Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| club_R - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:34 | |
![]() | Hade jag varit lika briljant som du, Larv - utan mina sommarfestande föräldrar, menar du? Jag är skeptisk. ;P | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:35 | |
![]() | Barn+fest=Inte bra | |
| MalanMos | 2011-04-17 22:37 | |
![]() | Jag dricker 1-2 glas cider/öl/vin om min dotter är med, men skulle aldrig bli full i hennes sällskap, När jag var på 50års kalas hade jag med henne eftersom det var andra barn med och vi gick hem runt 22. Är det inga andra barn med eller jag har tänkt dricka mer så skaffar jag barnvakt. Och för övrigt har inte jag heller körkort så jag "kan" inte köra oavsett om något händer.. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:40 | |
![]() | Skojare där ;) Crooked rain, snälla, kör päronskämt hela tiden :) Som jag alltid brukar säga. Det är bra för barn att se fylla och spyor. Man ska visa dem alkoholens rätta ansikte så tidigt som möjligt. Det är salongsberusade föräldrar som är farligast. | |
| slånbär | 2011-04-17 22:42 | |
![]() | Själv växte jag upp med en alkohol och tablettbmissbrukande pappa som tillbringade stora delar av sitt liv på psyket efter sina fylleräder. Efter skilsmässa så skaffade min kära mor ett ännu värre fyllo som dessutom spöade henne och slog sönder lägenheten med jämna mellanrum. Det jag har sett av vuxna och fylla räcker för flera generationer framöver och det finns ingenting som kan få mig att se meningen med att utsätta barn för detta. Visst är det skillnad på "vanliga " fester med normalt alkoholintag och det jag upplevde men det startar på samma sätt och gränsen för när det blir för mycket passeras tyvärr alltför ofta utan att barnen har något att säga till om det. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:42 | |
![]() | Mina föräldrar brukade ha fester iland. 2-6gånger per år.Det var riktiga party och musiken fick oss nästan "att hoppa i sängarna". Självklart så var flera av dom som var där berusade. Jag uppfattade inte någonsin obehag, bara spännande kul. Vuxna som blev lite "crazy" var helt underbart. Jag har inte ett endaste obehgligt minne på grund av att föräldrarna eller deras gäster var berusade. Däremot så har jag många värmande och goa minnen. Våra töser tycker att vi ska ha stora fester oftare. | |
| le-lou | 2011-04-17 22:43 | |
![]() | Dricker inte själv, men ser inte det farliga i detta. Fylleslag nej - alkoholintag helt okej. | |
| koksiken | 2011-04-17 22:45 | |
![]() | MalanMos: jag håller med dig. Min dotter ska inte se mig onykter, något glas vin är max... hur trovärdig är jag annars när jag säger att man inte blir smart av alkohol? Jag tyckte att fulla vuxna var bland det äckligaste som fanns när jag var i 12-14 årsåldern. Jag tycker inte att vi har rätt att utsätta unga för detta, för att vi har lust att tappa omdömet ett tag... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:46 | |
![]() | och du är inte onykter efter något glas vin? kanske ok att köra bil då? | |
| koksiken | 2011-04-17 22:48 | |
![]() | Resurrection: Nej, jag är inte onykter efter något (max 1½) glas vin. Nej, det är inte OK att köra bil då. Har jag påstått det(om du nu riktade dig till mig)? Det finns alltid en nykter vuxen med (minst en) om någon av oss dricker ett glas vin. | |
| malman | 2011-04-17 22:49 | |
![]() | jag är uppväxt med en mamma som är alkoholist och anser att barn far illa av att vara med sona föräldrar när de dricker alkohol i lite större mängder, sen har vi ansvarsbiten jag vet att en alkoholpåverkad person inte är lika uppmärksam på vad barnen gör. men slappnar av och har trevligt på sin fest, och som alla vet så kan barn hitta på mycket hyss på kort tid. Barn ska vara hemma på livliga fester. sen kan jag inte förstå varför man ska dricka alkohol på jul det är ju barnens högtid. förstår inte varför folk dricker på familjehögtider när det finns barn med... | |
| malman | 2011-04-17 22:49 | |
![]() | *sina* | |
| Snoosy | 2011-04-17 22:58 | |
![]() | malman, jag har full respekt över att du har haft en jobbig uppväxt med en alkoliserad förälder. Det är hemskt när inte vuxna tar sitt ansvar. Mina föräldrar hade aldrig några alkoholproblem, utan stannade då dom kände sig lite berusade. Jag tycker självklart illa om alkohol i sig. Själv dricker jag aldrig, av den enkla anledningen att jag inte tycker om alkohol. Men, är uppvuxen i en familj där det togs nubbe till maten vid midsommar, jul och påsk. Och det görs det fortfarande. Har därför inget emot det, eftersom jag vet att mina har en gräns. Däremot om ett akoholproblem finns, så borde gränsen gå vill noll. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-17 23:00 | |
![]() | barn och alkohol hör inte ihop | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2011-04-17 23:01 | |
![]() | Bra inlägg av slånbär. Tycker att det är självklart: om man inte kan välja bort för stort alkoholintag kan man kanske visa tänka barn den respekten att de slipper komma till världen. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-17 23:02 | |
![]() | Kan det inte finnas andra anledningar till att ogilla att vuxna dricker inför barn än att det finns alkoholister? Jag tycker det är gaggigt och självupptaget på nåt sätt. | |
| slånbär | 2011-04-17 23:03 | |
![]() | Larvbrud-jag förstår inte alls ditt inlägg-förklara gärna. | |
| Gautama | 2011-04-17 23:04 | |
![]() | Även jag är uppvuxen i ett alkoholisthem. Min pappa söp och var våldsam. Trots det har jag alltid haft med mig mina barn på fester och när vi haft fester hemma. Jag ville ge mina barn en sund syn på alkohol. Allt är givetvis relativt, det beror på hur mycket som dricks på festen, vad för slags fest det är. Och givetivs på hur gamla barnen är. Vi har haft hundratals fester familjevis och barnen har fullkomligt älskat det. Och de har absolut inte farit illa av det. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-17 23:06 | |
![]() | Slånbär: Alltid när man diskuterar barn och alkohol så kommer alkoholisten fram som skräckexempel. Många tycker det är okej att dricka (inför barn) så länge man inte har problem med alkohol. Man kan ju ha andra invändningar också, som att det är gaggigt (löjligt och sentimentalt med vuxna som sjunger osv) eller osmaklig kultur. | |
| Gautama | 2011-04-17 23:08 | |
![]() | Det är ju alltid bra med lite nyanser. En del verkar tro att det handlar om antingen alkoholfritt eller fylleslag?! | |