Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 781 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| koksiken | 2011-04-01 09:43 | |
![]() | För en massa år sedan gick en av de två tidningarna här ut med att man hade hittat guld i en närbelägen slalombacke. Det var helt seriöst skrivet med experter som kommenterade och att det i stort sett bara var för allmänheten att ta för sig... ...då ringde den andra tidningen till den förstnämnda och sa att: nu har ni ställt till det, slalombacken ser ut som en scweizerost. "allmänheten" har grävt upp halva backen! ...den första tidningen skickade då en reporter till backen för att se hur illa det var... ...där stod då den andre tidningens representant och skrev och tog bildbevis på hur skämtet hade drabbat de som hade börjat. RIKTIGT bra skämt, tycker jag! Ett par år innan Höga Kustenbron var klar så var där ett skämt om att de hade råkat göra bron lite fel... de hade byggt från två håll och skulle inte lyckas träffa varandra på mitten... istället skulle de försöka lösa det med någon slags plattform där med rastplatser o dyl. Min morsa läste morgontidningen när jag var liten... vi bodde strax utanför Göteborg... den första april hade de skrivit att de skulle göra fartgupp på "marieholmsleden", alltså på en (då i alla fall) 90-väg. Hon blev vansinnig och svor länge om hur galna de var på Vägverket! "Folk kommmer ju att köra ihjäl sig! Roligt, tyckte vi andra! | |
| Zadar - Ej medlem längre | 2011-04-01 09:56 | |
![]() | lt.se/nyheter/sodert...t- hundbajs Inte så där jättekul....men önskar att det vore sant...hade blivit rik! | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2011-04-01 10:01 | |
![]() | April april | |
| Mamik | 2011-04-01 10:08 | |
![]() | Sry, Tvålis men jag fattar inte ditt skämt. Vad är Bamba? | |
| MoniKer - Ej medlem längre | 2011-04-01 10:12 | |
![]() | Bamba är väl matsalen i skolan....? | |
| caughtbock | 2011-04-01 10:19 | |
![]() | Det är därför man ska vara Göteborgare <3 | |
| MoniKer - Ej medlem längre | 2011-04-01 10:30 | |
![]() | aprilskamt.se/ | |
| MalanMos | 2011-04-01 10:46 | |
![]() | Haha "Vad är bamba?" <--- Så awesome :P Jag har börjat kalla mina vänner för "min lilla bambatant" :P | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-01 10:49 | |
![]() | Jag fattade inte heller. Har aldrig hört uttrycket Bamba tidigare. :P | |
| MalanMos | 2011-04-01 11:15 | |
![]() | aprilskamt.se/ ^^ | |
| dellenellen | 2011-04-01 11:22 | |
![]() | Ett litet snällt skämt som piggade upp folk på väg till jobbet gjorde en kompis till mig som körde buss. Plöstligt svängde han in vid vägen. Gick ut och tittade, kom sedan in igen och sa: Tyvärr, vi har fått punktering. Kan alla vara snälla att sätta sig på höger sida i bussen så ska vi nog ta oss till stan. ALLA trängde sig lydigt ihop på höger sida och satt där till de kom fram. Så sa busschauffören: Ha en trevlig dag och kom ihåg att det är 1:a april. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-04-01 16:38 | |
![]() | Det här var ju lite småkul sl.se/sv/Om-SL/Nyhet...un der-tak/ | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-04-01 16:47 | |
![]() | haha den var ju fin Delicious. de kan driva med sig själva :) | |
| Kirkelina | 2011-04-01 16:48 | |
![]() | Det här skämtet drabbade en tredjeklass i min skola idag: En fritidspersonal kommer in med ett meddelande från skolsyster att de måste kontrollera om svininfluensavaccinet som barnen fick förra året fortfarande är verksamt. Alla barn får en liten klick salva att smörja in på handryggen. De ska sedan sitta helt stilla i fem minuter. De som får en röd fläck på handen slipper vaccinera om sig. Gissa om barnen var oroliga och flera kände att det började klia och tyckte att de såg röda prickar. Lättnaden blev stor när de fick höra April, april! | |
| Tess 08 | 2011-04-01 16:50 | |
![]() | Jag berättade för ett par av "mina" patienter att det idag till lunch vankades surströmming... Det tråkiga (?) i det hela var att det var strömming till lunch så då blev det inte lika roligt :) | |
| treapplen - Ej medlem längre | 2011-04-01 17:04 | |
![]() | Det vart ju kul, Tess :) Värsta skämtet jag vet är när Maud Olofsson den 1 april (var det 2007?) kungjorde att hon hade sålt svenska posten till danska staten. Det visade sig tyvärr vara sant och sen dess har 1 april, Maud och hela regeringen mycket låg status hos mig. | |
| bråkerska | 2011-04-01 17:26 | |
![]() | det här är dagens bästa i alla fall. "operation tin foil hat" www.etc.se/nyhet/avh...it -assange | |
| le-lou | 2011-04-01 19:35 | |
![]() | den här var bäst idag. Amelia söker "bad-testare" via platsbanken. www.arbetsformedling...id =1877506 | |
| Zumpan | 2011-04-01 20:09 | |
![]() | För den sportintresserade: aprilskamt.se/visa/461 | |
| Sigrids mor | 2011-04-01 20:20 | |
![]() | le-lou: Är det ett april-skämt? Det fanns ju redan igår på platsbanken. En anings fördröjt eller? | |