Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-02-20 13:12 | |
![]() | tror samma som SP. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:14 | |
![]() | jag med. | |
| Bob100 | 2011-02-20 13:16 | |
![]() | Kvinnor kanske kan ses som lättare offer (av kvinnor) än män när vi i en grupp ska börja avancera i hierarkin. Därför kanske det "lättare" umgänget med män kan vara något förrädiskt. Det kanske också bygger på en föreställning hos oss män om kvinnor (som svagare) men också kanske mer värdefulla att ha relationer med. | |
| tysken1 | 2011-02-20 13:18 | |
![]() | Ja usch ja kvinnor tar allt för personligt..Jag tror det ligger i dålig självbild och avundsjuka | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:20 | |
![]() | Det är ju som SP säger,tur man inte har den agan haha Men vet många av mina tjejkompisar som har det,måste vara jobbigt. | |
| LovisaLovisa | 2011-02-20 13:24 | |
![]() | Människan är ett otäckt djur. Äta eller ätas ligger alltid under ytan. hö hö! Det e bara och vässa klorna brudar! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:28 | |
![]() | CallmeIngrid 2011-02-20 03:12 Antal inlägg: 12 "På ett övergripande teoretiskt plan är svaret enkelt: killar håller varandra om ryggen - ett system som bidragit till den grundläggande ojämställdheten som gör att kvinnor måste slåss om utrymme eftersom det inte finns utrymme för alla att lyckas." Det hade varit skönt att skylla kvinnors sits på männen men jag anser tvärtom att kvinnors oförmåga att organisera sina intressen (och vår benägenhet att slå ut varandra) är en viktig anledning till att vi ständigt blir omsprungna av männen på vissa områden. Att vi konkurrerar mot varandra är helt enkelt inte gynnsamt för oss som grupp. Vi lyfter hellre fram en stark man på en ledarposition än en (med oss själva konkurrerande) kvinna. Och hörni, jag pratar i generella statistiska ordalag nu, ha hemskt gärna det i åtanke. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:29 | |
![]() | För kvinnor är dumma i huvudet. Killem all. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:29 | |
![]() | Nej sånt trams hålleriaf jag inte på med,kan säga en brud är snygg och ta emot henne väl om det är så jag tycker,medan andra brudar vill hacka på henne & få henne att må dåligt,så är de så uppenbart varför.. Fattar väl att min pojkvän tycker andra är snygg med,alla blir inte ful för man har sitt! Näe,här vässas inte klorna för någon karl inte,kan han inte se bara mig utan en catfight då var det fan ingen man heller!eller så var han helt enkelt inte intresserad...nähä,NEXT | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:33 | |
![]() | Den enda gången jag konkurrerar med kvinnor på liv och död är när jag känner svartsjuka. Annars är jag generös mot mina medsystrar. :) | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:40 | |
![]() | Är inte svartsjuk av mig alls,skulle däremot min pojkvän göra något som absolut inte passar sig då man har sitt,då kan jag för de första inte kalla det för att vara svartsjuk då jag reagerar & inte är de bruttan han hållit på med som jag ger mig på!det är ju honom jag är tillsammans.. Jag vet de som är svartsjuka har det jätte jobbigt,en del gånger beror det på att förtroendet en gång blivit missbrukat eller så sitter de i dålig självkänsla osv.En vän till mig var så svartsjuk,till slut höll det på att äta upp henne & hon ville inte leva längre.Men,hon tog hjälpen som stog där då hon åkte in!vi hade länge försökt få henne att söka professionell hjälp men hon är någon som måste så långt ner i botten man kan komma för att ta emot den.Idag så mår hon hyffsat och har kommit rätt långt med sin svartsjuka!starkt jobbat måste jag säga! Har däremot själv blivit drabbad av sjuklig svartsjuka i ett förhållande.Där man snarare kändes som ett lejons köttbit som den ville behålla för sig själv,än att se den fina tjej de egentligen var,som gjorde allt för honom men inget räckte som bevis för det,ord,handlingar osv.Han slet mig i stycken,bara av att de andra lejonen slängde en blick eller två,det räckte för honom. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:50 | |
![]() | Därför att just dom kvinnorna är lite mindre för sig | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:52 | |
![]() | Vinterkungen 2011-02-20 02:08 "Varför mobbar kvinnor andra kvinnor när de jobbar i grupp? Jag vet inte... " Jag har ingen aning om, att om kvinnor mobbar mer än männen. Mobbningen kanske bara yttrar sig på olika vis beroende på om det sker inom gruppen kvinnor, kontra gruppen män? Men en sak jag definitivt har märkt kvinnor emellan är en missunnsamhet när det kommer till utseendet. Medelålders kärringar som själva har börjat tappa sin glans är de värsta mobbarna. Och det jag skulle vilja få svar på är om det fenomenet överhuvudtaget finns bland männen? Kan männen vara avundsjuka på varandras utseenden? Och i så fall till och med mobba på grund av det? | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 15:04 | |
![]() | Sylvia: det är ju inte direkt min subjektiva uppfattning att vi lever och i princip alltid har levt i ett ojämställt samhälle, även det kan man ju ha i åtanke. Vi kvinnor har så mycket mer press på oss än män, på de flesta plan. Visst är det som du säger - men det är inte pga. att vi är bitchigare, barnsligare eller dummare än männen (?), utan pga. att vi har svårare att slå oss fram just pga. ojämställdheten. Överlevnadsinstinkt. Jag skyller inte på någon, just stating facts ur en principiell vinkel. Att belasta kvinnor överlag för en grundläggande orättvisa som finns i samhället är bara just orättvist. Jag själv är för det mesta trevlig både mot mina medsystrar och männen i min omgivningen, men kan ha större förståelse för de kvinnor som inte är det. I många sammanhang -speciellt på arbetsplatser- är det helt enkelt tuffare än att vara kvinna än man. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-20 15:12 | |
![]() | har vi mycket mer press på oss? Från vem, annat än från oss själva? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-02-20 15:21 | |
![]() | Till viss del har det kanske med bildningsnivå att göra. Nu vill jag inte dra alla inom vården över en kam men när jag har jobbat inom vården har jag i förväg räknat med att det ska finnas några typiska kärringar där som ska bråka om blöjor. På mina skogsjobb har det definitivt funnits gubbar som gnällt på yngre killar, kritiserat deras bilkörning och frisyr och spekulerat i deras förmåga att idka samlag. | |
| mrperfect | 2011-02-20 15:26 | |
![]() | Det är för att de över huvud taget skall intressera sig för män, kvinnor lever ju i den felaktiga föreställningen att män inte behövs, fast ibland så är det skönt att ty sig til en man och gtråta ut lite, samt ha någon att hacka på som i alla fall inte överger kvinnan, samt har en beskyddar-instinkt. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 15:26 | |
![]() | Nulltj: är du seriös? Slå upp Vouge eller Cosmopolitan och bläddra i den en sund, till att börja med. | |
| apbur | 2011-02-20 15:32 | |
![]() | Om kvinnor fungerar sämre i en grupp som enbart består av kvinnor kan man ju inte dra slutsatsen att det har med konkurrens om männen att göra. Vilken man då? Han är ju inte närvarande. Man brukar väl hävda att en grupp fungerar bättre om den blandas upp av både män och kvinnor. Då borde ju konkurrensen bli mycket mer påtaglig och det stämmer ju inte alls med Sylvias teori om konkurrens. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 15:34 | |
![]() | Apbur: det är som sagt ett grundläggande samhällsproblem, ojämställdheten försvinner ju knappast i en viss situation bara för att en man inte är inblandad just där. Det är främst strukturer, inte personer, som det handlar om. | |