Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 19 788 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Maja G | 2011-03-20 15:40 | |
![]() | det ena utesluter inte det andra,järnröret! | |
flydet | 2011-03-20 15:49 | |
![]() | Jag vill också slå ett slag för gratäng på rättika. Man gör i stort som med potatisgratäng, men man har rättika i stället för potatis. Det man måste tänka på är att rättikan är stärkelsefattig, och därför måste man kompensera med mycket ost och smör. Här är ett recept: www.youtube.com/watc...CL o53PdFDw | |
grönöga - Ej medlem längre | 2011-03-20 15:50 | |
![]() | Vad är det för "låtsasmat" i det jag beskrev här ovan? Det är helt vanlig mat, det enda jag har gjort är att jag har tagit bort potatisen. | |
PowerYoga | 2013-04-21 09:15 | |
![]() | Äter ni fortfarande LCHF-kost och isf vilka hälsoeffekter har ni märkt av? | |
SkySpy_ | 2013-04-21 10:52 | |
![]() | Jag har ätit lchf i ca tre år nu. Min alergi mot pollen har blivit lindrigare. Träningen går bättre, lättare att bygga muskler. Men framför allt så funkar min mage bra nu. Jämnare humör och aldrig sådär seg och slö efter maten. Tycker också huden blivit finare, inte torr. Har inga negativa efekter som jag märkt än. | |
PowerYoga | 2013-04-21 11:17 | |
![]() | SkySpy_, Jag har ätit kosten sedan januari och jag har inte tappat i vikt, kanske för att jag inte har så mkt att gå ner. Dock använder många kosten som en "bantningsdiet" har jag förstått. Jag är oxå mkt bättre i magen, inte svullen och öm dock har jag en del magkatarr men det kan iofs vara kopplat till stress. Träningen har jag dock ännu inte märkt av, dvs huruvida den blivit bättre men jag ger mig till tåls. Däremot äter jag jämnare nu, är inte hungrig mellan målen och maten känns både renar och fräschare. Äter inte så mkt fett heller som de rekommenderar just för att jag har en känslig mage. | |
MelonMint | 2013-04-21 11:33 | |
![]() | Kan bara instämma med allt Sky säger. Började för 3-4 år sen efter tips från en kompis att många med magproblem blivit hjälpta. Äter dock inte jättestrikt och det får jag lida för ibland.. Men aldrig sjuk i övrigt, mer än 1,5 år sen jag var förkyld senast och det kan jag inte koppla till nåt annat än maten. | |
SkySpy_ | 2013-04-21 11:39 | |
![]() | Jag äter den inte för att tappa i vikt. Började helt enkelt med den då jag var och kollade upp magen. Pratade med en läkare som rekommenderade mig att sluta med kolhydrater, eller dra ner. Han hade en lång utläggning och förklarade att mer eller mindre varenda person är intolerant mot höga mängder kolhydrater och socker. Jag är inte alltid helt strikt utan händer att jag tar några öl eller någon kaka då och då. Men har man som mål att gå ner i vikt så får man vara väldigt restriktiv. | |
Majo74 - Ej medlem längre | 2013-04-21 18:04 | |
![]() | Jag äter en egen variant :) av LCHF, inte så strikt. Började med det pga magproblem... Magen är bättre, mer energi, bättre träningsresultat :) | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-21 19:27 | |
![]() | Kör en kost utan potatis, ris och pasta. Den har gjort att jag slipper magkatarr. | |
AMF | 2013-04-21 19:59 | |
![]() | Håller med Incidental; slutade med potatis, ris pasta, mjukt bröd (ja, jag vet att hårt bröd innehåller kolhydrater också). Ser till att det fett jag äter kommer från raps/olivolja och feta fiskar. Bort med alla mjölkprodukter och socker. Detta har gjort att jag tappat 24 kilo sedan oktober. Jag har inte bantat - bara ändrat kosten. Har en kompis som bantade enligt LCHF i 6 månader. Gick inte ner i vikt och fick alltför höga kolesterolvärden. Det handlar om att förändra sitt intag så att det går att hålla livslångt. | |
magnusito | 2013-04-21 20:09 | |
![]() | Läste att kosten inte alls påverkar vikten i lika hög grad som mängden aktivitet. det måste ju stämma. Rör man på sig ordentligt kan man äta det mesta. Jag älskar pasta, och potatis, för att inte tala om mackor. Kan förstå att man tar till något för att snabbt förändra. Fast jag skulle ta bort fettet istället. Men bestående resultat når man nog genom tallriksmodellen och mycket motion. | |
Lill-IT | 2013-04-21 20:14 | |
![]() | Läste om tallriksmodellen för ett litet tag sen: www.aftonbladet.se/w...65 85550.ab | |
magnusito | 2013-04-21 20:21 | |
![]() | Mer potatis! | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-04-21 20:25 | |
![]() | Om man går från dåliga matvanor till en strukturerad diet så får man nog bra resultat oavsett vilken diet man väljer. Vinsten ligger ju i att man är mån om vad man äter (och eventuellt lägger till motion). | |
Lill-IT | 2013-04-21 20:25 | |
![]() | Om man idrottar behöver man såklart mer kolhydrater.. men inte annars. | |
SkySpy_ | 2013-04-21 21:08 | |
![]() | Att man går ner mera om man tränar stämmer inte så bra. Håller inte riktigt med dig där lill. Har kroppen stält om sig till ketos så behövs inte mkt kolhydrater utan man bränner fettet snabbare. www.alltomlchf.se/ha...ls a/ketos/ Jag laddade inte med kolhydrater innan vasaloppet. Hade med grädde och drack samt vatten. Funkade finfint:) | |
Lill-IT | 2013-04-21 21:18 | |
![]() | Man förbränner mer om man tränar. Då får man tillföra fett eller kolhydrater. Kör man LCHF dricker man grädde.. kör man tallriksmodellen kan man säkert behöva mer än de nu rekommenderade två potatisarna. | |
magnusito | 2013-04-21 21:55 | |
![]() | Kolhydrater behövs, hjärnan behöver socker. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-21 22:12 | |
![]() | Ja, men glukos bildas i glukoneogenesen av bl a aminosyror, samt att hjärnan utnyttjar ketonerna. Jag är dock inte så positiv till lchf. | |