Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 20 576 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-05 12:07 | |
![]() | Molle, bilden är från innan jag fick Joel, jag har lätt gått upp 10-12 kilo sedan den togs, dags att byta antar jag. Sen har jag fött 4 barn därav från B-D. Även om jag går ner i vikt de 10-12 kilona så kommer jag att ha en betydligt större byst nu än innan. | |
mollee - Ej medlem längre | 2011-05-05 12:10 | |
![]() | Aha, ja du är säkert snygg ändå. Okej, det var det jag trodde. När jag var gravid fick jag större bröst, sedan blev dom dock väldigt mycket mindre igen... men det är individuellt. Detta var ju några år sedan dock. Fick du barn nyligen? Grattis i så fall, är aldrig inne här längre :) | |
Labyrint | 2011-05-05 12:26 | |
![]() | Mamah - om du inte har jättebröst, amningslinnen! Vita kan färgas, för bara svarta och vita är ju lite tråkigt. Skönare, snyggare och mer praktiskt. | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-05 12:41 | |
![]() | Så där ja, en nutida bild :) | |
mollee - Ej medlem längre | 2011-05-05 12:42 | |
![]() | ser lika smal ut trots allt! | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-05 12:43 | |
![]() | Ja det mesta sitter ju i brösten :) | |
nystan1 | 2011-05-05 12:47 | |
![]() | Brukar också köpa i "riktig" affär. Har svårt att hitta min stl i vanlig affär, och tycker det är skönt att få hjälp. Men du kan ju alltid gå en gång och be dem ta måtten på dig, och sedan handla där du brukar. Finns väl måttabeller på nätet också förresten, så kan du mäta själv..? | |
tinaol | 2011-05-05 12:50 | |
![]() | Nått som funkat för mig är att byta till balconette bh...jag som är äldre och har ammat ut tuttarna till den långa varianten får en snyggare profil om jag hänger in dem i en balkonette(en kunnig dam på Lindex som talade om det för mig)...en annan sak: Fler än jag som får skitont av ALLA bh-band? Har gått ner en del i vikt och kan knappt ha bh på mig för att det gör så ont..inte ens den bredbandade sorten..nån som varit med om det? | |
farin | 2011-05-05 17:37 | |
![]() | www.bhteamet.se/1/sv...sk olan.php | |
Grymming | 2011-05-05 17:43 | |
![]() | perfekt! Ska mäta lite! | |
L-A | 2011-05-05 18:03 | |
![]() | Håller med Teamgreens. Det är jättesvårt att hitta en BH med E eller F kupa som inte har jättestor omkrets. Dessutom är det orättvist att det inte finns samma urval av söta, blommiga, randiga, flerfärgade till storbystade. Det finns 2 riktigt bra butiker i Sthlm. En i gamla stan som heter Gustaf Mellbin. www.gustafmellbin.se och en på Götgatan nära Medborgarplatsen som heter Detalis. www.details.se | |
anträffbar - Ej medlem längre | 2011-05-05 18:12 | |
![]() | Tvålis, du har fel kupa. Har du C nu, så prova på D i stället. Både bullar under armhålorna och "de fyra bröst" som du nämner tyder på att du behöver större kupa. Man skall alltid köpa bh hos en utbildad bh- försäljare. Kostar lite mer men hjälp och råd som du får är värt de ören. | |
bommarna | 2011-05-05 18:28 | |
![]() | Mät dig med ett måttband under bysten och sedan över, titta på deras storlekslista där du köper BH så ska du se att det blir rätt. | |
kermis | 2011-05-05 22:00 | |
![]() | Ni som har problem att hitta större kupor: bravissimo.com räddade mig när jag sett ljuset! sallyochsara.se har också en del. Jag gick omkring med 105E och trodde envist att det var min storlek. Jag hade ständig ryggvärk. Nu har jag 85H och har inte haft ryggproblem sen jag köpte min första BH i RÄTT storlek. :) bravissimo har en bra "fitting guide" också. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-06 15:18 | |
![]() | gå till en bh butik,så du får veta exakt rätt storlek,tänk på att när du knäpper i yttersta hacket i ryggen efter som bhn töjer sig med tiden,Lindex har en bh som heter abecita bästis den är bra när det "svämmar"över vid sidorna,lämna barnen till barnvakt, ta tid på dig och prova köp inget som är nästan bra för då ångrar du dig bara titta inte på priset och när du hittat "rätt" bh så köp upp ett lager så du har i flera år,prova dom först för dom kan variera även om det är samma storlek,ha tålamod för det är inte lätt med bh,när jag var 17 år fick jag ett utbrott på affären Pub i Stockholm och skrek : ni gör bara bh för pygmeer j-a idioter.Lycka till | |
smulgubbe | 2011-05-06 19:27 | |
![]() | När man provar en bh och när man tar på sig den hemma ska man böja sig fram och låta tyngdlagen verka, då kommer brösten där de ska. Såg detta på oprah en gång. om man då har fått tag på en bh i rätt storlek så blir det en bra klyfta mellan brösten. | |
typ3 | 2011-05-06 19:36 | |
![]() | Ni som verkar veta sånt här: finns det bh:ar med "korta" axelband? (För oss som inte har så långt mellan bröst och axlar). Får alltid dra åt så mycket det går, men de rasar ändå ner :( | |
typ3 | 2011-05-06 19:38 | |
![]() | Gick förresten på sån där affär och handlade en gång. De gav mig "rätt" storlek, alltså mindre runt om än de jag brukade köpa. Men inte att jag tar på mig den, den sitter ju åt! | |
kermis | 2011-05-06 19:55 | |
![]() | typ3: en BH SKA sitta åt, kan du snurra BHn när du knäppt den så är den alldeles för stor runt om. Det är bandet runt om som ger stödet, inte axelbanden! Trust me. Som sagt, jag har stora bröst och kan vara utan axelband om jag skulle vilja... Men njaeh, det tär lite för mycket för BHn, axelbanden får hjälpa... Försöker du fixa det med axelbanden kommer du aldrig att lyckas. Jag antar att BHn åker upp i ryggen också? :) Sätt på dig BHn du har som sitter åt och vänj dig istället :) | |
typ3 | 2011-05-06 20:02 | |
![]() | men det gör ju ont i revbenen och blir märken när den sitter åt så där. Storleken större åker tyvärr upp ovanför brösten när jag lyfter armarna över huvudet. storleken 72,5 finns tyvärr inte... Just nu är det iatället en fantastisk skön sport-bh-modell (fast lite mjukare och i bomullsstretch. går inte att sporta i) som gäller för mig. Funkar dessutom att amma i. 20 spänn styck på weekday! :) | |