Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 18 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-23 18:56 | |
![]() | dåså:) | |
| Eken_70 | 2011-02-23 18:56 | |
![]() | Exakt min mening Suzy, det kostar att anlita en fotograf. Dessutom, det räcker inte att ha bra utrustning. Man ska kunna använda grejorna också, så att en polare med bra kamera skulle vara lika duktig som ett proffs på att ljussätta osv är nog inte speciellt vanligt. | |
| becccaaaaa | 2011-02-23 18:56 | |
![]() | Kafountine: jag kommer ju självklart inte byta person bara för att jag ska bli fotad. | |
| suzylucy | 2011-02-23 18:59 | |
![]() | Håller med eken, ljussättning är en svår konst. Det tar lång tid att lära sig, och framförallt få rutin i, men det som framförallt är obetalbart med ett proffs är faktiskt kreativiteten och smidigheten. Jag sysslade bland annat många bröllop på min tid och jag fick nästan alltid höra att det gick så smidigt och bra och att bilderna faktiskt blev bra även under tidspress. Jag menar, folk vill ju att det skall bli bra, men även att det skall gå smidigt och vara roligt. Det tar tid att bygga upp en rutin också. Man måste ju få kunna ta betalt. En trist, gammal och tråkig liknelse är ju att man betalar för sig i affären, man betalar hantverkare osv. Varför ska man inte betala fotografer när man själv valt att anlita en? Så konstigt är det inte. Skillnaden är stor mellan proffs och amatör. | |
| suzylucy | 2011-02-23 19:00 | |
![]() | Sen kan ett proffs nästan alltid "ta" och handskas med många olika typer av människor, vilket är enormt värdefullt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-23 19:08 | |
![]() | värdefullt för vem? ska man gå dit om man inte kan handskas med sig själv? | |
| MrTeaser | 2011-02-23 19:46 | |
![]() | lurendrejeri!! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-23 20:18 | |
![]() | icy . . . det där skickar du bäst som pm till TS istället . . . | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-23 20:21 | |
![]() | Jag menar inte att man inte ska betala för en fotograf. Klart att deras jobb ska värdesättas. Men när det går en trend som går ut på att fokusera på utseende, att det är viktigt att ha proffsiga bilder som privatperson och lura en mängd tonåringar och andra på detta då tycker jag att det är fel. 3000:- för en ung människa som hoppas att kanske bli upptäckt, att få beröm för sitt tillfixade utseende och få bekräftelse den vägen känns inte bra. Tjejer, ni duger som ni är. Med ruffsigt hår, osminkad, med putande mage eller annat som inte går hem på i mediavärlden! Ta dina bilder med din egen kamera, passa på och lär dig hur den funkar och ha kul med en kompis och ta bilder på varandra. Sen tar du emot bekräftelsen när andra ser dina bilder som DU har tagit. ;) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-23 20:22 | |
![]() | utan "på" | |
| LillMumlan | 2011-02-23 20:46 | |
![]() | Oj vilka negativa vibbar det svallade här! :O Själv har jag varit på detta två gånger. Första gången för fyra år sedan då jag också blev kontakt och tänkte att det kunde vara en kul grej. Jag har aldrig varit någon modefantast eller ansett mig särskilt bildskön men attan vad kul att ha bilderna sen! Dock köpte jag inte alla 125 (3 000) bilderna som togs utan valde ut dom jag tyckte var bäst. Väl på plats behövde jag inte alls vänta länge på make-up. Och jag blev tillfrågad om jag hade något särskilt önskemål varpå jag kläckte ur mig "inte vet jag, men vackrast i världen någonsin var ju Marilyn Monroe"! Så sagt och gjort en Marilyn Monroe styling blev det och eftersom jag hade flera ombyten med mig fick jag in rätta looken och dom bilderna kommer jag aldrig att ångra! Andra gången jag var där var för en vecka sedan eftersom där jag hade en "smartbox" där detta fanns med och även med tre bilder som ingick. Jag är gravid i sjunde månaden och dom bilderna som togs för en vecka sen är helt ovärderliga! Denna gången köpte jag alla 125 bilderna, men betalade 1800 istället för ordinarie 3000 eftersom jag hade en "smartbox". Folk får väl säga vad dom vill om det är lurendrejeri eller bara "utnyttjande" av unga tjejer och bla, bla, bla... För mig är bilderna ovärderliga!! :D | |
| le-lou | 2011-02-23 21:12 | |
![]() | Fanns det ingen tråd om detta ganska nyligen ? Om The Studio och då haglade inte positiva ord direkt om den här affärsiden..... | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-23 21:47 | |
![]() | le-lou Du menar denna ?? Har funderat på det jag med men kom inte i håg vad den tråden hetta www.betapet.se/forum...-0 #1641876 | |
| le-lou | 2011-02-23 22:25 | |
![]() | jepp precis den Bitte :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-23 22:55 | |
![]() | när jag var ung var jag modell för älvsered ett postårder företag,det var inget kul dom stack både mig och dom andra med nålar när kläderna skulle sitta perfekt det låter glammigt men det är det inte | |
| HannaSofia | 2011-02-23 23:18 | |
![]() | Gott om de där fotona på facebook, men man ser ju direkt att jaha nu är det en till som varit hos dem och fotat sig. Trist med ett så snävt upplägg som dom kör. | |