter en lång jobbvecka så är en lagom dos av att slappa och fixa hem det som behövs,, kanske lite motion och i väg och kolla innebandy och Hockey på TV ,, en helt perfekt helg Bitte | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-21 21:14 | |
![]() | Just för att jobbet/skolan är ens liv är väl varför krogarna är rätt så fulla i dubbel bemärkelse. Eller varför Svensson tycker att veckans höjdpunkt oftast är en god middag och borra ner stjärten i en mjuk soffa framför Christine Meltzer o co. | |
| Carolinew | 2011-01-21 21:15 | |
![]() | Vintern är ju lite sisådär när det kommer till alternativa sysslor en fredagskväll. Träna är min spontana tanke, problemet är ju att många gym har stängt >_< Men om man gillar att ta en löptur ute så kan man ju göra det (se till att skaffa broddar/spikskor bara...). Annars - plugga. Eller jobba. En av mina favoritsysslor annars är att ta bilen och bara åka iväg någonstans, själv. Lite på måfå sådär, men tycker det är mysigt. Nu förutsätter det förstås att man har bil, men annars kan man ju ta cykeln? Eller ja, möjligtvis får det vänta tills det blir plusgrader åtminstone. Gå på bio? Med kompisar eller själv, beror lite på hur man är lagd :) Social eller stort behov av att vara för sig själv emellanåt (likt undertecknad) även om man är "bland" folk. Om man gillar hundar kan man ju kanske låna någon bekants hund över helgen. Kanske någon behöver hjälp med passning? Finns mycket att hitta på om man har lite sällskap av människans bästa vän :) | |
| le-lou | 2011-01-21 21:33 | |
![]() | hela den här tråden ger mig ångest för jag gör inget av det där - vare sig går ut och super eller umgås med andra par eller vad man nu gör i soffan framför Tv:n. På sin höjd kollade jag Idol på tv. Resten av tiden sitter jag här. Läser, skriver, pluggar, spelar tvspel om jag känner mig tillräckligt koncentrerad. Dricker kaffe och pluggar. Och lite till. Jag gör fan inget annat har jag kommit på, idag såg jag inte ens solljuset. Dag ut och dag in. Får ångest 24/7om inte våren kommer kommer snart så man kan braka in i skogen åtminstone, helt ensam och vårskrika lite.... | |
| AnSoJo | 2011-01-21 21:34 | |
![]() | Efter en lång & tråkig vecka är man alltid värd ett hemmaspa. Kolla diverse hemsidor. Har du en partner kan ni bada skumbad, massera varann & ha det allmänt mysigt utan att behöva slå på tvn. Är du ensam kan du ägna dig helt åt dig själv. Som sagt, det är du värd. Glöm inte att göra en passande Spotifylista :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-21 21:46 | |
![]() | Är katten människans näst bästa vän eller ligger den längre ner på listan? | |
| Maja G | 2011-01-21 21:49 | |
![]() | Ok om det är svenne eller inte..man gör väl som man vill en fredagskväll? JAG tycker det är skönt att var lite opretentiös en kväll som denna..lite vin, lite tacos,lite "Lets dance" och sedan sooooova...Herregud, är inte livet allvarligt nog ändå? | |
| nurser | 2011-01-21 21:53 | |
![]() | Ta en paus i pluggandet, ta första bästa jobb jobba röven av dig och spendera på det du gillar! det ska inte vara en plåga att plugga! Sen måste det ju finnas en hel del gratisgrejjer i Lund! och Malmö ligger ju nästgårds,och där kan man hitta på en massa, tex kolla in Zlatans villa :)) Hoppas du återfår orken och framförallt LUSTEN ! | |
| dilivio | 2011-01-21 21:59 | |
![]() | Det är väl bara att börja kolla upp grejer man kan göra i närheten? Skåne har ju en fantastisk kollektivtrafik, utnyttja den. Vandringsleder finns det gott om, hela kustremsan är skitfin, massa fina skogar och grejer. Malmö (förmodligen Lund också) har ju bra kulturliv. Vad vill du göra? Eller börja knarka, bra tidsfördriv har jag hört. | |
| Fnesa Plugg | 2011-01-21 22:00 | |
![]() | gå en promenad i den "ovanligaste" riktningen från ditt hus. eller skriv ett fysiskt brev till nån du inte snackat med på ett tag. eller dra på volymen och dansa runt i bostaden för dig själv. eller surfa in på wikipedia och spontanläs nån artikel om nåt du aldrig tänkt på. eller nätflörta lite. eller tillverka något. vik pappersflygplan. möblera om! - eller prova att sova med huvet åt andra hållet i natt som pippi. fundera på vad du ska göra i sommar. skriv en berättelse eller dikt. undersök ditt hus - gå på upptäcksfärd i källare och på vinden. etc... | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-21 22:04 | |
![]() | Ofta folk irl skulle uppmana ungdomar till självskador och knark. | |
| nyckelpigan_ | 2011-01-21 22:10 | |
![]() | Byt kran på badkaret. Det gjorde jag en fredagskväll vid 21. Skruvade åt fel håll. Hade inte stängt rätt huvudkran så det sprutade vatten över hela badrummet. Ringde grannen som kom springande i innetofflor och var lite smålullig. Jag stod där i BH och trosor dyblöt. Efter kom hans fru än mer smålullig..... Yes :-). Fullständig normal fredag för mig :-) Nåväl. Vi hittade huvudkranen, frun fattade läget och jag fick på mig en morgonrock. Men visst fick vi alla en kul fredagkväll då de hämtade resten av vinet o vi spelade spel sedan :-) | |
| mrperfect | 2011-01-21 22:14 | |
![]() | Åker till min stuga och tänder en brasa, vaknar upp i ett lugnt landskap med vacker utsikt ( det beror inte på alla speglarna... ) / Herr Narcissus | |
| Flanellograf - Ej medlem längre | 2011-01-21 22:14 | |
![]() | åk pulka, spela tvspel, anordna pokerkväll, baka, sov igen pluggveckan, plöj alla säsonger av dexter eller annan serie, dra ut på stan och lek superhjälte | |
| Miss_jk | 2011-01-21 22:17 | |
![]() | Elsa: "Svenne-banan" has already went out of style. Sorry. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-21 22:22 | |
![]() | Miss_jk har rätt. Promoe gjorde det sista misslyckade återupplivningsförsöket av ordet 2009. | |