Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-05-07 22:12 | |
![]() | YJ-what goes around comesa around. Man har det verkligen inte roligare än man gör det och om man sätter sin standard väldigt högt från början då finns det liksom bara ett håll att gå åt-neråt. Ta livet lite som det kommer, försök att inte se ner på alla du möter och alla som gör val som du inte ser någon mening med. Ta dig i kragen för fan och ryck upp dig- det är vår ute folk ser liksom utan anledning och stan kryllar av tjejer med jättekorta kjolar. Någonting måste väl ändå kunna pigga upp dig!! Själv har jag valt att inte umgås med folk annat än min närmaste familj,släkten träffar jag nästan aldrig heller. Jag tycker helt enkelt inte om att umgås med folk. Men jag är 40+ och har liksom kommit till insikt med hur jag vill ha mitt liv. När jag var ung var jag väldigt social och framåt men jag har nog aldrig direkt tagit till mig folk utan när jag har gått vidare i livet så har jag liksom lämnat det gamla bakom mig inkl människor. Sån är jag. | |
| slånbär | 2011-05-07 22:14 | |
![]() | folk ler utan anledning ska det ju stå. Gud vad jag blir irriterad när jag har för bråttom med postaknappen...... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2011-05-07 22:14 | |
![]() | jag tror helt ärligt att det inte kommer spela någon roll vad man skriver,För du är inne i ett dåligt mood. Jag tror du kommer mår bättre så småningom, när du kommer ur denna fas. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-05-07 22:16 | |
![]() | Eftersom du inte känns självmordsbenägen eller patologiskt depressiv, så är troligen också lösningen enklare. Jag tror att det är en naturlig fas mellan ungdom och vuxenliv som kan kännas lite tom. Acceptera att det är lite kasst en tid, acceptera att du är en ung man, och inte en tonåring längre - så kommer nog det roliga tillbaka i en annan form med tiden. Sitt och ha tråkigt ett tag helt enkelt. Ät kött, träna och tillryggalägg några kilometer till i en ny bil. Tomhetskänslan kommer att gå över. Och återkomma igen. That's life. | |
| Lill-IT | 2011-05-07 22:17 | |
![]() | Köp en hund. | |
| gnill | 2011-05-07 22:17 | |
![]() | okej, jag är 47 och skaffar mig nya vänner hela tiden, har ett väldigt bra socialt liv, så att det skulle ha med ålder att göra tror jag inte. Därmeot måste man ju vara ute i olika sammanhang (jobb, ideella uppdrag, bekantskapskrets etc) för att träffa folk. Jag är ingen "dussinmänniska" vilket inte betyder att jag är förmer/bättre än någon annan utan bara betyder att jag tycker att jag inte har så mycket gemensamt med "folk i allmänhet". Det gör att jag får jobba lite extra för att hitta vänner som jag verkligen är intresserad av att ha som vänner, och eftersom det är så jobbar jag på att behålla dem också (vilket är ömsesidigt). Så YJ, jag tror att du bara är i en tillfällig svacka, hitta nåt kul sammanhang... typ en skeptikerklubb, ett scrabblesällskap eller nåt annat och gå ut och fraternisera så hittar du snart fler/nya/roligare vänner. | |
| Nasty Nimrod | 2011-05-07 22:18 | |
![]() | För egen del var gymnasiet katastrofalt. Det är kanske inte alltid så bra jämnt, men det är en hel del som är bättre nu... | |
| Perra92 | 2011-05-07 22:23 | |
![]() | Bli politiker (du verkar ha fallenhet för detta) och skaffa dig en fru. | |
| PrinsessanC | 2011-05-07 22:24 | |
![]() | ...jae...i-landsproblem på sin topp... Allt blir vad du gör det till, måhända en klyscha, men icke desto mindre... Ingen annan gör ditt liv, du har själv ansvar och väljer du att gäspa dig igenom livet, så har du gjort ett val, medvetet eller inte, men då tycker jag inte heller att du ska beklaga dig. | |
| cokki | 2011-05-07 22:32 | |
![]() | 23 och livet är tråkigt?! oj du ska gå igenom många faser i livet. Du har ju nyss slutat gymnasiet och har hela livet framför dig. Ni är fyra kompisar som sitter hemma och suckar... ut och LEV | |
| Lilla-em | 2011-05-07 22:37 | |
![]() | Gnill- vilket intressant inlägg! Jag är själv en social persona men har funderat på det där med att jag inte heller har så mycket gemensamt med "folk i allmänhet" och är hellre själv hemma, än i ett sällskap där det diskuteras i mina öron totalt ointressanta saker. Och det är sant att man då får "jobba lite extra" för att hitta likasinnade, men det viktigaste är ju, som du, att bli medveten om att så är fallet. Annars är det nog lätt att man börjar anpassa sig och det är nog där många människor till slut känner tomhet. Att man "följer en mall" som alla andra följer, bara för att man tror att det är så livet ska vara. | |
| gnill | 2011-05-07 22:41 | |
![]() | ja, lill-em, och det viktiga med att bli medveten om detta är också att det gäller att verkligen ta hand om de vänskaper man har, att ge dem näring så att de finns kvar, för om om man inte är en "dussinmänniska" så växer inte intressanta människor som man verkligen har utbyte av på träd. | |
| YamahaJet | 2011-05-07 22:43 | |
![]() | Jag tror definitivt det finns nån post-gymnasial svacka i livet, eftersom många jämnåriga kompisar börjat reagera än märkligare på tillvaron. Vi är knappast EMOs utan intelligenta högpresterande unga män allihop - men likväl har många förlorat sin psykiska balans - någon erkänner öppet att han är deprimerad, andra isolerar sig bara, vissa bara snackar om att flytta någonstans eftersom det är så "dåligt" eller "tråkigt" här (och vi bor ändå i Sthlm - ej Härjedalen) och så vidare. Jag skulle inte kalla mig deprimerad men jag är definitivt uttråkad och behöver ändra något radikalt. I övrigt tror jag att dessa känslor förstärks extra ikväll pga fucking huvudvärk, hur jag nu fick denna kvinnoåkomma. | |
| gnill | 2011-05-07 22:44 | |
![]() | själv har jag för övrigt lärt mig (det tog lite tid) att det är de människor jag ofta är lite skeptisk till från början som blir mina bästa vänner. Även mina bästa kärleksrelationer har varit så, dvs börjat med att jag liksom tänkt "och vem f-n är det där!?". | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2011-05-07 23:11 | |
![]() | med din inställning (som jag tolkar den utifrån de inlägg du har skrivit här på sidan) så väntar dig en ungefär 50 år lång vandring neråt i jämmerdalen. det kommer att bli värre och värre, och när du tänker att: nu kan det inte bli värre, så blir det ändå lite värre. sedan kommer en dag när du vaknar upp och har lärt dig ödmjukhet - då kommer ditt liv att bli roligt och spännande igen. jag tror det tar 50 år - men du kan överraska och göra det på 35 - det är ju inte säkert att du är sådan innerst inne som du uttrycker dig här. | |
| La bruja | 2011-05-07 23:16 | |
![]() | Yama-om du har den attityden IRL som du har här på beta så förstår jag om du har det lite tufft att få till det med folk. Att kalla tex huvudvärk en "kvinnoåkomma" med lite lagom nedlåtande tonfall är ett tydligt tecken på din människosyn i allmänhet och kvinnosyn i synnerhet. Men du kan säkert importera någon liten kvinna som har en lagom underdånig uppfostran så hon kan passa dina behov. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-05-07 23:22 | |
![]() | Jag tror du behöver dig en redig fylla och ett ligg - sen kommer inspirationen av sig själv. (Om du kan stå ut med kärringhuvudvärken dagen efter, vill säga.) Annars tror jag att kundaliniyoga kan vara din grej YJ! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-07 23:27 | |
![]() | du kan gå till en arbets psykolog och svara på massa frågor,psykologen kanske kan öppna upp en annan vinkel som du inte tänkt på,du kan gå en intressant utbildning,eller resa lite och se ett annat land,men jag tror du kanske behöver jobba lite idielt med hemlösa eller soppkök när du ser hur elendigt dom har det kanske du kommer att älska ditt liv,eller kan du söka dig till en kyrka att gå på en bra Gudstjänst är fantastisk batteriladning | |
| le-lou | 2011-05-07 23:28 | |
![]() | tycker du har gjort ett gott val ihop med oss andra. spendera lördagkvällen på betapet. väl mött. | |
| metafor | 2011-05-07 23:28 | |
![]() | Hmm... dags att gå vidare! Gör något "drastiskt", typ byt jobb, skaffa gymkort, börja plugga igen, sätt in kontaktannons, gå en kurs i matlagning eller zombie-överlevnad... du är för ung för att gå ner dig! | |