Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Aquila1 | 2011-07-03 00:42 | |
![]() | å spindlar | |
| 1get - Ej medlem längre | 2011-07-03 00:42 | |
![]() | SylphiD, katt är ett framavlat djur som egentligen inte heller ska hållas inne. Jag har väldigt svårt för misskötta djur eller djur i fel miljö. Vilket gör att jag är extra nogrann med att se till att min bebis mår fint. | |
| vigren | 2011-07-03 00:53 | |
![]() | Min dotter hade för många år sedan en iller... Det är inget trevligt djur, det är i alla fall min erfarenhet. Du säger att den är en jävul nu och jag kan ju säga att den hon hade var en jävul hela tiden... Det spelade ingen roll hur hon än tränade den så la den små "kringlor" på alla undangömda ställen den kom åt... Lukten var också frukansvärd trots ordentlig skötsel. Illern är ett rovdjur och inget trevligt sällskapsdjur! | |
| Kamelingrid - Ej medlem längre | 2011-07-03 02:28 | |
![]() | Jag har aldrig hört talas om iller i fångenskap och som sällskapsdjur. Verkar mycket märkligt. Kan du inte köpa en katt eller en hund istället? | |
| 1get - Ej medlem längre | 2011-07-03 03:22 | |
![]() | Illrar är ändå ganska vanligt, dock inte så vanligt i sverige. Man får ju innan man skaffar det vara beredd på att dom aldrig blir helt rumsrena. Men med träning blir dom till 90-95% rumsrena. Deras avföring (iaf min valps) luktar ingenting. Klart det kan bli irriterande att hitta bajs överallt, därför man illersäkrar så att den inte kommer åt platser som under möbler. För övrigt har jag som plan att skaffa hund i framtiden, hunden lär då hamna i underläge. Frågan där är ifall det blir min vilja att skaffa en amstaff, eller pojkens att skaffa en schäfer. Bah. Att ha en mesig katt som, jag sa tidigare, inte heller är ultimata för fångenskap och som utöver det är extremt mesiga.. ingen chans. Sedan var topic i tråden att få tips ifall folk har kunskap eller erfarenheter själva. Inte allmänt gnäll från oerfarna idioter. | |
| le-lou | 2011-07-03 08:07 | |
![]() | Vad jag vet är bit-tendenserna hos en iller ganska hög oavsett uppfostran haha, de är ju sjukt egensinniga också och inte alls speciellt lättuppfostrade. LättTRÄNADE är inte samma sak som lättUPFOSTRADE. Söta djur dock, men de bits järnet. En iller som leker tex - bits. Jag hade som sagt väldigt många som köpte illrar omkring mig, och vad gäller deras bajs , har aldrig varit med om nåt som stinker så fruktansvärt iaf. | |
| frukantarell | 2011-07-03 09:10 | |
![]() | 1get: Min svärfar hade illrar länge och de var jättetrevliga djur. Hoppas att det går bra för er. Kan tyvärr inte ge några tips då jag inte själv har haft någon. Har däremot katt och hund. Bägge underbara familjemedlemmar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-03 16:42 | |
![]() | det finns säkert en illerbok på bibblan | |
| 1get - Ej medlem längre | 2011-07-03 21:30 | |
![]() | le-lou, idag var första dagen jag fann bajset vara.... illaluktande och extremt vidrigt. Dock hade det mer med att göra att vi varit lite för lata och inte haft full koll. Nu blir det mer illersäkring för att inget bajs ska kunna gömmas under möbler. Gick även fint att bada henne idag trots att hon var lite bitter efteråt. Nu luktar råttan fiiiint! Snart luktar även hela lägenheten fräscht. eehhee. | |