Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hästskonäsan | 2011-03-05 21:01 | |
![]() | Skitfulla och töntiga! Har aldrig sett dem förut! Päls är bara fint på levande djur och håriga mansbröst. | |
| blue_moon | 2011-03-05 21:04 | |
![]() | Yllemössa med pälstofs må vara aldrig så coolt, men jag föredrar öronmuffar som inte kliar och som värmer där det behövs. lejfashion.blogg.se/...-1 99-.html | |
| ninaaug | 2011-03-05 21:54 | |
![]() | hur töntiga som helst. Håller med om 0% snygga och 100 % djurplågeri. | |
| Tess 08 | 2011-03-05 21:57 | |
![]() | Det borde ju funka med samma typ av fuskpäls som sitter i luv-kanten på flera olika typer av jackor... | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-05 22:46 | |
![]() | Men fy hell. 0% snygga och 100 % djurplågeri. Stackars rävarna och (alltför många ggr) stackars djuren överhuvudtaget... | |
| Stubin | 2011-03-05 22:50 | |
![]() | Läste en artikel någonstans om en man som föder upp rävar för mössorna...helt galet! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-03-06 04:31 | |
![]() | 0 % snygga, 100% djurplågeri. Att stureplansbratz inte har mer vett i skallen att de bär såna det hade man väl kunnat förvänta sig men att kronprinsessan bär en sån! Så mycket hade hon och hennes hjälpredor innanför skallbenet.. | |
| Sandy pete | 2011-03-06 08:57 | |
![]() | Jag tycker dom är otroligt snygga men det är fel att föda upp djuren enbart för att göra mössor av dem. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-03-06 09:41 | |
![]() | Iofs tycker jag att det känns "fel att föda upp djuren enbart för att göra" tex pälskläder av dom men hur långt ska vi gå. Ibland får jag intrycket av att man, i brist på religiös hängivenhet kompenserar med andra "dogmer"; veganerna i Umeå med omnejd var direkt skrämmande i sin "rätttrogenhet". De tog sej rätten att göra i stort sett vad som helst, även det som, i mitt tycke, var värre än det som de bekämpade. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-03-06 09:45 | |
![]() | som vadå? | |
| belsebus | 2011-03-06 09:53 | |
![]() | ja vem har kommit pa det har modet...det var de fulaste mossorna jag sett. | |
| Lotta73 | 2011-03-06 10:04 | |
![]() | Jag har sett en sådan mössa och det var i en liftkö i Sälen. Med tanke på att de flesta i backen bar hjälm så tyckte jag denna mössa var väldigt löjlig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-06 10:07 | |
![]() | hpi mössorna är fina och av yppersta kvalitet. har ingen själv än. blir nog ingen heller. | |
| Stenknäck | 2011-03-06 10:20 | |
![]() | Ser bara sååååå töntigt ut. Annars tycker jag inte att päls är så farligt under förutsättning förstås att djuren sköts klanderfritt. Människan har ju haft djurpäls på sig i alla tider och i alla former. Givetvis så ska man inte ta päls från utrotningshotade arter. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-03-06 10:35 | |
![]() | Problemet är väl att inget djur har sköts klanderfritt. "I alla tider" är ju det sämsta argumentet. Människor har dödat varandra i alla tider, ska vi fortsätta med det? | |
| Tigera | 2011-03-06 21:15 | |
![]() | Jag förvånar mig själv med att jag faktiskt tycker att mössan är ganska fin, jag önskar att jag inte gjorde det. Jag skulle dock ALDRIG få för mig att köpa en sådan, både pga av pälstofsen och svinpriset! Jag skulle inte ens ta på den om jag fick den gratis och det är för att jag tycker att det är så otroligt löjligt när ett speciellt plagg blir högsta mode under en liten tid och att då ska ALLA kassa bloggerskor och hippa människor ha det för att vara med i "ligan". Jag vägrar vara mainstream på det sättet. För övrigt skulle jag inte använda äkta päls överhuvudtaget, för att jag tycker det är äckligt och att det finns stor risk att djuret fått lida på ett eller annat sätt. På en buss i Stockholm en gång satt det en kvinna i 40-årsåldern med en hel räv runt nacken, men tassar och nos och allt. Vi kunde bara inte sluta stirra, det såg helt groteskt ut. Äckligt och fult. | |
| Tigera | 2011-03-06 21:20 | |
![]() | Kollade på länken på första sidan i denna tråd, länkade vidare till Pernilla Wahlgrens blogg och hittade en länk bland kommentarerna till hennes inlägg... :s STOR VARNING!!! Är du känslig så titta inte på filmen i länken! Jag började gråta och då tål jag ändå att se en del. Men det är ändå viktigt att folk får se hur det kan gå till därför får ni länken här: vimeo.com/10152570 Man tror inte det kan vara sant :'( | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-03-06 22:19 | |
![]() | Tittar inte på din länk för då kan jag inte sova på en vecka. Tycker däremot att vi blundar för vissa saker som vi inte vill avvara som att äta kött t ex. Jag tycker inte det är "värre" att föda upp djur och avliva dom för pälsens skull än för köttets. I bägge fall är jag helt emot massuppfödningen, vanskötsel, etc. I bägge fall skulle jag bättre kunna acceptera det om djuren sköttes om med hänsyn, respekt över det dom ger och en smula ödmjukhet. Dessvärre inträffar inte detta. Vi har gjort industri av djuren. För att inte tala om de länder som tror att djuren inte känner något och kan få plågas, dessa är barbarer oavsett vilken nation som ägnar sig åt det. Jag äcklas mer och mer av allt kött som ligger i diskarna och skäms över att jag inte ansträngt mig att hitta en gårdsbutik där det säljs gårdsproducerat kött och där man kan se om och att djuren behandlas väl och där man också oftast kan köpa vilt. Att föda upp djur för pälsens skull kan vara en känslig fråga men det är ju efterfrågan som styr den lika väl som vad folk vill ha på tallriken. Det är vi konsumenter som styr! | |
| Bettanse | 2011-03-07 16:48 | |
![]() | Undrar om tofsen värmer? | |
| Bettanse | 2011-03-07 16:54 | |
![]() | Jag tittade på länken nyss, och det är för djävligt rent ut sagt hur man kan göra detta! Ursäkta om jag skriver fel men jag har tårar i ögonen nu! Sådana vidriga människor skulle flås levande själva!!! Skämmes ta mej faen!!! | |