Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nufickjag | 2011-05-06 12:44 | |
![]() | Grönöga: För en tågresenär är väl det viktiga att tågen går och att logistiken omkring fungerar? Alltså borde det ligga i ALLA ägarintressenters intresse att dessa stationer ger skydd och service ALLA tider på dygnet. Om inte puttar man ju iväg ytterligare passagerare till biltransporter etc.... Lewarcher: Absolut, bara stationsjävlarna är öppna nattetid så ringer jag vart du vill...... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-06 14:14 | |
![]() | Jag tycker också hoodmans kommentar är berättigad. Service nattetid kostar pengar. Känns spontant som det är relevant att fråga sig hur det betalas. En fråga nufickjag: Om din tågbiljett kostar 200 kronor mer, är du då lika intresserad av service nattetid? | |
| rockzter | 2011-05-06 14:21 | |
![]() | jernhus ägs helt av staten och jag tyckte det där med kodlåsen var en bra ide | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-05-06 14:45 | |
![]() | Helt klart ska stationshus vara öppna och om inte vara bemannade så åtminstone stå under insyn av vaktbolag som ser till ordningen. Lika självklart skall det inte kosta en krona mer på biljettpriset, jag tycker snarare att det är den kommunens ansvar att göra sig attraktiv för turister och förbipasserande genom att hålla just "entrén" till deras samhälle rent och snyggt och tillgängligt. | |
| nufickjag | 2011-05-07 00:26 | |
![]() | Tvålis: För mej äre självklart att så länge man har tågbyten nattetid så ska man oxå se till att resenärerna har nånstans att ta vägen under väntetiden. Om inte får väl SJ se till att köra hela vägen mellan punkt a och b. | |
| Liltif_Nomad | 2011-05-07 05:45 | |
![]() | Måste det va ngn där då? I järnvägshuset i Laxå finns ALDRIG personal. Fast det är klart inte supermånga passagerare men iallafall... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-07 20:03 | |
![]() | problemet är just det att dom tänker inte ,för det kan slinka in en och annan hemlös och det går inte för sig,och hotellena ska tjäna pengar | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-07 20:04 | |
![]() | Då har jag bara en fråga. Att bemanna under natten kostar pengar. Vem ska betala? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-07 20:19 | |
![]() | fattar inte varför ni säger emot. Är det viktigare med underhållet av stationerna än resenärernas välbefinnande? Tänk om det var så även på flygplatser, att folk inte kunde sitta inne och vänta. Finns säkert folk som är villiga att jobba natt också :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-07 20:21 | |
![]() | SJ kan gott kosta på detta, så mycket tid och pengar dom har kostat sina resenärer på sistone. Och eftersom dom inte ens får in sina tåg i tid ibland, som exempelvis när det är vinter kan dom erbjuda något som ersättning :)) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-07 20:44 | |
![]() | Mollee, vem betalar sj? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-07 20:53 | |
![]() | Det borde ju gå att lösa tycker jag... Tycker det är hemskt att folk ska behöva stå och frysa. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-07 21:01 | |
![]() | Är det verkligen så många som åker tåg som byter mitt i natten? Och är det så påfrestande att stå ute i 20-30 minuter? Man får väl klä sig lite isåfall. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-07 21:04 | |
![]() | vad spelar det för roll om de är många eller få? Men om dom är... försenade då? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-07 21:05 | |
![]() | Absolut kan det vara så. Men skulle väntsalarna vara öppna nattetid för att dagtågen kanske är försenade? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-05-07 21:14 | |
![]() | SJ har ju en resegaranti, mollee. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-07 21:20 | |
![]() | aha! Hade ingen koll på detaljerna :) Förlåt | |