Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 18 757 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kranglan | 2011-01-24 10:36 | |
![]() | Jag ammar när det behövs, kanske inte helt öppet men fasen inte heller dold under en filt. Nej, lite hud kan nog råka slinka med. Jag ammar dessutom ett något större barn - 14 månader, och DET kan få i gång folk på olika forum må ni tro. Incest, äckligt, bla bla. Och jag ammar på och både jag och bebisen är sååå nöjda:-) | |
| Pocaloca | 2011-01-24 10:41 | |
![]() | ammande mammor är enbart vackert! | |
| Pocaloca | 2011-01-24 10:42 | |
![]() | vad ska vi med restauranger till om vi klagar på att bebisar äter offentligt....huh?! (nu blev jag dagens lilla My) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-24 10:44 | |
![]() | Dubbelmoralistiskt land! | |
| nastia | 2011-01-24 10:54 | |
![]() | Inge fel och amma man sitter ju inte ute och vissar bröstet helt..Va fan är det för fel på människor..Vi kanske mår ila av några som sitter i resturangen och äter.Men intefan klagar vi för det!! | |
| jona80 | 2011-01-24 11:00 | |
![]() | Dom flesta mammor sköter det diskret men visst har det hänt man råkade se ett bröst någongång. Men det har väl aldrig skadat och få se ett par så det är okej. Men har råkat ut för en udda en gång. Satt på en bänk i en korridor utanför en allmän toalett då kamraten var där inne. Mittemot bara någon meter bort sitter en kvinna i 25 - 30 årsålder. Ja hon har sitt barn med sig ett något större som kan gå själv och ett som nyss legat i vagnen. Hon håller på med den lille och rättar till kläder och något sådant. Men jag blev överraskad, för denna kvinna tog plötsligt fram sitt bröst och sedan stoppar dit sin unge. Men var väl inte snabb nog för det tog en evighet innan ungen döljde det. Var inte beredd på det, såg det inte komma. Normalt brukar dom ju sköta det så diskret så man inte ens hinner se något om man skulle vilja. Jag är en singelkille, och plockar någon utan anledning fram sitt bröst så kollar jag. Normalt snyggt och försiktigt men blev i denna situation överrumplad. Så råkade väl glo lite väl mycket kanske, bara be om ursäkt, men denna gång var mina ögon inte kvar i skallen utan hamnade på kvinnan mittemot, där låg dom. Vad glor du på, har du aldrig sett bröst förut fick jag som en arg kommentar från denna mamma. Hade inget svar och kände hela situationen pinsam så fick resa mig upp och lämna platsen utan ett ljud. Jag är nämligen inte utbildad på hur man ska reagera i situationen. Men det är tur att dom flesta faktiskt sköter det diskret, så man slipper denna situation, som förmodligen inte är kul för någon av parterna. /J | |
| apajävel | 2011-01-24 11:12 | |
![]() | Amma är inte lika illa som att byta blöja. När jag var i Köpenhamn förrförra sommaren så satt jag och min kompis på uteservering på restaurang, och då börjar kvinnan vid bordet bredvid byta bajsblöja när vi sitter och äter!! Det var vidrigt!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-24 11:33 | |
![]() | ap, det har jag också varit med om att en kvinna böt blöja på ett barn på en restauran ,och där gick gränsen | |
| Tess 08 | 2011-01-24 11:45 | |
![]() | De flesta ammar diskret så man knappt märker det. En filt över barnet/mammans axel är ju inte bara till för att skyla utan också för att barnet ska få lite färre intryck under tiden den äter. Jag kan dock tycka att det ska ske med disketion. Man kankse inte behöver sätta sig på den plats där man syns som mest... om man nu får välja plats. Har sett militanta amnister (?) som liksom kräver att de ska få amma var de vill och hur de vill och "titta inte på mitt bröst, din perverse fan!" och "jag sitter var jag vill och ammar hur jag vill, skit i det du!" vilket bara gör det hela löjligt. När det är dags att byta blöja på bäbisen finns det ofta skötbord på toaletten, det är sällan bordsgrannen uppskattar bäbisbajslukt i näsan när denne ska fika/äta. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-01-24 11:58 | |
![]() | Orka bry sig om att ett gäng efterblivna moralister i USA "rasar" för att de inte har något bättre för sig... Amning är naturligt och fint men får gärna ske med stil - som allt annat. Diskret amning vid ett cafébord stör mig inte även om jag kanske inte skulle vilja att någons vårtgårdar exponerades helt i närheten av min egen mun. | |
| Daggdroppe | 2011-01-24 12:02 | |
![]() | Vem fan bryr sig, om ungen är hungrig så är den väl det. Ska man låta den svälta då eller. | |
| kolbjörn | 2011-01-24 12:14 | |
![]() | amma offentligt -rätt! | |
| Lillstölla | 2011-01-24 12:16 | |
![]() | Nej, hur kan det vara fel. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-24 13:02 | |
![]() | Snacka om moralpanik. Bilden är i mitt tycke mycket vacker och diskret. Vaddå täcka över mor och barn och lugn och ro vid amningen? Bebisen blir lugn av mat och en människas värme och kärlek. De äter lika effektivt med stojande syskon runt omkring eller i centralens vimmel av folk och oväsen. Plötsliga, hårda ljud skrämmer bebisar men annars är de otroligt toleranta mot omgivningen och förtjänar i sin tur samma tolerans. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2011-01-24 13:03 | |
![]() | bara naturligt | |
| Gautama | 2011-01-24 13:13 | |
![]() | Vet inte om man ska skratta eller gråta åt dessa människor som tyckte denna bild var stötande. Underbart vacker bild. Jag anser att man kan amma varsom. Sen går de flesta undan för sitt och barnets skull. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 14:13 | |
![]() | HAHA! "En ursäkt att visa brösten" Ja, vi tar varje chans vi får för det! Speciellt underklädesmodeller som annars måste skyla sig. -.- Tycker bara det är fint. Sen behöver man kanske inte sitta med pattarna i vädret ute på restaurang men det är väl inte så trevligt eller mysigt för barnet heller att inte få lite privacy :P En sjal över så får alla äta ifred. Inte för att folk inte brukar skyla sig och barnet men ändå. | |
| Thoron_ril | 2011-01-24 14:15 | |
![]() | det ar inte fel att amma offentligt! Men om det har ar den storsta nyheten som aftonbladet kan fa fram sa ska vi inte gnalla pa kvinnor som ammar offentligt utan pa journalistiken som lagger ner tid pa ondoigheter | |
| peter | 2011-01-24 14:26 | |
![]() | Detta är bara trams.*suck*..och den vanliga sexfixeringen......kanske den startats i detta fallet av nån som är avundsjuk på hur vackert, känt och rikt detta par är....i mitt tycke är detta det vackraste och mest naturliga av anledningar att visa brösten..... Hade Orlando Bloom stått och pinkat offentligt på bild - för att få tillfälle att visa sin penis - hade jag reagerat annorlunda.... | |
| caughtbock | 2011-01-24 17:16 | |
![]() | Jag har sett Miranda Kerr i pyttesmå underkläder, bara trosor och till och med helt näck i andra sammanhang, men när hon twittrade denna bild där några centimeter av hennes högra bröst blottades och tydligen användes till något så djuriskt som att mata ett barn blev jag väldigt upprörd. NOT. | |