Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lewarcher | 2011-05-08 13:32 | |
![]() | Man kan också ha två sidor. En privat och en mera "offentlig". :=) | |
| Cuisse - Ej medlem längre | 2011-05-08 15:27 | |
![]() | Mappa riktiga och "oriktiga" vänner - sen är det bara att välja att vissa inte ska se det de inte bör :) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-08 15:38 | |
![]() | Vuxna människor med kontroll över sina liv behöver inte fejan som tycks vara en förlängning på högstadiets rökruta. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-08 16:58 | |
![]() | Så duktigt av dig Grundsnygg. Jag spenderar då uppenbarligen delar av mitt liv i högstadiets förlängda rökruta. Och jag formligen ä l s k a r facebook. Men facebook är för mig ett offentligt forum. Där postar jag aldrig något som jag inte hade kunnat visa eller säga på min arbetsplats eller på barnens föräldrarmote. Tydligen så innebär detta brukande av facebook att jag inte har kontroll över mitt liv, men ces´t la vie. | |
| lewarcher | 2011-05-08 17:04 | |
![]() | Vuxna människor med kontroll över sina liv använder rätt prepositioner. | |
| Bobelix - Ej medlem längre | 2011-05-08 17:21 | |
![]() | Lewarcher: Helt rätt. Det är väl för fasen upp till var och en? Och beträffande friendrequesten. Skapa ett till konto, eller ignorera. | |
| Aurora Aurum | 2011-05-11 18:14 | |
![]() | jag använder min facebook till att spela mafia wars alla som requestar mig får nej om de inte spelar frågar någon varför säger jag som det är | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2011-05-11 20:08 | |
![]() | Jag godkänner alla jag... Alla är mina vänner tilsl de bevisat motsatsen. | |
| malman | 2011-05-11 20:13 | |
![]() | det är ju anledningen till att man har FB alla kan hitta alla och ha koll på alla vill man inte det så ska man inte ha FB, själv har jag det inte... | |
| villisilmä | 2011-05-11 20:22 | |
![]() | Grundsnygg: haha den där var bra! | |
| gnill | 2011-05-11 20:27 | |
![]() | Jag tycker att man kan, som några redan sagt, bara ignorera. En del skickar ju vänförfrågan till alla möjliga och det är inte säkert att de ens bryr sig om ifall du svarar eller inte. Jag svarar inget, jag bara låter de ligga som jag inte vill adda (vilket beror iofs uteslutande på att jag inte vet vilka de är, för dem jag känner har jag inget att dölja på FB) | |
| Litnast | 2011-05-11 20:47 | |
![]() | Jag jobbar på en högstadieskola och massor av elever skickade förfrågan till mig. Fattar inte att DE vill ha MIG på SIN fb dock ;) men iaf, jag valde att skaffa en jobbfb där de måste adda mig och inte tvärtom, min privata är privat även för kollegor. Är jättetydlig med skillnaden mellan jobb/privatliv. | |
| pykka | 2011-05-11 20:52 | |
![]() | hmmm, jag hade mina kollegor på jobbet coh även chefen ett tag men insåg att det inte alltid var skitkul att de visste vad jag pysslade med. Jag tog upp det på ett möte och förklarade att jag endast har privata relationer på mig Fb-konto, inga sura miner alls! =) | |
| Cuisse - Ej medlem längre | 2011-05-11 20:55 | |
![]() | Det är skönt att ha vänner i sina kollegor ;) | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-05-11 21:25 | |
![]() | Jag har fb ganska offentligt och en del arbetskontakter där som knappt ens är vänner. Vilket innebär att jag får tänka mig väldigt noga för innan jag skriver ngt. Intressant det där ni skriver att man kan mappa folk olika och bestämma vem som får se vad. Kan man verkligen göra det utan att de ser att man har gjort det?? | |
| Cuisse - Ej medlem längre | 2011-05-11 21:27 | |
![]() | Visst. Du väljer, när du skriver inlägget, vilka det ska visas/inte visas för. Enstaka eller hela grupper. | |
| Creep | 2011-05-11 21:30 | |
![]() | Promenad, hihihi... =) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-11 21:35 | |
![]() | Det är alltså därför Facebook alltid laggar! För att alla ska ha två konton var. Bara för att man inte kan hålla tillbaka sin skvallertourettes. | |