Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade40
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fazilja2011-02-13 17:24
Antal inlägg: 147

Jag tycker inte det handlar om att andra skall tycka det är kul att hänga med en utan att man själv i första hand står ut med sig själv.

Jag tror inte att man blir förståndigare med åren, däremot blir man förståndigare genom att tänka/ reflektera över det man är med om under livets gång. Vem som helst kan fortsätta som egotonåring under livets gång genom att inte använda hjärnan.

magnusito2011-02-13 17:55
Antal inlägg: 4986

Fazilja: Du sa det!

eeistan2011-02-13 18:18
Antal inlägg: 1542

Det är klart man bli bättre med åren. Med erfarenhet kommer man långt.
Fast med fräcket och vackra ögon kommer man längst.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-13 18:42
Antal inlägg: 3169

Vissa saker som jag gjorde i ungdomligt mod/ungdomlig dumdristighet har jag växt ifrån. Men för övrigt så gör jag fortfarande misstag. Men chickenrace och dylikt går bort.. ;)

The Mag2011-02-13 18:52
Antal inlägg: 180

Förståndigare? Nä, snarare energifattigare. Jag orkar helt enkelt inte göra alla korkade saker jag gjorde förr men om jag orkat så hade jag säkert gjort dem.

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-02-13 18:56
Antal inlägg: 3451

Ju mer man har att förlora desto läskigare är det att gå all in.

promenad - Ej medlem längre2011-02-13 19:12
Antal inlägg: 3995

tvärtom i det här fallet

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-13 19:43
Antal inlägg: 4429

Jag har blivit förståndigare, mjukare och snällare. Om jag var rolig att hänga med när jag var yngre vet jag inte. Allt var så himla intensivt. Jag hade fler ytliga vänner då och var en väldigt trendmedveten nattklubbsdiva.

Nu är jag en gardinsyende, filosofisk 5 barns mor som älskar att laga mat. som natt och dag.

mrperfect2011-02-13 19:50
Antal inlägg: 11437

Jag var lika tråkig som ung som jag är nu :P

The Mag2011-02-13 19:52

Vi låter rätt lika Tvålis förutom gardinsyende och att jag har bara två barn.

le-lou2011-02-13 19:57
Antal inlägg: 17500

jo, självklart blir man förståndigare med åren ...konstigt vore det väl annars? Vi lär oss efter våra erfarenheter förhoppningsvis :).

Jag är mindre impulsiv nu än när jag var yngre, och planerar mer. Det har gynnat mig, när jag var yngre kunde jag lika lätt bara inte komma till jobbet och istället sticka utomlands till att bara knalla ut ur ett förhållande lätt som en plätt utan förklaring, utan någon som helst tanke på morgondagen. Tyvärr sårade jag många människor och det är sånt som fortfarande kan kännas än idag. Är fortfarande mycket känslomänniska, tror inte att det kommer att försvinna med åldern. En stor skillnad från förr är att jag engagerar mig alldeles för mycket idag i allt möjligt, tror det har med att göra med att jag vill sona gamla brott hehe. . Bekymrar mig otroligt ofta för nära och kära, och kan tillbringa sjukt mycket tid åt att lösa andras problem och far någon illa så glömmer jag allt vad logik heter. Då tar jag gärna över kampen för personen i fråga.. .Vad kallas det.. att sakna sunda spärrar i vissa frågor som engagerar mig känslomässigt ja. Jag går ner mig i andras problem, och hoppas kunna lösa deras problem, och säger aldrig aldrig nej. Jag har alltid tid, råd och ork, fast jag inte alls har det. Det är jag i ett nötskal idag.

nippertippan2011-02-13 20:49
Antal inlägg: 792

jo jag har nog blivit lite förståndigare, men inte så mycket ;)

Omega 3 - Ej medlem längre2011-02-13 21:42
Antal inlägg: 167

Bitte; "jag är inte lika hetsig och tjurskallig längre,, kan vika mig i diskussioner,"
Haha, jag är nog precis tvärtom. Var för mesig när jag var yngre - nu har jag mer jävlar anamma och tar för mig mer.

Lottan_L2011-02-15 19:25

Håller med Omega 3. Har fått lära mig att ta för mig och fått mycket mera skinn på näsan..!
Var klart mesigare förr. Tycker att jag kan umgås med alla typer av människor och få ut något av det.

Bitte - Administratör2011-02-15 19:29
Antal inlägg: 24200

Nog tar jag för mig det kan jag lova,, men är bara inte lika hetsig längre(även om nu vissa i min omgivning tycker det)

Bitte

Maja G2011-02-15 19:46
Antal inlägg: 10730

Håller med Bitte..Förr så tog jag fight mot all orättvisa o annat,nu så tänker jag efter mer än en gång innan eftersom man oftast står ensam på toppen då allt kommer till kritan..

Är det lönt, tar det för mycket av min energi och vad får jag ut av det?

gnill2011-02-15 19:47
Antal inlägg: 1942

om förstånd betyder omdöme, så tycker jag nog att det blir bättre med åren. Erfarenheterna samlas och man kan dra fler slutsatser av dem, och fatta bättre grundade beslut. Som ung var jag visserligen vildare (och säkert roligare att hänga med om det gällde sex, drugs & rockn'roll) men nu när jag inte har samma intressen omger jag mig med andra människor som tycker att jag är kul att hänga med, numera kanske över ett glas vin eller två, men med fokus på intressanta samtal och kulturella upplevelser. Så ja, jag är mer förståndig (dvs bättre omdöme) och är lika rolig att hänga med fast för andra människor och på ett annat sätt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?