Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 323

Forumkategorier

Användare Inlägg  
marängtårta - Ej medlem längre2011-06-24 10:36
Antal inlägg: 100

Ja..jag skrev just det!:)

Träsmak2011-06-24 10:36
Antal inlägg: 882

Håller med marängtårta 100%. Fråga inte en massa medicinska idioter.

Quickfix - Ej medlem längre2011-06-24 11:17
Antal inlägg: 43

Alltså - det är väl skitvanligt att man surfar runt och kollar upp innan man ens ringer läkare. Varför inte fråga så här då? Själv har jag självdiagnostiserat en mängd åkommor (inte störtblödningar och liknande förstås) och därmed sparat både läkartid och pengar. Det du Träsmak =)

Nåväl, för att svara på ts fråga behöver jag ställa några följdfrågor:
- Smärtar det enbart ont när du sover?
- Ligger du väldigt stilla när du sover?
- I vilken ställning?
- Är det i själva verket sängen som börjat tappa spänsten?

Har själv haft problem med just höger höft, dock inte enbart vid sängliggande utan även vid promenader och stillasittande. Slösade tom. en halvtimme hos sjukgymnast där jag fick ett simpelt stretchprogram som löste hela problemet.

schlagertös - Ej medlem längre2011-06-24 11:29
Antal inlägg: 110

Det måste vara billigare att gå till läkaren för 150:- eller att prova köpa ny säng :)) Sen har ju redan en snart färdig läkare redan svarat så varför "tjatar" vi vidare?

Quickfix - Ej medlem längre2011-06-24 11:37

"Du har troligtvis fått höftledsartros som är vanligt bland kvinnor." känns inte som ett seriöst svar från en sk "snart läkare". Det är betydligt mindre risk att det är såpass allvarligt än en simpel muskel som krånglar.

nissen12011-06-24 12:45
Antal inlägg: 146

Jag har artros i knäna och jag har aldrig varit till läkare med det. Jag köper glukosamintabletter på apoteket och de hjälper mig väldigt bra. Jag gör långa uppehåll med att äta tabletterna. Jag vet dock inte om man blir hjälpt av dom vid höftledsartros.

promenad - Ej medlem längre2011-06-24 12:59
Antal inlägg: 3995

msm

marängtårta - Ej medlem längre2011-06-24 14:24

Ouickfix..du är hjärtligt välkommen till mitt jobb på akuten och se hur många s.k "självhjälpare" som kommer in akut. I natt hade jag en tjej som försökt behandla sin urinvägsinfektion själv med tips både ifrån hälsokost/apotek. Det slutade med 41 i feber och njurbäcksiennflammation.
Sen är det ingen som kan ställa en diagnos utan att se patienten så mitt svar är bara på det lilla hon skrev. Höftledsartros fick jag lära mig termin 5 att det är vanligt ibland kvinnor men läkarutbildningen kan ju ha fel!!

marängtårta - Ej medlem längre2011-06-24 14:24

njurbäckeninflammation ska det vara och ja jag är trött:)

Tyllestar2011-06-24 14:56
Antal inlägg: 350

Altså... hmmm... blir det värre när du rör dig? Jag tror det är bra med fysisk aktivitet... altså om du inte har kontaktat vården än är det antagligen inte något allvarligt. Man märker ju om man har så ont att det hindrar än från det man vill göra. Fysiskaktivitet är nog sunt i ditt fall. Annars vet jag inte. lycka till. och kom i håg - höften kan inte gå ur led.

Maja G2011-06-24 16:00
Antal inlägg: 10730

Åh, tack för alla tips..seriösa eller mindre seriösa!

Atros heter det och inget annat.Jag vet:)

Jag har haft ont i flera år tofr..Vid spinning och crosstraining känns det som om det "skaver"..Gör inte jätteont,därav inget läkarbesök.
Undrade bara eftersom det finns så många duktiga personer här och alltid är det någon som har liknande problem...

Skulle naturligtvis inte medicinera mig själv mot UVI eller annat. Jag är faktiskt uska och vet när det är behövligt att gå till doktorn eller inte:)

Quickfix - Ej medlem längre2011-06-24 16:13

Låter som det jag hade. Nån böjmuskel som var för kort. 1 x 30 sek stretchning följande varianter: ligg på rygg, fäll ut knäna. Sitt med benet över det andra (fotleden över knät) töj. Stå med ena benet framför det andra, det benet böjt, stretcha höftböjaren varje kväll en vecka för att se om det blir förbättring. Det blev det! Markant. Kör bara den där ligga på rygg varje kväll nu.

Sen är det stor skillnad mellan ont i höften o en uvi. Men det är klart, är man lite hypokondrisk så har man nog cancer eller om möjligt värre vid alla möjliga små (el stora) krämpor.

garder2011-06-24 17:25
Antal inlägg: 199

har också höftproblem - nu efter röntgen, konstaterat utslitningar/artros. det blir operation

Maja G2011-06-24 18:48

Där ser man..många har höftproblem liksom jag. Jag tror också att jag har atros..

Sätter sig i knäna ibland också..och visst skulle jag träna mer än vad jag gör.Håller med i alla distanser på den punkten.

vita_syrener - Ej medlem längre2011-06-24 20:28
Antal inlägg: 22144

Känner igen mig. Min mamma kallar det för "lårsläppa" För mig är det värst på höger sida. Inte alltid men ibland. Men det är väl bara att inse att man är utsliten?

123 hopp - Ej medlem längre2011-06-25 00:23
Antal inlägg: 464

Köp en ny bra säng med zoner så kanske du blir lite hjälpt iaf.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-25 00:29
Antal inlägg: 37631

gå till en sjugymnast,dom vet felet

Maja G2011-06-27 15:44

*plockar upp tråden igen*

Har köpt mig en pilatesboll och gör lite övningar för rygg,bål och höfter..känns redan lite bättre:)

JefautjOuer2011-06-27 16:00
Antal inlägg: 373

Lycka till :)Höftproblem är inte kul, påverkar så mycket. Har också haft problem men blev helt bra efter lite viktminskning, toppen.

Jag är glad för att gnällarna får lite däng i tråden, det är det enda som jag inte gillar med Beta annars. Ibland vill man bara skriva och bolla lite, tycker jämt det är så trist med tråkiga svar som kan dra ned såväl tråd som humör. Hurra för alla vänliga människor!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?