Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade42
Mobilspel
Pågående18 632

Forumkategorier

Användare Inlägg  
smulgubbe2011-02-01 12:34
Antal inlägg: 237

Ett väldigt intressant program. Kollade på alla program förra omgången, och det var fängslande att se hur de kunde motivera även de mest ointresserade eleverna.

vigren2011-02-01 12:52
Antal inlägg: 1146

Det är hemskt att ungdomar skall "dömas ut" p g a dåliga lärare...
Följde förra omgången med stor behållning och kommer säkert att göra så även nu. Skall bli intressant att se om "macho" taggar ner lite. ;) (och den andra taggar upp)...

pandanr92011-02-01 13:03
Antal inlägg: 43

Word Ahnad, jag är lärare själv och har känt alldeles för ofta att de verktyg jag skulle behövt få på LHS inte funnits där. Nu börjar väl saker falla på plats, efter 10 år i branchen, men min första klass tycker jag så fruktansvärt synd om, de hade helt enkelt en skitlärare!

Delicious - Ej medlem längre2011-02-01 13:07
Antal inlägg: 11661

En sak jag tänkte på var lärarnas kläder. Macho killen såg ut som en av ungarna i bänkraderna. Kom att tänka på min gamla svensklärare som inte tyckte att bhar var något att ha. Man kunde knappt tänka när hennes taxtuttar tittade fram genom en vit t-shirt. Synd på en rätt så bra lärare. Sätt på en bh, normal icke-genomskinlig tröja och släng på en cardigan eller kostymöverdel. Tycker det har gått för långt med att lärarna ska vara "en i gänget" på något sätt och kläderna spelar faktiskt in.
Vill man gå till ett bankkontor och mötas av en kvinna (tant) utan bh i vit t-shirt och baggybrallor?

pandanr92011-02-01 13:16
Antal inlägg: 43

jag tycker att alla som jobbar med de lägre åldrarna, typ 6-års - femman eller nåt borde ha arbetskläder. Jag står lika mycket på knä som jag står på fötterna, det knyts skridskor och leks vilda lekar som kräver oömma kläder.

Marjata2011-02-01 13:18
Antal inlägg: 13