Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade61
Mobilspel
Pågående20 124

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Onica - Ej medlem längre2006-08-03 00:09
Antal inlägg: 79

Wow..livescrabble..Ska försöka ta mod till mig och kolla scrabbleförbundets hemsida till och börja med ..sen ska jag smyga efter Stockholms husfasader och söka efter Soft kök och bar nattetid. Sen kanske jag till och med vågar kika in..Det skulle nog vara skoj :-) Tack för inbjudan (ser ni en vilsekommen kvinna, med turistkarta, rött hår och allvarlig min stå i fel kök&bar..så är det säkert jag)

Och om jag gör ett nedköp...så måste det ju gå att flytta tillbaka, Söderkis? Det är nog mer stress i Sthlm..men Göteborg är trots allt skitigast avgasmässigt iaf :( Jag är fortfarande nervös..och har lite svårt att somna om nätterna..men det är lite bättre nu trots allt :)

Onica - Ej medlem längre2006-08-03 00:16
Antal inlägg: 79

*skrattar*...Andi..Din beskrivning av Söder verkar faktiskt ganska lugnande på mig..påminner mkt om "min" del av Göteborg Masthugget/Majorna, så där kommer jag förmodligen känna mig hemma. Har aldrig vart där dock - och faktiskt inte hört så mkt heller..gjorde bara ett lägenhetsbyte! Vart ska man bo då??

pilutta-dej2006-08-03 00:25
Antal inlägg: 1689

Hur var det han sa, Kirkegaard, "Att ta ett steg betyder att förlora fotfästet ett ögonblick, men att inte ta det betyder att förlora sig själv" (ungefär så, kan någon den ordagranna formuleringen?). Det har jag haft nytta av när jag har tagit steg som att flytta eller byta jobb. Jag är infödd stockholmare, men trivs egentligen inte i storstäder, så när jag pluggat färdigt och inte kunde bo kvar i mitt studentrum tog jag steget och flyttade till Västervik, där jag lätt kunde få både jobb och lägenhet. Västervik är en fin stad, och jag trivdes väldigt bra på jobbet, men jag lyckades aldrig få till det sociala livet. Alla verkade ha de vänner de behövde, och jag kändet det som att jag blev över. Så jag flyttade uppåt igen efter 1½ år, men nu till Vaxholm, och det är bland det bästa jag gjort. Här har jag verkligen rotat mig. Stockholm känns fortfarande också som hemma, men i små portioner. Där finns hela utbudet med service, affärer och nöjesliv, men sen är det så skönt att åka hem.
Glöm inte självklarheten Gamla Stan, och håll dig då inte bara på Västerlånggatan med alla affärer och turister, utan sök dig in i smågränderna och försök föreställa dig hur Stockholm såg ut för flera hundra år sedan.
Stockholms främsta fördel är läget vid vattnet, och det allra bästa är båten ut till Vaxholm. Spankulera omkringa här en stund, ta ett dopp vid Norrhamnen, ät en matbit och sitt och är en glass på kajen och titta på alla båtar. Sen tar du båten in till Stockholm igen och får nalkas din nya hemstad från sjösidan.
Hoppas du kommer att trivas, och annars finns ju Göteborg kvar , som du sa. Själv ska jag snart åka ner till Göteborg några dagar med min son och det ska bli kul. Den där gamla konkurrensen mellan Stockholm och Göteborg tycker jag är enbart fånig.
Välkommen!

myran_64 - Ej medlem längre2006-08-03 10:21
Antal inlägg: 3157

Med SL-kort kan du ta dig från Gnesta (vackert lugnt på landet) i söder och ända till Singö i norr (ännu vackrare med havet precis intill). Ta en tur till Åland med Viking Line från Kapellskär (vackrast av alla ställen=Rådmansö) eller från Grisslehamn med Eckerölinjen (ljuvligt med färsk fisk direkt på kajen, nästan som hemma va??.. ). Roslagens huvudstad Norrtälje ligger ca 55 min med buss från Stockholms C och där kan man strosa runt och käka glass och kolla i små pitoreska butiker en hel dag för att avsluta på någon av de härliga restaurangerna vid ån. Stockholm i all är, men det är skitigt och vem vill åka tunnelbana under jorden när det finns så mycket vackert ovanpå. Här finns friden och ron som kontrast till stressen i storstaden. Välkommen till rätt sida av Sverige, Sveriges framsida!!!!

emmylicious2008-03-31 14:45
Antal inlägg: 4501

Jag ska flytta från en stad där jag inte har någon egentligen, till min gamla hemstad så egentligen borde jag vara lugn... Men det finns lite saker som strular.

* Nyckelinlämning - Vi ska åka kl 6 på morgonen, vart lämnar man nyckeln till hyresbolaget då?

* Besiktningen - Kan man ha alla flyttkartonger och annat tjafs stå mitt på golvet någonstans när besiktningen av lägenheten genomförs? Vi har inget drag på bilen så vi kan inte hämta släpkärran tidigare än när mina föräldrar kommer hit.

* Släpet - Ska med stor sannolikhet hyra släp från www.thulerental.se och tydligen så får man bara boka en vecka innan som tidigast, och kan på så sätt bli utan släp...

Allt måste gå på en helg, för min sambo slutar jobba på torsdagen och börjar nytt jobb på måndagen.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?