Spelrum
Giraffen53
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade75
Mobilspel
Pågående18 942

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2011-06-22 20:21
Antal inlägg: 4429

Slånbärs senaste fadär var att attackera en person som bjöd på sig själv.

Min senaste fadäsvar när jag skulle bära ut en madrass från vårt super stökiga förvaringsrum (mitt i en renovering) och fastnade under kompressorn med madrassen övermig och med frysdörren i obekvämt intim konstellation. Fick hojta på mannen som fick lirka ut mig.

gulleborg12011-06-22 20:22
Antal inlägg: 13

Ja, vi var i samma härad, Arne och jag :-)

Leasmamma2011-06-22 20:23
Antal inlägg: 135

Gulleborg; Jag tycker att det är väldigt starkt gjort av en lärare att säga så i ett sådant här sammahang! Pluggar själv till lärare och vet hur svårt det faktiskt kan vara att svara på alla frågor rakt upp och ned. Det hade ju varit värre om frågan kretsat runt något större, mer omtalat och känt land än Mali. Man tänker på så mycket annat så att man för stunden kanske inte kan häva ur sig rätt svar bara sådär på en fråga, utan då är det bättre att återkomma med ett korrekt svar så att eleven i fråga verkligen lär sig något av att fråga. Så Slånbär, det behöver verkligen inte handla om en okunnig lärare, utan mer en eftertänksam eftersom hon tittade upp svaret och inte lät det vara. Okunniga lärare finns det flera av, men man bör vara försiktig om att uttala sig om det om man i själva verket inte vet vad det handlar om. Det här skulle ju vara en rolig tråd hade jag hoppats på och inte en tråd där man trackar någon som berättar en fadäs!

gulleborg12011-06-22 20:30

Men det är ju som jag skrev innan, man är inte allvetande för att man är lärare och nog har gångerna funnits då jag inte varit säker till hundra procent, men då är det ju bara att säga att man ska kolla upp saker och ting så man inte lär ut nåt som är fel, inte värre än så.

Och nu väntar jag med, på att det ska bli fler omskrivna fadäser :-)

Minta2011-06-22 20:33
Antal inlägg: 20042

En lärare som erkänner att han/hon inte vet är en seriös lärare. Man säger att man ska ta reda på det. Ingen kan veta allt, och att vara en som söker kunskap är väl en bra förebild för en elev. Att visa svaghet är en styrka. Om det nu är en svaghet.

gulleborg12011-06-22 20:49

Bra och snällt sagt, Minta, vi tänker och jobbar? lika.

slånbär2011-06-22 22:15
Antal inlägg: 5539

Jag har faktiskt bett gulleborg om ursäkt och även förklarat varför jag skrev mitt inlägg. Att sedan flera stycken i tråden fortsätter att älta är ju bara tröttsamt. Som någon påpekade-det skulle vara en rolig tråd och ändå så fortsätter flera stycken att älta det. Jag tror att gulleborg förstog precis vad jag menade och det just för att hon säkerligen är en bra lärare. Ni behöver nog inte fortsätta på det här spåret längre för det är nog överstökat för både mig och Gulleborg. Tråden ska inte handla om hur bra eller dåliga lärare är -det är en annan tråd. Släpp det nu och gå vidare så tråden kan få bli det som den var tänkt för. Ber återigen om ursäkt till Gulleborg och er andra som gick i taket men det här sidospåret kan stanna här.

mats2012011-06-22 22:24
Antal inlägg: 338

Jag är allvetande. Min senaste fadäs är att jag inte blev lärare. :)

mats2012011-06-22 22:26

Sorry slånbär, men NU släpper vi det.

Challe_B - Ej medlem längre2011-06-22 22:56
Antal inlägg: 5853

mats201s senaste fadäs var att fortsätta på lärarspåret när det redan var avslutat

mats2012011-06-22 23:17

Fadäserna kommer tyvärr en efter en i realtid, svårt att hålla tråden uppdaterad!

Minta2011-06-23 00:29

Jag ältade inte och det var inte en pik mot ditt inlägg slånbär, utan en reflektion i största allmänhet huruvida någon kan veta allt även om man är lärare.

Minta2011-06-23 00:30

En gång när jag skulle till tandläkaren satt en mellanrumsborste fastn i mitt hår. Tandhygienisten fick dagens skratt.

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-06-23 00:31
Antal inlägg: 3451

Fy Fan så tråkiga ni är! Inte Minta dock.

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-06-23 00:32
Antal inlägg: 3451

Fast, jo Minta är också begränsad.

wertigo2011-06-23 00:52
Antal inlägg: 172

Av vilken anledning hackas det på en lärare som visar prov på okunskap? En lärare är ju inte allvetande, det finns heller inget krav på att läraren ska veta allt.

bitteb2011-06-23 07:00
Antal inlägg: 433

Men GUUD va ni tölar ..skapa en ny tråd om detta!!

Visa kurage och berätta nåt pinsamt ni gjort el, en så kallad fadäs !

mollee - Ej medlem längre2011-06-23 08:30
Antal inlägg: 6087

Detta är egentligen helt hemskt.

För några år sedan var jag och en kompis varit på stan och shoppade lite. Jag köpte en maskara och lite annat jox.

Helt plötsligt började det ösregna, så vi sprang in på busstationen för att värma oss. Alldeles brevid oss står där en medelålders kvinna, óch i ansiktet har hon ett djävulskt stort blåöga, och man kan tydligt se att hon har fallit offer för kvinnovåld. Jag blir såklart upprörd och nervös över hela situationen, och kommer helt plötsligt på mig själv att stirra på den stackars kvinnan.

Skamsen och nu helt kallsvettig av den obekväma stämmning som råder, försöker jag bryta mig ur och sätta igång ett nytt samtalsämne, men råkar då helt sonika raspa ur mig något i stil med " Lina, visst var den blå ögonskuggan jag köpte på Åhlens fin?"

*IDIOT*

Jag tänkte säga maskara men hela situationen ledde till en freudiansk felsägning, som såklart var helt opassande....

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-23 08:31
Antal inlägg: 37631

ska jag ta det senaste eller skriva en hel bok,jag menar det händer hela tiden,skulle hjälpa en missbrukar tjej,jag har precis fått reda på att hon stjäl allt som är löst,samtidigt som jag ringer tjejen så berättar jag det för en som behöver veta det,0ch det blir inspelat på tjejens mobil svar

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?