Spelrum
Giraffen19
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade41
Mobilspel
Pågående18 615

Forumkategorier

Användare Inlägg  
myntan2011-02-12 11:00
Antal inlägg: 22

wertigo, tack för tipset=)
Nu tillhör jag ju de som inte kan allt om datorer och hur man gör. Kan inte alla dessa nya ord som kommer. Därför är det bra att ni tipsar hur man på bästa sätt kan sluta vara orolig för Facebook.
Självklart tycker jag det är bra att kunna få kontakt med vänner världen över, men det ska inte vara svårt att avsluta medlemskapet och då menar jag avslutat.

Något mer som jag upptäckt med Facebook. Många familjemedlemmar vill vara medlem bara för att smygläsa och hålla koll på andra familjemedlemmar...trist.

Men som sagt var alla får välja själv.

Pseudonymf2011-02-12 11:03
Antal inlägg: 8282

Ok, runt 50 då. Fan, det är som bröllopsinbjudningar. Det är skitsvårt att tacka nej :( ^^

myntan2011-02-12 11:05
Antal inlägg: 22

Mmagnusito...hihi håller med. En talar om att hon/han ätit en bulle och 125 Like it=)

Mincie2011-02-12 11:11
Antal inlägg: 157

Man får verkligen tassa på tårna för att inte inte göra någon sur på FB. Skriver man bara glada saker så är det ok.... men är det ok att bara skriva glada saker???

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-02-12 11:11
Antal inlägg: 31064

Mycket.

Optimisten2011-02-12 11:13
Antal inlägg: 146

Jag var tveksam till alla dessa facebokinbjudningar förut, men nu har jag definitivt beslutat mig för att aldrig gå med. Det är attans så tjatigt med alla dessa inbjudningar till att kom och titta på mina bilder, ooops det var ju bara lilla haken att du måste vara medlem för att se dem. Gå med bara, det är väl rimligt att ge upp rätten till det du skriver och kontrollen över vad dina bilder som inte längre tillhör dig används till..... du kan ju kolla vad alla andra har istället! TVI!

lsaw2011-02-12 11:38
Antal inlägg: 351

Och jag vill inte vara med på Ratsit, hos skattemyndigheten, i telefonkatalogen och ha mitt namn på min kontorsdörr...
Man väljer på FB själv vad man vill lägga ut, vilka som skall få tillgång till det man lagt ut och man kan plocka bort det man lagt ut (det kan iofs ha kopierats innan, men det vet man innan man lägger ut!).
För mig är det 2011, jag fixar att skydda de delar av min integritet som jag vill och jag (som blivit rotlös på grund av många flyttar och kamraters flytt utomlands) är väldigt tacksam över de sociala medier som finns! Jag har heller inte någon paranoid personlighet som gör att jag inbillar mig att "allt kommer att användas MOT mig"! Jag har ett jobb som gör att vissa (som inte ges tillgång) skulle kunna bli allt för tjenis, om de fick tillgång...
FB är bra!

Yonderboy - Ej medlem längre2011-02-12 12:00
Antal inlägg: 1661

Facebook är nog bra för att den är så populär, chata och träffa vänner och vännersvänner, kolla in varandras klippböcker.

Mamah2011-02-12 12:02
Antal inlägg: 54

Jag tillhör den sorten som ratat facebook sen första dagen. Jag har inte tid att sitta hela dagarna framför datorn (vilket jag VET att ja skulle göra om jag skaffade FB) räcker med att jag är medlem här hehe.

sebgra2011-02-12 12:22
Antal inlägg: 175

+1 Isaw

belsebus2011-02-12 12:24
Antal inlägg: 135

ja.

har varit med, men tog bort mig for ett tag sedan, nar jag fick en galen pakistanier efter mig..kande da att det inte var riktigt sa kul och han hade all info om mig. mitt for- efternamn m.m. om han soker pa bara mitt namn pa internet hittar han allt. var jag bor, mitt foretag och allt.

blev ganska otackt sa jag tog bort mig darifran.

Har manga kompisar som ar foraldrar och lagger upp hur mycket bilder som helst pa sina barn dar.
Tycker det ar sa sjukt.

nyckelpigan_2011-02-12 15:28
Antal inlägg: 543

Gick ur FB för ett par år sedan. Helt vansinnigt att man inte har rätt till sina egna bilder, texter å dylikt.

Orkar inte med att veta allt om alla! Jösses, vill man verkligen veta vad alla gör hela tiden?

För mig är det ganska meningslöst. Mysigare med en fika IRL!

Elsa_89 - Ej medlem längre2011-02-12 15:40
Antal inlägg: 45

Ja!

Försöker avvänja mig...

Skugga2011-02-12 15:41
Antal inlägg: 6559

Den mesta kritiken verkar handla om att man inte har rätt till sina bilder, inte kan ta bort sitt konto mm. News flash? Allt du någon gång lägger ut någonstans på internet riskerar att hamna i orätta händer, spridas och finnas kvar för alltid, det är inget fenomen specifikt för Facebook. Sedan är det ju som med allt annat; tänk efter innan du skriver/säger något så riskerar du inte att otrevlig information om dig själv sprids. Gäller även irl. :)

Delicious - Ej medlem längre2011-02-12 15:46
Antal inlägg: 11661

Jag fascineras av människor, främst tjejer, som lägger ut bilder på sig själva i bikini på fb. Eller alla dessa egobilder som dom bara suttit och knäppt av i sin ensamhet i vad som verkar som timtal.
Och så skrivs det "åh vad du är snygg" blabla som om det vore det ultimata. Skönt om livet inte vore mer än så :) Eller nja.

Miss_jk2011-02-12 16:40
Antal inlägg: 8941

Rätten till andras bilder har de avsagt sig, så nu är det dina. Vad som menas med "dina" kan ju diskuteras eftersom de med ett högerklick kan sparas av vem som helst. Dock är ju inte detta unikt för Facebook, utan för internet överhuvudtaget.

"Mysigare med en fika IRL!" Visst är det det, dock blir det både tidskrävande och dyrt att flyga över till New York varje gång man vill ta en fika med kompisen där...

apajävel2011-02-12 16:46
Antal inlägg: 572

Eller så gör man som jag gjort, nämligen skiter i att skaffa eländet från första början. Men då får man vänta sig, vilket jag fått, att kompisar slutar kontakta en eftersom alla festinbjudningar och liknande går via FB. Så jag valde exilen.

malman2011-02-12 17:10
Antal inlägg: 1457

jag har ingen Facebook. jag tycker det har gått på tok för långt, till och med vårdcentralen har en egen sida på Facebook. allt kretsar kring denna sida. jag har aldrig haft någon Facebook men det finns hur mycket bilder som helst på mig. och jag har inte sakt att det är okej att lägga ut dem.

sen verkar det som om inte folk kan ha kontakt med varandra på någe annat sätt, det heter bara kolla på min Facebook sida om du vill se bilderna. som om alla tar för givet att man har en.

NEJ det är för mycket Facebook just nu,

__SaNnIs__2011-02-12 17:18
Antal inlägg: 105

Många klagar på facebook att folk börjar prata om en bla bla bla..
Jo det är väl klart om personen ifråga lägger ut hela sitt liv i statusen så pratar ju folk...

har även märkt att facebook statusen går ut på att skryta om sig själv. Hur duktig man är och vad dyra saker man har köpt..
Funderar älrigt på att skriva: Precis bajsat och det var så i konsistensen :P men har aldrig vågat hahahahaha :D

Har också fått sjukt många vänförfrågningar, men det är bara göra sig "anonym" bara sina vänner får se en.. Sen kan man blocka de som inte känner.

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-12 17:20
Antal inlägg: 4429

Jag älskar fb! Fantastiskt socialt verktyg som har verkligen gett mig mycket glädje. Däremot big no no att posta bilder på någon som valt bort det.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?