Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 308 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2011-01-30 18:55 | |
![]() | apajävel-mörkerkörning är inte något måste. Riskettan och tvåan måste alla göra men handledarutbildningen är bara om man ska övningsköra privat. | |
Tinna | 2011-01-30 19:00 | |
![]() | Man kan ju fundera på om vissa har hittat sina körkort i cornflakespaketen.. :( (Syftade inte på nån här då, men man har ju råkat ut för knepiga bilister..) | |
850710 | 2011-01-30 19:01 | |
![]() | tog mitt kort på vintern i stan och gick kanon, hade dock otur med tider på halka, teori, uppkörning så gick i väntan från dec - mars på de olika momenten. som apajävel skrev, tydlighet, speglar med jämna mellanrum, räkna 1000talen på bilen framför, tänk hela tiden på vad du gör, om du håller det inom dig eller pratar högt. Då när väl läraren fråga vad du gjorde har du ett snabbt svar. | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-30 19:01 | |
![]() | Retar mig på folk som inte vet hur man kör i rondell och tror att blinkersen är något farligt. | |
STHLMStadion | 2011-01-30 19:05 | |
![]() | Påtal om rondeller =) www.youtube.com/watc...r_ embedded | |
mrperfect | 2011-01-30 20:13 | |
![]() | Började med att ta en ganska billig teorikurs, körde privat med farsan. Blev opererad i knät på hösten och gjorde förstås uppehåll i övnimgskörningen, tog c:a 10 lektioner med lärare och körde sedan upp som privatist den 22 februari 1977. Klarade teorin fast inte med så stor marginal, det var de där knäppfrågorna om vikter och statistik jag inte kunde, de praktiska körmomenten var däremot en baggis. Körningen gick bra, behövde inte göra något som var svårt, typ fickparkera eller så, inspektören hade hittat en väldigt skymd kurva som jag skulle köra ut på vid en T -korsning. Jag sa åt honom att ifall jag hade nytt körkort skulle jag nog svägnt höger och sedan vända , men han tyckte att jag skulle svänga in vänster vilket jag gjorde. Jag fick körkortet och hade betygen: 3 - hastighetsanpassning 4- beredskap 4- uppmärksamhet på en femgradig skala, mitt skonummer är numer 43, förr var det 42 :) | |
bladlusen62 | 2011-01-30 20:28 | |
![]() | tack för alla inlägg, mycket givande :-) och vi är alla unika och olika får tänka på det :-) | |
klantglenn | 2011-01-30 20:54 | |
![]() | hade knappt övningskört alls innan jag, som 20-åring, hamnade på körskolan. där blev det en 20-25 lektioner och måttligt teoripluggande. klarade sedan av teori och uppkörning på första försöket, och fick således mitt körkort den där sommaren 2005. | |
wertigo | 2011-01-30 20:58 | |
![]() | Körkort var något av det allra enklaste här i livet att klara av att ta. | |
Kirkelina | 2011-01-30 21:03 | |
![]() | Har varit ute i dag och övningskört för (förhoppningsvis) sista gången med min son. Han kör upp på tisdag och han borde klara det om han inte blir för nervös och får en alldeles för petig inspektör. I morgon ska han skriva teoriprovet. Spännande! | |
Gitarrmagnus | 2011-01-30 21:07 | |
![]() | Jag hade en trafiklärare som heter Evert som var känd för att göra sina elever nervösa med att bara sitta tyst hela tiden. En gång när vi hade lektion så bryter helt plötsligt Evert tystnaden och säger till mig "Vad tyst du är!" :) Evert var en väldigt bra lärare och jag tog mitt körkort på första försöket. | |
skrabban | 2011-01-30 21:48 | |
![]() | Jag tog körkort 1978. Klarade teorin med en gång men blev kuggad på körningen två gånger innan jag körde upp för tredje gången och då gick det bra. Tredje gången gillt säger man ju. Jag tyckte teorin var lätt. | |
skrabban | 2011-01-30 21:48 | |
![]() | Inte 1978 utan 1976 | |
Kirkelina | 2011-02-04 19:52 | |
![]() | Det blir till att övningsköra med sonen igen. Teorin klarade han galant men på uppkörningen gick tydligen allt fel. Säkerhetskontrollen klarade han men sen började eländet. Han glömde ta på sig glasögonen och såg därmed inte vad det stod på skyltarna. Det var strålande solsken så han blev dessutom bländad men tänkte inte på att han kunde fälla ner solskyddet i bilen. Han missade då på grund av bristande syn/uppmärksamhet en 30-skylt och körde för fort. Tror han var rätt nervös ... Förhoppningsvis kan han koncentrera sig bättre nästa gång som inte blir förrän om en månad. Så vi hinner träna vidare en hel del. | |
Venatici | 2011-02-04 19:55 | |
![]() | En körlektion i veckan i fyra månader. Alla rätt på teorin och klarade uppkörningen första gången.... Sägs vara lättare i storstäder och så är det nog... Jag hatar att köra i storstäder och skulle nog inte klara mig på första försöket då. | |
Kirkelina | 2011-02-04 20:31 | |
![]() | Varför skulle det vara lättare i storstäder? Enligt statistiken är det nog snarare tvärtom. | |
Beccizz | 2011-02-04 21:57 | |
![]() | Klarade både och på första gången. fick inte alla rätt på teorin men klarade det ialla fall :-) | |
Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-02-05 01:24 | |
![]() | nöd och näppe att man klarade teorin :) men uppkörningen gick galant trots att uppköraren kallades "kugg-janne"... | |
Daggdroppe | 2011-02-13 21:59 | |
![]() | Finns mycket onödiga frågor i teorin, t.ex mycket om lastbilars vikt osv. | |
hungerstrejk | 2011-02-13 22:13 | |
![]() | På den gamla goda tiden när jag tog körkort (2006) hade jag hellre ätit pungkulor än å gå till körskolan. Usch, var så nervös!!! Klarade allt på första försöken men fick nog köra 20 lektioner. Men det var den lyckligaste dagen i mitt liv när jag sprang i solskenet med lappen i handen längst hamnbassängen :) Och nu kör man ju bil som en gud ska tilläggas :) | |