Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-02-28 23:36 | |
![]() | Precis Valkyria, tror att det är vanligt. Började tänka mycket på det nu när man följer en person som är transsexuell och vilka problem det medför i nästan alla handlingar som hon gör. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:37 | |
![]() | Ja visst! | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:39 | |
![]() | Det skrämmer mig att människan är så enkelspårig och inte kan se beyond sin egen lilla box. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:41 | |
![]() | Jag ser ett problem med eventuell familjeplanering om man inte berättar. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:45 | |
![]() | Men jag tror som apbur att det nog inte kan vara en särskilt väl förborgad hemlighet någon längre tid pga utseendet. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:47 | |
![]() | Uisge-beatha: spelar det någon roll? Hämmas man av att inte kunna få barn? Det finns många vägar att gå för att få barn. Man kanske inte ens vill ha barn. Dessutom är det inte bara transsexuella som kan ha svårt att få barn, även hetero och homopar kan ha svårt. Det beror inte enbart på hur man ser ut mellan låren! | |
| apbur | 2011-02-28 23:51 | |
![]() | Nej, men har man exempelvis låtit sterilisera sig kan det vara lämpligt att berätta det. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:54 | |
![]() | Låter extremt omständligt att lirka med sanningen på det där sättet. Helt ofattbart för mig. | |
| Gautama | 2011-02-28 23:58 | |
![]() | Alltså när man kommit en bit in i ett förhållande och man möjligtvis börjar diskutera familjebildande så är det ju bra att man berättar det. Men i början av ett förhållande behöver man ju inte berätta att man är steriliserad eller omopererad anser jag. Men det som diskuteras och som jag mer tänkte på är om en transsexuell måste berätta ens innan man kysser eller har sex. Eftersom en del anser att det vore en skam att ha sex med en kvinna som varit man. Hänger ni med på vad jag menar? För övrigt så är det ju verkligen inte sant att utseendet skulle avslöja dem. Det är ju just det som jag menar, en del syns det uppenbart på men många ser ju faktiskt ut som det kön som de har opererat sig till. Det är ju det som är vitsen menar jag med om man ska behöva berätta eller inte. | |
| Gautama | 2011-03-01 00:01 | |
![]() | Min tanke uppstod från det program som jag ser, BB. Det är en del som vet om att denna kvinna har varit man. Och hon kelar lite med en kille, typ bara ligger i hans knä och möjligtvis någon puss. Det skrivs hur mycket som helst i chatten och sägs i huset av de som vet att hon borde berätta annars så förstör hon killens liv. Han kommer må så dåligt av att hon har varit man!?? Hänger ni med? :-) Måste man verkligen berätta i det tidiga läget? | |
| apbur | 2011-03-01 00:18 | |
![]() | Man måste nog dessvärre vara beredd på att ta konsekvenser som att den man förför känner sig äcklad eller lurad när de får reda på att man är född som motsatt kön. Det här med könstillhörighet är ju inget likgiltigt för oss. Om man tycker om någon så bör man ju vara ganska mån om att inte skada den personen. Eftersom många skulle känna sig kränkta av en sådan situation så bör man ju, av hänsynsfullhet, tala om det innan så den andra har en chans att välja. Sen kan jag väl förstå att man gör mer egoistiska val om det brukar resultera i att man ständigt får nobben. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-03-01 04:51 | |
![]() | Har också funderat mycket på det där sen bb började. Berättar de så blir de dömda och bortvalda på förhand av de flesta, förstår därför om en ts väljer att dra ut lite på tiden innan den berättar just för att få en chans. Berättar de inte så börjar de inleda något med en jättelögn och det är ingen vidare start på ett förhållande. Måste vara en svår balansgång och jag lider verkligen med dem. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-01 06:31 | |
![]() | Självklart skall man berätta. | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2011-03-01 07:37 | |
![]() | Jag har tre kompisar som korrigerat sitt kön. Det heter ju visserligen könsbytesoperation men egentligen handlar det ju om att kroppen korrigeras till det kön personen känner sig som. De börjar ju inte en utredning med "Jag är en kvinna men vill bli man" utan "Jag är en man som föddes med fel kropp och nu vill bli man även kroppsligt". Det jag förvånas över när det gäller BB är att Vanessa gång på gång säger "Jag är transsexuell". Alltså, att hon använder ordet ÄR. För i och med att operationer och allt är genomfört anser jag att hon inte längre är transsexuell utan nu är hon ju kvinna. För viljan och styrkan är ju stor för att få genomgå hela den proceduren så när den väl är gjort så tycker jag det är konstigt att hon fortfarande har den "titeln" | |
| le-lou | 2011-03-01 07:50 | |
![]() | jo jag tycker att man bör berätta. Av de skäl som apbur skriver om. | |
| mishizaki | 2011-03-01 07:53 | |
![]() | jag tycker att det är en skyldighet för den som aldrig bytt kön att erkänna detta i början av förhållandet- "Jag måste säga en sak- jag har aldrig, aldrig någonsin tänkt mig vara av motsatt kön eller frestats att tänka tanken. Jag är fantasilös och enkönad i min tankevärld. Jag vill bara säga detta som en varning." | |
| le-lou | 2011-03-01 08:07 | |
![]() | Det är så himla lätt att säga på pappret hur man bör göra. Och hur man som ny partner till nån som bytt kön reagerar på sån information eller inte. Det är nog inte så lätt som det låter att få veta det först i efterhand, när det är barn på schemat tex. Och att spekulera i varför det skulle vara det, eller inte vara det är och jämföra med andra saker är egentligen rätt meninglöst. De som gjort könsbyte är väl medvetna om detta själva troligen, det är en stor sak för dem och stora saker som påverkat ens liv såpass mycket, berättar man gärna om för nån man tycker om anser jag. | |
| Huzan | 2011-03-01 08:10 | |
![]() | tycker absolut inte att man måste berätta! vad man har gjort och varit är inte nåt som har någon som helst betydelse om man inte har inlett en relation. hon är ju en hon, bara det att hon saknar "barnmaskinen"! | |
| Gautama | 2011-03-01 10:05 | |
![]() | När måste man berätta? Innan man kramar, pussar, hånglar eller ligger med varann? Eller är det när man ser sig som ett par? Eller måste man skrika ut det så fort man träffas? Det är sådana funderingar som jag har. Att man berättar när man är i ett förhållande är en sak eftersom man känner varann och det ofta kommer fram hemligheter efter ett tag när man är trygga med varandra. Men det verkar nästan ohållbart att behöva skrika ut det så fort de har närkontakt på något sätt med motsatt kön?? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-03-01 10:18 | |
![]() | Men om jag är en person som inte kan ta "sånt"eller vad man ska säga,så vill jag ju veta i början.Innan jag får massa starka känslor osv.Nästan fult att vänta med att berätta av den orsaken,att göra sig säker för man vet att då kommer hon/han inte lämna mig för då har dom redan känslor.Så sitter personen där,vill ha EGNA barn & dessutom känner sig oerhört sviken.Känns väldigt väldigt ego! Nej,berätta!!I överlag tror jag det är de bästa för de flesta:) | |