Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade59
Mobilspel
Pågående18 759

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2011-01-28 14:34
Antal inlägg: 1212

Jag kan ju flika in att få jobba hos dom inte är någon dröm för mig. Detta var mer ett infall i att testa ett annat sätt att söka jobb på. Så mailet hade en seriösare ton än vad jag själv kände när jag skickade det.

flydet2011-01-28 14:36
Antal inlägg: 95

Jag kritiserade en webbsajt för deras stavfel en gång. Nu har jag jobbat för dem i tre år. Så visst funkar det.

le-lou2011-01-28 14:37
Antal inlägg: 17500

tror ju tanken med annonsen är att vara rolig, företaget som står bakom den har ju humor hur som helst.

kläm - Ej medlem längre2011-01-28 14:38
Antal inlägg: 137

Varför söka ett jobb man inte vill ha?

Neaa22011-01-28 14:41
Antal inlägg: 162

Humorbefriad Bror Duktig ger det nog sken av med en sådan ansökan... Nej, jag tror inte du får jobbet!!

perero - Ej medlem längre2011-01-28 14:55
Antal inlägg: 140

Jag kan gott tänka mig att du får jobbet guldplate. Om arbetsgivaren tänkte så här.
Här är en kille som vågar säga vad han tycker, och törs lämna positiv kritik...och är drivande. framåt och med ideer.

För jag tycker att den som inte kan ta positiv kritik inte skall sitta på en chefsposition eller i någon ledande position. För det är väl så att med kritik så växer man, eller? (positiv kritik)

Guldplate2011-01-28 15:31
Antal inlägg: 1212

Om man nu framstår som en humorbefriad Bror Duktig om man ger kritik på deras raklamannonser...

Hur formulerar ni en jobbansökan som tar fram motsatsen och samtidigt är seriös i att visa era kunskaper inom området?

Observera då att det förutsätter att ni inte tycker att annonsen ni sett är speciellt bra. För jag tycker fortfarande inte att den jag såg var bra. (den innehöll inte det finstilta som länken visar)

Tvålis - Ej medlem längre2011-01-28 15:52
Antal inlägg: 4429

Om jag säger så här. Varför söka jobb på ett ställe som har ett medialt uttryck som du inte gillar? I din kommentar så anar man att du ser ner på deras annons och då också dom. Om du kanske hade gillat delar av annonsen och haft en fin tanke framåt som ett vidare tema som gav tydligare signaler till deras mottagare så hade det varit en sak. Att komma från absolut ingenstans, utan insikt i tankeprocess eller företag och säga att dom gör ett dåligt jobb...Det blir svårt att vända till en ansökan.

Ydh2011-01-28 15:55
Antal inlägg: 211

En av mina lärare fick jobb på ett ställe genom att hon kritiserade det. Det började med att de hörde av sig till henne och ville värva henne och hon svarade med en hel del kritik. Och sen sa de att de gärna ville värva henne ändå, så att hon kunde göra det mycket bättre.

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-28 15:58
Antal inlägg: 37631

jag tycker att det är sjukt att göra en sådan skylt

Jesus Pappa2011-01-28 17:37
Antal inlägg: 79

de ville nog bara att alla dessa nittitalister som aldrig sett en riktig telefon skulle söka.

Jesus Pappa2011-01-28 17:37
Antal inlägg: 79

INTE skulle söka.

Mimikryp2011-02-02 14:26
Antal inlägg: 9057

Generellt tror jag att JA, man kan få jobb genom kritisering. I just TS fall är jag dock skeptisk.
Jag gjorde själv en liknande grej för ett par år sedan. Jag är en flitig läsare av gratistidningen Metro, men jag irriterar mig på hur många fel de gör. Jag tog då (den) dagens Metro och en överstrykningspenna och post-it-lappar. Jag markerade alla felaktigheter och skrev på post-it-lapparna vad som är fel (grammatik, stavfel, faktafel eller rena syftningsfel). Så skickade jag den till redaktionen med ett kort meddelande; "Ni behöver en korrekturläsare! Kontakta mig!".
Och visst hörde de av sig och visade intresse för att jag skulle jobba hos dem. :-)

Incognito2011-02-02 14:39
Antal inlägg: 133

Om du i din ansökan framställde det som konstruktiv kritik tycker jag att du gjorde rätt. Om mottagaren sedan är tillräckligt intelligent att förstå det, så får du säkert jobbet. Det behövs fler konstruktiva människor. Lycka till!

boffertomte2011-02-02 14:51
Antal inlägg: 1128

Konstigt att skriva om det här tycker jag.

pabster12011-02-02 15:30
Antal inlägg: 707

Framgångsrika företag byggs inte av lågkompetenta ja-sägare.

Countrybabe2011-02-03 22:21
Antal inlägg: 62

Njae...tolkar inte din ansökning med någon humor utan mest som bara kritik. kritik med glimten i ögat är en sak men att få fram en glimt i ögat i skrift kan ibland vara svårt, specieltl som man inte direkt slänger in smileys i ansökningar.
Men absolut...din ansökan lär ju sticka ut och det är positivt.
Nu har jag inte sett annonsen men jag tror inte dom menar annonsen på det sätt som du uppfattar den.
Hur som helst tycker jag det är kul gjort att söka jobb på marknadsavdelningen och jag tror och hoppas dom får sig ett gott skratt och att du får jobbet (om du vill ha det). Och sen får man hoppas att folk uppskattar dina reklamidéer mer ;-)

26 av allt - Ej medlem längre2011-02-03 22:30
Antal inlägg: 2

Om du får jobbet så måste dock dina första pitcher göra alla nöjda och vara frid och fröjd för att det inte ska kännas konstigt.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-03 22:37
Antal inlägg: 14052

Klart man kan få jobb genom att kritisera, så länge företaget i fråga har lite självdistans och inte tar det så personligt. =)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?