Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 844 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2011-02-27 05:28 | |
![]() | Snön den gnistrar, frosten glimmar, det känns som jag i skiten simmar Snön är äcklig, vintern ful, en regnig sommar slår var jul. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-27 14:44 | |
![]() | Lust gav mig liv en gåva till mor o far ifrån gummifabriken andra sorteringen ibland kan dåligt vara bra Tack ska ni ha.. | |
| Liltif_Nomad | 2011-02-27 21:56 | |
![]() | Det snöar regn från himlen isen glänser Regnet väter, flingor dansar Hagel svarta moln och blåa skyar Solen skymtar genom molniga byar Ingen åska ingen grönska Vår och sommar föll i glömska Årets hjul gnisslar rostigt Fönstret är nu ännu frostigt Vårens värme vill ej komma än Vi tar den för given att den kommer igen Men moder jord är inte alltid snäll Hon svälter oss, bränner och fryser vår själ Världen och vädret är varandets natur I solsken och lycka i ur osch skur | |
| Bettanse | 2011-02-28 09:01 | |
![]() | Jag tänkte på måndag att jag skulle på tisdag gå till dig på onsdag och fråga dig på torsdag om du ville på fredag gå till mig på lördag och dricka en kopp kaffe på söndagkväll. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-28 14:49 | |
![]() | Min ryggsäck som jag bär är överfull jag har fortsatt bära för er skull Men ingen hör och ingen ser att jag inte orkar mer.. | |
| Hunkepunken | 2011-03-15 16:54 | |
![]() | Så fina dikter från fina människor! Nu är jag glad igen :-) | |
| Jessika | 2011-03-15 17:27 | |
![]() | Nu är våren här och jag är olyckligt kär Hur mycket kostar ett gevär? | |
| bobo flux | 2011-03-15 17:40 | |
![]() | Mitt sökande för mig bortom sorgens tröskel och mildrar mitt lidande Min undergång blir min helande process Mina tårar och min smärta är mina värnlösa väpnare Tillsammans når vi den skärseld Du kallar galenskap | |
| nippertippan | 2011-03-15 17:43 | |
![]() | I SKYMNINGEN Jag vandrar min hemliga väg genom den täta, mossrika skogen till min älsklingssten Min kära trygga sten vad jag har längtat! Mina steg hastar och jag springer den sista biten fram till dig Jag kramar hårt din gröna, ulliga mossa som är som skägget hos en urfader Mossan värmer mig Jag sitter brevid dig till dess skymningen faller Röster ropar på mig men jag vill inte höra dem Jag ligger ner och ser på stjärnorna och känner friden och lugnet När luften blir rå och fuktig och när myggorna driver mig bort går jag med motvilliga steg tillbaka hem Copyright | |
| nippertippan | 2011-03-15 17:44 | |
![]() | Himlen har varit blå i sju hela dagar och jag undrar varför. | |
| nippertippan | 2011-03-15 17:45 | |
![]() | MIN KOLUGN Jag har en kolugn som är väldigt svart sotig och svart som natten Fy katten Det enda jag om dagarna gör att att skyffla kol i ett kör Jag ger upp Jag tror att jag får krupp Nu är det slut det är mitt beslut Nu ska jag ut i det fria ut och skria | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 17:48 | |
![]() | Tänk att lämna in hjärtat på service Det är inte trasigt, men kanske lite slitet? Och om någon kunde förstå precis hur jag känner. Hjärtat som plug-in, dubbelklicka, aha! Du behöver byta en sladd bara. Istället, varför är det så svårt att förklara hur det känns? Varför små saker blir oändliga Och känslorna snubblar på minsta ojämnhet Varför spänner det i bröstet och bränner i huvudet fast inget är sönder? Måste vara felkopplat någonstans. Och sitter verkligen själen i en köttig klump i bröstet? Oraffinerat. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 17:54 | |
![]() | Jag är trött på nya tankar. Arbetsminnet är fullt. Koncentrationen flyr, fler tankar, fladdrar. Dagdrömmer. Om andra världar, andra vardagar. Bättre? För många tankar, osorterade idéer. Ett liv går fort. Räcker inte till. Jag är trött på nya tankar. Hjärnan fastnar. Hänger sig. Kroppen sitter fast här. Den har inget val. Kan man reboota verkligheten? Bättre? | |
| raringen | 2011-03-15 17:58 | |
![]() | Vilka fina dikter nulltj ... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 17:59 | |
![]() | Åh, tack :) | |
| Vägmästarn | 2011-03-15 18:03 | |
![]() | Det finns ett litet, litet ord Ej mycket använt på vår jord Det lindrar smärta, det stillar gråt Det lilla ordet är förlåt | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-15 18:12 | |
![]() | Hördu hunkepunken där vore det int dags för dig att plita ner några rader här? har för mig att du lovade några dikter tillbaka och det löftet tänker jag isåfall bevaka nu är det slut på latdagarna dina för jag vill gärna läsa dikter av dig - långa och fina | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-03-15 18:16 | |
![]() | Jag blir lätt influerad av de "toner" som omger det jag för tillfället läser. Denna skrev jag när jag genom mitt skolarbete studerade Romantiken, vi fick tilldelat vissa ord som skulle vara med i texten samt att "hjärta & smärta" skulle speglas tydligt. Ännu bättre var det om man även fick med ett självmord (:S) vilket obehagligt nog nästintill var ett mode under denna tidsepok. ------------------------- - Aldrig förr har jag i så grå ögon sett ett sådant djup. Som den krusande kammen på en våg som bryter och utan nåd drar allt i dess väg med sig. I dina strömmar är jag förlorad. Jag minns den kvällen som om vore det i går din röst och hur du med kvällsvindens hand smekte mig och berörde mitt innersta väsen. Jag var inte längre min egen den kvällen gjorde du mig oåterkalleligt till din. Var kväll söker jag dig månen är om detta mitt vittne. Vid bergets sluttning ser jag ut över havet och söker din blick, söker djupet i dina ögon. Vinden smeker och manar mig att följa åh jag längtar! Vad nyttjar det att leva om man ändå är död! Enda gången jag lever är om natten då jag som en tjuv smyger längs berget ner till havet för att återigen förlora mig. Ändå är det endast under just dessa stunder jag minns vem jag var innan du kom. Lugnt följer jag den lockande vindfläkten var kväll och var kväll skänker månen mig en strimma av sitt ljus för att leda min väg. Dofterna av sältan från havet gör mig yr jag domnar men fylls i det samma av ro. Jag vet min älskade, jag vet. En varm smekande vind följer mig till mitt möte månen lyser som alltid min väg. Stilla går jag för att möta dig stilla ty smärtan i min längtan är mig nästan övermäktig. Stilla där havets vågor möter berget ska jag för evigt göra mig till din min älskade en sista gång. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 18:24 | |
![]() | Borlänge-Mjölby Stråk av persika över smutsigt grått Mjuka, vita mattor En öppet hav av taggigt grönt Under tunga, blågrå bolster. Vanilj som rodnar när det gråa flyr Våta, vita mattor Myller av raka, bruna streck Låter ljuset skymta mellan. Ett stänk av citron och isblå fjädrar I ständig förvandling Vidder övergår i småstad Jag somnar, slutar att titta. | |
| Tess 08 | 2011-03-15 18:27 | |
![]() | Snart är vintern över snart är våren här Vi jultomtarna söver och sätter (snart) påskris här och där Vi längtar efter värme och sol att i havet få ta sig ett dopp När flickor skuttar runt i kjol och killarna visar upp sin muskulösa kropp Sen sitter det alltid någon gnällspik nånstans och klagar på värme och mygga Visst kan vi känna hetta lite till mans men då tar vi ett dopp från en brygga | |