Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
flamsjo2011-03-09 01:01
Antal inlägg: 2654

Yrkesvalet är mer lyckat än utbildningen jag skaffade mig som ung. Jag jobbar hellre vidare inom industrin än att bli fiskodlare som min utbildning gjorde mig till

CallmeIngrid - Ej medlem längre2011-03-09 01:12
Antal inlägg: 83

Ahnad: översättare! Vad roligt. Det har jag funderat på en del. Språkvetarprogrammet även det. Men jag har fått för mig att det är svårt att få jobb som tolk eller översättare?

vinter2011-03-09 07:38
Antal inlägg: 332

Lite OT, men jag måste bara kommentera baudi lite, för jag såg detta avsnitt av south park www.youtube.com/watc...Ym nP7VOyo4 och var övertygad om att shakeweight inte fanns på riktigt :D

promenad - Ej medlem längre2011-03-09 07:41
Antal inlägg: 3995

Pilot är ju det grymmaste om jag bara vetat att det finns gymnasieutbildning till pilot.

Sandy pete2011-03-09 07:43
Antal inlägg: 100

Jag är nöjd med mitt val. Är utbildad Socionom och arbetar just nu som projektledare. Men det skulle även vara kul att jobba som sotare. Det tycker jag är lite häftigt. Fråga inte varför ;)

promenad - Ej medlem längre2011-03-09 07:48
Antal inlägg: 3995

Du kommer alltid ha jobb iaf.

CallmeIngrid - Ej medlem längre2011-03-09 10:21
Antal inlägg: 83

Sotare? Haha. Socionom och sotare, liksom. Jag själv är inte så sugen på att få lungcancer i förtid iaf.

Hillegnu2011-03-09 11:01
Antal inlägg: 710

Studie -och yrkesvägledare helt okej skulle valt sjuksköterska idag

schmuppisch2011-03-09 11:05
Antal inlägg: 596

nu är jag under utbildning men marknadsföring är helt klart mitt drömyrke. spännande år framför mig :)

Ahnad - Ej medlem längre2011-03-09 22:25
Antal inlägg: 411

"Ahnad: översättare! Vad roligt. Det har jag funderat på en del. Språkvetarprogrammet även det. Men jag har fått för mig att det är svårt att få jobb som tolk eller översättare?"

Ja, det är kul må du tro. Svårt att få jobb kan det nog vara. För min del började det med att någon visste att jag var duktig på språk och frågade om jag kunde göra ett mindre jobb. Sedan berättade den personen för någon annan som berättade för någon annan....och så har det rullat på. Idag har jag mitt eget företag.

Bettanse2011-03-10 10:39
Antal inlägg: 258

Som utbildad kock så är matlagningen inget problem, men ibland kan man få lite idétorka. Jag menar att mat måste man ju ha i sig varje dag och att stå där med tummen i handen eller i en konservburk är inget vidare.

groenmeyer2011-03-10 12:01
Antal inlägg: 272

Har jobbat som Väktare i 11 år nu och trivs förträffligt MEEEEEEEEN ombyte förnöjer heter det ju så jag funderar på att kanske sluta efter 15år men det blir nog inom bevakning på ett eller annat sätt.

Labret2011-03-10 12:23
Antal inlägg: 434

Nu pluggar jag ju visserligen (gymnasienivå) men jag kan ju lätt säga att jag redan ångrat mig x)

Ville bli konstnär som yngre men tappade intresset till högstadiet ungefär - dock fortsatte alla att tjata på mig att jag borde plugga inom det estetiska:
Sagt och gjort, lagom till gymnasiet blev det Konst&Design.

Trivdes inget vidare, och efter den första terminen tog jag och bestämde att nej, jag byter! Dock var det ju redan för sent så jag skulle antingen få hoppa av och dega hemma eller gå kvar, slöplugga och behålla studiebidraget: Vilket blev mitt beslut.

Till hösten börjar jag plugga Samhälle med den 'nya' inriktningen Beteendevetenskap, ska bli spännande då detta är något som intresserar mig i nuläget.

Sattsar på en karriär som psykolog allternativt kurator eller liknande C:

Tess 082011-03-10 13:33
Antal inlägg: 18003

Har nyligen utbildat mig (igen) och trivs himla bra med mitt yrke. Många gånger tror jag att arbetskamraterna spelar en stor roll i hur man trivs.
Jag säger dock som TS att jag inte kan se mig ha samma jobb fram till pensioneringen... men några år kan jag nog jobba där :)
Sedan finns alltid möjligheten att vidareutbilda sig, gå strökurser eller att helt enkelt byta inriktning

mollee - Ej medlem längre2011-03-10 13:50
Antal inlägg: 6087

Mitt drömyrke är att jobba med barn eller vuxna som lider av neuropsykiatriska funktionshinder eller andra funktionshinder. Är fruktansvärt intresserad av psykologi, sedan jobbade jag en period på en avdelning för funktionshindrade barn på ett dagis innan jag fick reumatism och var tvungen att sluta. Saknar barnen fortfarande. Minns att det var jätte jobbigt under den perioden, jag hade fruktansvärt ont och det var vinter, men varje morgon klockan halv sju klev jag upp och gick till dagiset och barnen gjorde att jag härdade ut. <3

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?