Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vindsus862011-03-06 15:55
Antal inlägg: 3785

Jag håller med om att det är förvirrande när man ser en rull på "senaste rullningen" som sedan inte fungerar att lägga i något av de vanliga rummen (det är ju inte alltid uppenbart att ordet är en böjning av ett annat).

Grejen är dock att det säkert är böjningslistspelare som lär sig nya ord via "senaste rullningen" också och om man då tar bort alla böjda rullningar så snuvar man ju dem på möjligheten att lära sig många av orden som rullas i de rum där de spelar. Så att ta bort böjda ord från "senaste rullningar" med argumentet att man annars blir förvirrad när man försöker lära sig ord därifrån är egentligen lite själviskt (även om jag till viss del håller med, som sagt) eftersom det då förstör för böjspelarna.

Då får väl alla IT-rullningar tas bort också (vet i och för sig inte om det är så många. Eller om de visas i "senaste rullningen")...

Att ha separata "senaste rullningen" för de olika ordlistorna skulle i så fall vara det bästa förslaget. Fast även då kommer folk bli förvirrade eftersom inte alla kommer fatta att rullningarna gäller olika listor.

Mr_Fungus2011-03-09 02:40
Antal inlägg: 110

Jag är en stark förespråkare för böjningslistan för där spelar jag som oftast men jag vill endast se "vanliga" oböjda rullningar på montern så man lär sig de mer udda orden lite oftare

AMF2011-03-10 08:45
Antal inlägg: 335

Jag tycker det luktar snobberi :(
Det är ett "vi och dom". Anses fiiiinare att spela oböjt och att rulla oböjt.
Alla är inte på topp och även vi kan ju ha rätten att få känna glädje i en rullning.
Alla spelares lika rätt!

lenty - Ej medlem längre2011-03-10 09:31
Antal inlägg: 586

det är bara gilla läget

milla392011-03-10 09:45
Antal inlägg: 211

Men herregud.Det är ett spel och om rullningslistorna visas oavsett spel så kan det väl kvitta?? Vi förlorar inga pengar på att spela,möjligtvis rating men va tusan--ta det för vad det är..Ett spel som abslout ingen tvingar nån att spela!!

moajoh2011-03-10 11:23
Antal inlägg: 52

Ja fast vad finns det för värde i att kunna en massa ord på 7 bokstäver? Det finns ju hur många som helst om man böjer orden! Då kunde vi ju lika gärna ha en monter som sade "senaste lagda ordet". Däremot tycker jag att det handlar om kunskap när man lägger ut "riktiga" rullare, för då kan man så smått vilka ord som godkänns i SAOL, och det är betydligt färre ord än vad det är om man kunde böja allihopa. Ja, detta är bara ett spel, och spel har man oftast åsikter om ;)

Pialina2011-03-10 12:07
Antal inlägg: 665

Jag tycker också det är förvirrande med böjda ord som "senaste rullning", man kan inte titta och lära mer som förut. Ofta är det ju solklart att det är just en böjning, men inte alls alltid. För nya spelare måste det vara väldigt förvirrande. Tycker det kunde finnas ett litet märke när det är ett ord från böjningslistan.

moajoh2011-03-10 12:17
Antal inlägg: 52

JA! DET är däremot en bra ide!! Bästa hittills! Kunde ju stå typ en liten bokstav i hörnet för vilken ordlista det är. Bra! Borde framföras.

smulgubbe2011-03-10 12:20
Antal inlägg: 237

Kolla rullningtoppen där kan du ju välja vad du vill kolla på för lista. Och du får många ord på samma gång.

Mercedes2011-03-10 12:29
Antal inlägg: 728

Böjningslista är böjningslista och därför är rullningarna där helt i sin ordning. Onödigt käfta om det. Man kan ju välja spelrum.

mazquara2011-03-10 12:57
Antal inlägg: 67

det bästa hade ju varit om man själv kunde välja vilka rullningar man vill se, någon ruta där man kan kryssa i "visa/visa inte" etc.

Mimikryp2011-03-10 13:00
Antal inlägg: 9057

Jag håller med TS.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?