Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 865

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2011-05-27 17:23
Antal inlägg: 8941

Aha, ja den kom från Thailand. Då är jag med.

dinodog2011-05-28 00:31
Antal inlägg: 4973

Ja det finns många hundar i Sverige som behöver ett nytt hem. Jag skulle nog hellre ta en hund från Sverige än en hund utomlands.

Lilla Busan2011-05-28 01:17
Antal inlägg: 896

Jag för min del fullkomligt avskyr allt vad import av gatuhundar hetet. Vi har nog med omplaceringshundar i sverige dessutom.

OFTAST men inte alltid, men OFTAST så handlar detta om hundar som föds upp för att sen kallas herrelösa gatuhundar som det är så synd om. Man visar hemska bilder osv osv men det handlar om avel för att försöka få folk med blödande hjärtan eller dumma sinnen att ta emot dessa.. En kostsam historia..

Jag har kennel o har tagit in flera hundar. Det är olika hur dem skall sitta i karantän beroende land dem kommer ifrån samt rabiessprutor osv.

Från en del länder finns dessutom olika masksorter samt sjukdommar som det tar flera månader att se . Så dem kommer hit med sina pass vaccinationer o allt men kan få masken eller sjukdommarna senare då dem redan kommit hit.

Oftast är dessa hundar en kostsam historia o det jag anser skrämmande med är att man har absolut noll koll ovad hunden vart med om eller hur den är i psyket. Man bedriver ingen seriös avel med koll på mentalitet rastyper sjukdomar osv.

Mina åsikter o dem står jag för, andra får tycka som dem vill..

kram alla

Minta2011-05-28 01:38
Antal inlägg: 20042

Ja, jag tycker ärligt talat att det är ganska knäppt att ta hit en sådan hund. Jag vet inte ens om det är riskabelt för min hund att träffa den. Inte minst verkar det traumatiskt för hunden att resa långt och byta miljö.

Borscht - Ej medlem längre2011-05-28 13:41
Antal inlägg: 93

Bättre avliva oönskade hundar istället för att lägga massor med pengar på tranbsport, karantän och veterinärer. Dessa pengar gör bätte nytta hos välgörenehetsorganisation er för utsatta barn eller dylikt. På så vis slipper både hundarna och barnen lida!

Kh-collies2011-05-28 15:31
Antal inlägg: 374

Jag är KLART emot denna gatuhundhandel! Uppenbarligen finns det "köpta" veterinärer som tillverkar nödvändiga papper på löpande band. Lika uppenbart förekommer det "kennlar" där gatuhundar "fabriceras" för att bidragspengar ska kunna inhöstas! :(((

Lilla Busan2011-05-29 09:59
Antal inlägg: 896

Åå trodd ejag skulle bli totalt påhoppad för min åsikt.. men icke... Ler Nice..

Jag har erfarenheter av dessa sk gatuhundar då vänner tagit hem hundar somblivit båe supersjuka samt exremt aggressiva..

O andra vännr har vart o jobbat på dessa kennlar där det föds upp sk gatuhundar..

sucka

kram

wildman2011-05-29 10:26
Antal inlägg: 3860

Utan att direkt påstå det ena eller andra så är jag iof skeptisk när tex SKK talar mot dessa. Självklart gör dom det då det verkligen inte ligger i deras intresse att tala gott om det på något plan.
Fö så är detta en mer komplex fråga än att man kan säga bu eller bä rent generellt. Det finns naturligtvis alla typer av folk och fä även utomlands. Jag har själv träffat en brittisk kvinna som brann för detta i Grekland och jag är rätt så övertygad om att hon inte gjorde det av något annat skäl än att hon vurmade för hundarna. Är mycket tveksam om hon ens fick sina omkostnader att gå runt på det hon fick. Men självklart är det inte bra om det blir business kring det, då bäddar det för problem.

Läckeroll2011-05-29 10:30
Antal inlägg: 28

Hoppas att vovven inte äter spansk gurka!

Spira - Ej medlem längre2011-05-29 10:42
Antal inlägg: 310

Stor risk att man får in echinococcer till Sverige via dessa hundar. Nu har vi ju visserligen redan fått in smittan till landet (förmodligen genom att hundar som ej avmaskats mot bandmask förts in från Europa??) men smittan är inte utbredd i Sverige ännu, fortfarande kan vi plocka bär och äta direkt i skogen utan att koka dem först.
Dessutom kan man få in andra smittor som vi inte vill ha....
Och jag tror också som andra här ovanför att man inte alltid kan lita på de dokument som medföljer.
Jag tycker det är ansvarslöst att ta in sådana hundar till Sverige. Bättre att ta hand om en omplaceringshund.

Läckeroll2011-05-29 12:06
Antal inlägg: 28

Det var mer ett "skämt".

lolacola2011-05-29 12:17
Antal inlägg: 194

Ta för f*n inte hit ndessa hundar. Jag tyckte de va superbra att man kunnde få hjälpa en stackars pansk gatuhund att få komma till sverige o ja va så inne på iden att jag gjord emit projektarbete om sos animals i spanien. Åkte ner dit i tre veckor o fick se så mycket skit och så många hundar som skulle må mycket bättre av att få somna in.

Hundarn tas ca 1 v före färd till sverige till veterinär men kollen är inte specielt noga. de känner igenom hunden o tar blodprov som de analyserar o ser blodet ok ut får hunden resa.

Dagen innan hunden reser badas den med medel emot loppor o löss för de har ALLA hundarna på hundgården. Alla fästingar plockas också bort men sen får hunden komma ut igen till de andra hundarna o kan på så sätt få nya löss o lopp ägg i pälsen.

Sos animal rekomenderar hundens nya ägare att köra diverse tester efter några månader men de skiter de flesta i.

Mina hundar får inte hälsa på hundar som är intagna ifrån hundgårdar ifrån andra länder och ärligt talat varför inte ta en ifrån sverige. kolla blocket finns ju hur många hundar som helst som behöver nytt hem.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?