Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 18 554 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vårpåg | 2011-02-28 16:59 | |
![]() | Tack för alla råd och idéer. Vi provar att "köra slut" på honom på kvällen innan vi går och lägger oss och använder laserpekare vilket han verkligen går igång på, men inte får det honom att sova hela natten inte. Det är nog sant att han längtar efter våren för trots att han har en egen lucka och kan komma och gå som han vill så är han mest inne just nu. Verkar inte gilla snö o kyla så värst. Han är tyvärr inte så väldigt intresserad av att bli kliad eller kelad med heller, men verkar rätt "smart"/lättlärd och behöver en hel del stimulans. Han gillar inte andra katter så att skaffa en kompis är kanske inte så lätt. Han är faktiskt lite knepig, superfin och go när det passar honom men väldigt egen (kanske en typisk katt :-) det kanske löser sig av sig själv när det blir varmare och han är ute mer. | |
| Minta | 2011-02-28 17:11 | |
![]() | Han är nog lite frustrerad och längtar efter att komma ut då. Min katt går inte heller ut på vintern, men jag har en vind hon går upp till för att få lite miljöombyte. | |
| magnusito | 2011-02-28 17:38 | |
![]() | Om du vet med dig att katten inte har det för tråkigt och dåligt på andra sätt, att den är fullt frisk så är mitt råd: Säg ifrån ordentligt så den lär sig. Inget jamsande, bara en gång men bestämt. | |
| Lill-IT | 2011-02-28 17:52 | |
![]() | Hehe.. Hundar har sin husse/matte men kattor, de har betjänter;) Mina två honor håller på så året runt.. väcker mig mitt i natten och vill antingen ut eller bli gosade med eller ibland ha vatten om skålen skulle råka vara tom. I början var det frustrerande men nu vaknar jag knappt ens när jag behöver resa på mig och släppa ut dem.. Fast är det en hane du har så är det garanterat vårkänslor.. Försök trötta ut honom med lek och bus på kvällen och se om det hjälper? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-02-28 19:10 | |
![]() | Man kan gömma torrfoder lite här och var. Under soffan och bakom saker. Då kan han tycka det är lite roligare att snoka omkring i lägenheten. | |
| ElsieKvist | 2011-02-28 20:31 | |
![]() | Feliway kan kanske vara värt att prova. Går att läsa mer om här: www.feliway.com/se | |
| Gautama | 2011-02-28 20:53 | |
![]() | Likadant här hemma med vår lilla Åke. Han krafsar inte men snackar och hoppar upp i sängen tills vi vaknar. När han väckt oss är uppdraget slutfört och han lägger sig bekvämt och sover. Han är egentligen utekatt men har inte varit ute på flera månader, han vill inte. Blir rädd när vi öppnar dörren numer. | |
| le-lou | 2011-02-28 21:45 | |
![]() | "Säg ifrån ordentligt så den lär sig. Inget jamsande, bara en gång men bestämt." Och vad drömde du sen :)? En katt är ingen hund. Det funkar inte att säga en gång, inte heller ett hundra gånger. Vill katten - så gör katten. Det är det som är charmen med de små liven. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 21:48 | |
![]() | tjurig värre...haha som le-lou säger!de blir nästan värre ibland av att man säger till :/ sedan det med laserstrålen,de brukar vara mer uppjagande & stressande för katter än lugnande & uttröttande.Men visst!prova! | |
| smulgubbe | 2011-03-01 12:52 | |
![]() | Jag skrev tidigare i tråden att katten vill något när den håller på så där. I vårt fall ville katten ut kl. 04.30 och det tyckte vi var för tidigt. Därför ignorerade vi honom, till saken hör att han har en låda inne, så han klarar sig till kl. 06.00. Blue_moon skulle vi slängt ut katten och stängt dörren till sovrummet, så skulle han rivit sönder tapeterna på utsidan av dörren. Han har nämligen varit en riktig tapetrivare i hela huset, men det har han också slutat med. Tack och lov. | |
| blue_moon | 2011-03-01 13:07 | |
![]() | Ojdå. Skönt att han har slutat med det. Ja vissa katter tycks ha en mycket stark vilja! :) | |
| smulgubbe | 2011-03-01 13:50 | |
![]() | Precis! =) | |
| vårpåg | 2011-03-01 22:12 | |
![]() | jaa Valkyria, jag undrar också om den där laserstrålen egentligen är så bra. Han jagar den men blir som förvirrad samtidigt och när jag tröttnar går han runt och letar efter den ett bra tag. Kanske gör honom mer knäpp än han redan var:-) Önskar verkligen det skulle gå att säga till honom på skarpen men jag ve tvem han ser som kung över allt och han tar sannerligen inga order...men söt är han | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 22:16 | |
![]() | Finns faktiskt veterinärer som fördömer den totalt Jag kan förstå varför då jag sett vissa katter efter en lek med den... Är han kastrerad? | |