Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-09 19:52 | |
![]() | Dom önskar sig uppenbarligen bara pengar, då får man gilla läget eller strunta i att gå. Mer än 500 är konstigt kanske. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-05-09 19:57 | |
![]() | Tycker att ni verkar ha bättre relation med era grannar än de flesta, jag menar om ni träffas och dricker öl och pratar och sådär... det gör inte jag och ingen jag känner med sina grannar. Jag skulle gett tusen spänn. Men sen märker man ju om generositeten kommer tillbaka. Alltså man ska ju inte kräva eller förvänta sig något i gengäld för en present, man ALLA kommer ju ihåg vad man gav till någon senast när denne kommer med en present till en själv. Jag lånar ut och bjuder vänner ofta, och de lånar ut och bjuder mig tillbaka. det är balans, och det blir faktiskt oftast det. På kronan vet jag inte, jag räknar aldrig. Men det är väldigt få människor jag har träffat som utnyttjar eller snålar sig mot mig. | |
| slånbär | 2011-05-09 20:26 | |
![]() | aldrig att jag skulle ge tusen spänn. Max 500. Tycker det är en rätt konstig grej överhuvudtaget att man bjuder in till bröllop och fest och samtidigt ber om pengar i present. Det blir ju liksom som att man köper sig en biljett dit då. Jag skulle helt enkelt tacka nej och säga att vi var upptagna på annat håll. Hade det varit nära vänner eller släkt då skulle det vara en helt annan sak men mer ytligt bekanta -nej aldrig i livet!! | |
| gnill | 2011-05-09 20:31 | |
![]() | Du skriver "vi" då antar jag att ni är två vuxna med två inkomster, då tycker jag att 1000 kr skulle vara rätt, och 500 ganska lite. Å andra sidan skulle jag själv säkert bli lite anti vid en sån uppmaning (gillar inte när folk fiskar efter gåvor) och ge bort en sån här present, typ 3-4 getter www.gavokatalogen.ba...3g odw0qw_g (men jag är ju då alltså en vuxen med en inkomst, där av typ 3 getter) | |
| malman | 2011-05-09 20:49 | |
![]() | ge 800 kr det är inte för mycket och inte för lite, sen kan jag tycka att men skulle ha ett värdpar som samlade in pengarna och köpte resan till brudparet. så får de sin resa och de skulle nödvändigtvis inte behöva veta vem som gett vad | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-09 20:52 | |
![]() | Å andra sidan så är det ju en rätt härlig present också. Tänk när dom använder slantarna för att göra den där drömresan dom inte skulle ha haft råd med annars. Tänk det som ett mosaik konstverk där alla gåvor bildar en liten del av något riktigt vackert. | |
| Sangria | 2011-05-09 20:59 | |
![]() | Jag kan för mitt liv inte förstå varför man bjuder ytligt bekanta som grannar på sitt bröllop. Då fattar jag att dom måste be om pengar till sin resa. Ha ett lite mindre bröllop med färre gäster och betala för resan själv. Jag tycker det är en rätt pinsamt och fräckt att be om kontanter i present. | |
| annelille | 2011-05-09 21:03 | |
![]() | många svar och mer att tänka på. Ja, vi är två men just nu är jag sjukskriven och har inkomst därefter. Jag har inga problem att ge pengar, det är summan som är knepig. Det är bara vi från grannskapet som är bjudna så att slå ihop går inte. Pengarna sätts in på ett konto, om de sen kan se hur mycket just vi gav vet jag inte. Vi ger nog 500:-, det verkar rimligt efter att läst era svar, vi är ju inte supernära vänner. Vi hjälper varandra från och till, tjänster och gentjänster men vi ses ju som sagt nästan enbart om vi är ute samtidigt och hejar på varandra. Tack för era tankar och tips=) | |
| shulten | 2011-05-09 21:05 | |
![]() | Tråkiga människor som önskar pengar. Stötte lung och hjärtfonden i deras namn så blir flera glada! =) | |
| Albino | 2011-05-09 22:05 | |
![]() | Gillar ni era grannar eller är det Ove Sundbergvarning? | |