Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-26 09:14 | |
![]() | Helt plötsligt får begreppet "att snacka omkull någon" helt ny innebörd :-) | |
| henrik_l | 2011-01-26 09:21 | |
![]() | Jag har själv råkat ut för sånt där skit, jag har starka misstankar om vem som snott det, men jag är ju inte säker och skulle jag ha fel så tar det ju hus i helsicke. Dessutom undviker jag all form av fysiskt bråk, ja bråk överhuvudtaget eftersom jag garanterat skulle förlora. Jag hoppas verkligen att du får tillbaka det som är ditt. Jag ser fram emot läsningen. :) | |
| apbur | 2011-01-26 09:47 | |
![]() | Om du har anmält saken stulen så är det bara att ringa polisen och säga att du hittat den. Du ska helst ha beskrivit saken så utförligt, detaljer och liknande, så att det inte är några problem att bevisa att saken tillhör dig när du väl ska få tillbaka den. Du säger att du kommer veta till 100% när du ser den om den är din. Då måste det finnas nåt unikt kännetecken och det är ju viktigt att polisen vet det. Skulle polisen mot all förmodan inte vilja hjälpa dig så gör som Tanten säger, gå dit, be att få titta på den, förklara att saken tillhör dig och att du nu kommer ta tillbaka den. Gå. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-26 14:35 | |
![]() | det beror på,en gång så fick vi en moped stulen som var mycket speciel,efter 3 år såg jag mopeden på en affär som sålde begagnade saker,jag gick till polisen som drog ut anmälan på datorn,och följde med till affären och jag fick tillbaka mopeden,till saken hör att det var 2 minuters gång väg till affären | |
| FarewellTour - Ej medlem längre | 2011-01-26 15:34 | |
![]() | Mycket bra. Nail the bastards. Speciellt pervosnutar skall sattas dit. | |
| remvanrijn | 2011-01-26 15:47 | |
![]() | blir det damernas detektivbyrå eller Charlies Angels ?( numsam + nulltj är kanske för unga för att känna till den serien..) | |
| FarewellTour - Ej medlem längre | 2011-01-26 16:13 | |
![]() | Rem har rokt pa. Orange stuff. ;)) | |
| numsan | 2011-01-26 16:43 | |
![]() | Tss.. För unga för att känna till.. Pyttsan! | |
| FarewellTour - Ej medlem längre | 2011-01-26 16:45 | |
![]() | Numsan, jag har sett din bild i Palme-utredningen. | |
| numsan | 2011-01-26 17:10 | |
![]() | Spännande! Var jag på den onda eller den goda sidan? | |
| remvanrijn | 2011-01-26 17:17 | |
![]() | sorry nunsan , trodde serien gick vid tiden du föddes.. se det som en komplimang.. =) jag kan vara zorro..har lite spanskt/mexicanskt blod i mig snart.. Jag hoppas du var på den goda sidan, om inte kanske du kan tolka tänket hos de onda för oss | |
| Dersu | 2011-01-26 17:43 | |
![]() | Tror inte det är så lätt som ni vill ha det till. Visar det sig att det är ditt föremål och du konfronterar personen kommer denne så klart att säga h*n fått/köpt det av ngn annan. Ngt som ju faktiskt kan vara sant, och vad gör du då? Tar tillbaka det och riskerar göra dig själv skyldig till stöld? Har personen varit i god tro har du tyvärr ingen rätt till föremålet längre. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-26 17:46 | |
![]() | God tro finns väl inte längre? Men i övrigt måste jag säga att det är svårt att få tillbaka något stulet. Man får inte bara ta tillbaka det utan vidare. Det måste gå genom polisen - i de fall det finns risk att den som stulit/innehar det anmäler till polisen. | |
| remvanrijn | 2011-01-26 17:52 | |
![]() | det kan inte vara stöld i moralisk mening att ta något som er ens egen och som man inte har såld gett bort? Möjligen enligt svensk lagstiftning, men den tar ju i 1a hand hänsyn till kriminella och dennes tårdrypande barndom eller utanförskapet denne befinner sig nu i . Nej, lite hårdare tag; protect your property. polis har man inte mkt glädje av i detta land. De sysslar mest med hastighetskontroller eller skriver på sin höjd en anmälan som man 2 veckor senare får besked om att ärendet är nedlagd för det finns ingen spaningsunderlag. Väl , återstår bara att göra saken själv ju... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-26 17:53 | |
![]() | jo, det har du visst, rätt till föremålet alltså men inte rätt att ta tillbaka det personligen. köpare tvås god tro skyddar dock denne från rättslig påföljd. lagen.nu/1986:796#P3 | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-26 17:54 | |
![]() | jo lady, väldigt vanlig missuppfattning. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-26 17:58 | |
![]() | Ahhh. Tack ramsey. :) | |
| remvanrijn | 2011-01-26 18:00 | |
![]() | med svenska lagar vet man aldrig, bäst att agera på egen hand ! | |
| numsan | 2011-01-26 18:11 | |
![]() | Skämt åsido tycker jag nog det verkar bäst att ta det med polisen (som du ju redan verkar ha gjort). Det är troligtvis bara de som har rätt att ta tillbaka egendomen för att det, precis som många nämner, kan vara så att säljaren inte är densamma som tjuven. Polisen lär ju dock vara ganska vana vid såna här situationer så de har nog alla svar som vi bara kan gissa oss till. (Även om superhjältinne-sidan i mig såklart är mycket peppad på ett ingripande) | |
| Dersu | 2011-01-26 18:25 | |
![]() | Hmm... Ska kolla upp det där närmare. Återkommer... | |