Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2011-07-22 11:10 | |
![]() | Har både hund och katt. Min katta går i koppel också, mest beror det på att jag inte vill ha henne lös i området. Mycket till hänsyn av mina grannar, omen också för att det finns så många elaka personer som gör illa djur. När mina djur är i trädgården kommer barnen ofta och vill klappa dom. Nu är jag ju därute själv och kan se om dom inte vill, utan vill vara ifred. Så det brukar aldrig vara några problem, jag kan säga till att nu vill dom vara ifred. Men det som är jobbigt är särskilt två stycken flickor som kommer och ringer på tittt som tätt och vill klappa. | |
| icy | 2011-07-22 11:46 | |
![]() | Tycker att det är sjukt att vissa människor har sommarbarn. Jo, det är roligt i början, men sedan när man flyttar tillbaka till stan så driver barnen omkring och söker kontakt med folk som har katter med sig, hänger en i benet och försöker följa med en hem.....nä fy för folk som skaffar sig sommarbarn..... | |
| Simon2 | 2011-07-22 12:12 | |
![]() | "Nä inte släppa ut min lilla bebis på egen tass, det älskar jag henne för mycket för" En katt är en katt och inte en bebis som skall daltas med. | |
| Gautama | 2011-07-22 12:24 | |
![]() | Tycker så synd om katter som måste gå i koppel:-( En katt ska vara fri och jaga runt. Om den sen förolyckas så har den haft ett lyckligare liv under tiden. Jag älskar min lilla Åke, men jag skulle aldrig låsa in honom som att han vore en heminredning som skapar harmoni i mitt hem. Han sprang förbi mig utanför porten nyss med en fågel i mun, jag blir så stolt över min lilla tiger som är så duktig på att jaga:-) | |
| dinodog | 2011-07-22 12:56 | |
![]() | Min förra katt var en utekatt, det var många gånger han kom hem tilltufsad, när han hade vart i kattslagsmål, med stora varbölder som följd. Visst var han en duktig jägare han tog många kanin och harungar, som det kryllar av här. Men det var jobbigt när han försvann och var borta i flera dagar i sträck, han var kastrerad men försvann ändå ibland. Tror inte att katter har så ont av att gå i koppel min katta är i alla fall lycklig ;) hon kan ströva rätt fritt i trädgården så långt linan räcker, den är i alla fall ett par meter. Hon smyger på fåglarna och kaninerna som är totalt orädda för oss och djuren. Inte så långt ifrån mig finns det en djurplågare, man har hittat många katter i ett lite skogsområde. de stackars katterna har blivit torterade. Flådda upphängda och halshuggna bl.a. Därför har jag min katt kopplad :) | |
| boffertomte | 2011-07-22 13:07 | |
![]() | Man ska lika lite släppa ut sin katt vind för våg som sin hund. Och ingen skulle få för sig att det är ok för hundar att springa omkring lösa och jaga småvilt och bajsa ner folks uteplatser. Katter dödar småfåglar, kaniner, harar m fl djur, i snitt 3 om dagen, varje dag. Om en hund tar en kanin blir det skandal och insändarstorm i tidningen. Men varför tycker vi det är självklart att katter ska ränna lösa och döda smådjur bara för nöjes skull (de får ju mat hemma, katterna)? En överkörd katt har inte mycket roligare än en katt i koppel. En matte till en kär katt i koppel har dock betydligt roligare än en matte till en överkörd, kär katt. | |
| Cover Me | 2011-07-22 13:20 | |
![]() | Hahaha, varför hakar ni upp er på katter??? | |
| Lotta73 | 2011-07-22 21:00 | |
![]() | Cover Me: En väldigt bra fråga! :-o Tydligen värre med en katt i koppel än ett barn som blir ett offer... | |
| TopazCat | 2011-07-23 09:49 | |
![]() | Ja just det, tråden spann visst iväg på egen tass. Det jag ville diskutera var hur föräldrarna uppfostrar sina barn. Jag tycker om barn, men på avstånd. Det sorgliga är just det att vissa av barnen inte verkar få någon uppmärksamhet hemma och därför hänger sig på vem som helst när de är ute, vind för våg. Ett annat exempel. Jag säger åt barnen att inte sparka upp bollar på min balkong. Det finns en fotbollsplan bara en liten bit bort. Fullt synlig från vårt hus. Jag ber barnen gå dit och sparka boll. Varpå pappan till ett av barnen, står på sin balkong och vrålar på mig att de minsann är för små för att gå bort dit och bli mobbade av de stora barnen. Då får han väl gå med barnen bort och övervaka lekarna där? I stället för att stå på balkongen och vråla? | |
| Lolle- | 2011-08-09 18:46 | |
![]() | när man är ett litet barn vill man bara klappa andras söta husdjur de ser ;) | |
| miss evelyne | 2011-08-09 21:25 | |
![]() | Oj... jag blev lärd att vi inte klappade andras hundar och katter dels för jag var allergisk mot katt och dels för att vi hade egna hundar. vad vi fick lära oss var det att andra kanske inte vaccinerar sina hundar och tar hand om dom så bra som vi gjorde och om hunden då var sjuk så kunde den smitta våra hundar och sen så är inte alla hundar snälla så därför hälsar man inte på en hund man inte känner. trodde det var självklarhet... vi har lärt barnen här på gården det samma (dom visste det inte innan vi kom hit verkar det som) att man måste fråga innan man hälsar på ett djur och ett nej är ett nej. kanske har man bråttom kanske är husdjuret sur och trött idag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:20 | |
![]() | katten går väl undan om den inte vill bli klappad,och vad hade det gjort om flickan klappade katten | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:22 | |
![]() | Hon var ju utländsk flickan. Det förklarar allt. För tydligen var det relevant. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:24 | |
![]() | vi får hoppas att det inte var så | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:25 | |
![]() | Nä uhh. Med tanke på att dvärgbandmasken nu även spridit sig här i landet (och lever bland annat i pälsen på djuren) så skulle jag tänka till både en och två ggr innan jag lät barnen klappa på (okända) djur. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:30 | |
![]() | Kanske bättre att säga: ÄT inte päls! | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:37 | |
![]() | Eller: Barn, stoppa inte fingrarna i munnen och tvätta händerna före maten. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-08-10 02:06 | |
![]() | Meeeeen....vad den här diskussionen spårade ut...frågan var väl ändå hur/om/när föräldrar håller koll på vart deras småbarn tar vägen? Väldigt relevant fråga faktiskt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 02:07 | |
![]() | jo,det är det,jag bor 10 meter från vattnet det är 6 meter djupt och alla lever än,så jag håller koll och det är viktigt | |
| Laserswärd | 2011-08-10 08:09 | |
![]() | Om det ändå vore så väl att ungarna bara klappade min hund när vi går ut. Har hänt x antal gånger att ungar helt sonika sprungit och kastat sig över min hund med en kram (helt okända barn) samt kastat pinnar och grus på honom, dragit honom i öronen och försökt skrämma honom. När jag har haft tillfälle så har jag förklarat för dem att det är en djävla tur att jag har en "snäll hund", att de lika gärna hade kunnat bli bitna. Men nu är barn obetänksamma och man kan inte ställa allt för höga krav på dem. Många vuxna är inte bättre heller, så man förstår ju varför vissa barn är som de är. Angående att följa med okända vuxna hem så är jag kluven. Måste vara skönt att inte blivit skrämd till döds som liten med historier om "fula gubbar" och att man aldrig skall lita på någon som liten. Samtidigt som det finns ett reellt hot "därute". | |