Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 41 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miss evelyne | 2011-08-02 17:46 | |
![]() | blue- tack =) jag är ganska huslig av mig och har allergier som gör det svårt att äta ute så hemmamat blir det!! Tur att jag tycker om rotfrukter, kål grönsaker osv. =) jo spillbitar i affären kan väll vara ganska fina ibland också? ttiittii- massa bra tips! har kastruller, porslin osv.. lite udda glas också och småplock. får bestick och micro i alla fall nu i flyttpresent =) nåt viktigt man lätt glömmer när man ska flytta? har soffa,bokhyllor,skrivbord och byrå. jo studentlitteraturen skrämmer mig vilka priser!! =( | |
| miss evelyne | 2011-08-02 17:48 | |
![]() | fispropp- jo man ska försöka ta åt sig alla viktiga erfarenheter.. myrornas ligger bara några hundra meter från lägenheten. =) Så där kan man nog hitta en del spännande saker! någon som har nåt superbra sätt att presentera sig för grannarna? jag kan vara lite blyg för att knacka på och inte veta riktigt vad jag ska säga. =/ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-02 17:53 | |
![]() | tänkte på tvättmedel Lidl har just nu jättestora tvättmedels paket Formil 10 kg för 89 kr,det räcker förmodligen i ett år för dig om du följer doseringen,att köpa pytte paket tvättmedel tjänar handlarna på,dom är nästan slut innan man öppnat dom | |
| Tess 08 | 2011-08-02 17:55 | |
![]() | Om du blir otroligt fattig någon gång kan du bjuda in vänner (studiekamrater) på knytis tex tacos och säga till var och en "tar du med dig majs", "tar du med dig gurka" osv osv Sen äter ni och mår gott och om det blir rester över så har du mat dagen efter :) (tror jag läst tipset här någonstans) Det gäller också att rätta mun efter matsäck så det kan bli lite trögt till en början innan man lär sig. | |
| miss evelyne | 2011-08-02 17:57 | |
![]() | ttiittii.. Supertack för tipset! Ska kolla upp det. morsan har koll på alla mina allergier jag inte har koll på däribland, mjölk,skaldjur, mint, vissa tandkrämer, smink, tvättmedel, sköljmedel, diskmedel osv. men jag ska lätt kolla upp det =) Förövrigt.. rent matmässigt.. borde jag lägga på lite extra i matkassan för att jag har allergier? laktosfri mjölk är ju ganska dyr.. men jag använder det ju bara i matlagning. | |
| Maja G | 2011-08-02 17:58 | |
![]() | studentlitteratur kan du ju få tag i billigt på skolan.Sätt upp en lapp på anslagstavlan..eller sök upp några som har läst lite längre än du. Många vill sälja sina böcker eller låna ut. ( på tal om det så har jag utlånade böcker som jag måste kräva tillbaks:) Blocket säljer ibland också litteratur | |
| miss evelyne | 2011-08-02 17:59 | |
![]() | Tess- Just nu äter jag ca en gång om dagen en normal portion så min matkassa lär bli mycket dyrare då jag måste börja äta ordentligt. Men jag ska verkligen köra på knytis när vännerna och studiekamraterna hälsar på!! bor ca 300 meter från skolan så jag borde bli populär i visiterna?! | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:01 | |
![]() | gräddnos. japp ska dit 8:e så då ska jag sätta upp en lapp... Grejen är ju den att man ska alltid ha de modernaste böckerna. =/ Men jag ska springa in på skolan och låna/köpa så mycket billigt jag kan... försökte få kusinen som ska läsa samma linje på samma ställe att tänka tanken om vi skulle kunna dela en del litteratur men fick noll i respons. =/ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-02 18:04 | |
![]() | du bör nog skaffa dig en lista på dina allergier,så du kan fixa det själv,vissa allergier kan ha växt bort,gå också till biblioteket och kolla i stora fond boken (som man inte får låna hem)och sök fonder det finns en uppsjö med fonder för studerande | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-02 18:08 | |
![]() | det går natuligtvis att söka andra fonder med,det fins tx en fond där enda kravet är att du heter Bergström,det fins fonder för allt,det fins fonder för människor som har allergier,att ha allergi är ett handikapp så det kan du hävda då du söker,för tx dyrare diskmedel,tvål osv | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:09 | |
![]() | ttiittii... jo får be henne skriva ner dom till mig. =) jag har ju aldrig behövt bry mig om det eftersom det inte funnits i närheten Åh låter spännande.. Undra om det finns en fond för allmänna galningar för då borde jag få lite pengar där ;) | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:10 | |
![]() | okej låter superbra ju =) Ska verkligen ta mig tid att titta igenom den!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-02 18:12 | |
![]() | den fonden är förbehållen mig haha | |
| Shylster | 2011-08-02 18:13 | |
![]() | Enda tipset jag kan ge är att vänta med att köpa böckerna för det är väldigt vanligt att dom säger att man ska köpa en bok för 400kr sen visar det sig att man ändå bara ska läsa 20sidor i den, kan man lika gärna stå i bokhandeln o läsa sen ställa tillbaka boken. | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:15 | |
![]() | ttiittii.. vi kan dela? Shylster- oj... tvärt emot vad alla säger =O men i min litteraturlista står det vilka böcker som återkommer i andra kurser och hur många sidor man ska läsa.. så 20 sidorna köper man ju inte =) Men jaha... ska jag vänta lite med dom bckerna som e osäkra? | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:18 | |
![]() | Och detta här med grannarna igen... =S Hur ska man göra med det? hade det vart vilka andra folk som helst så hade jag inte haft några problem men dessa ska jag ju ha runt mig massa länge =/ några tips? | |
| Shylster | 2011-08-02 18:23 | |
![]() | jao det tycker jag, köpte alla böcker direkt till allra första kursen jag läste, var 2 böcker jag aldrig öppnade knappt efter det har jag varit väldigt försiktig med att köpa böcker. Var en didaktikkurs där vi hade 9böcker i litteraturlistan jag köpe en av dessa nio och kopierade typ 20sidor i en annan och klarade kursen utan problem. Enda problemet då var kanske att man inte kunde bidra så mycket till seminarierna men dom gick ändå igenom det man behövde veta. Iof om alla följer min plan kanske seminarierna skulle faila men e man sparsam så e man. | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:27 | |
![]() | oj 9 böcker.. jag har 3 a4 sidor med böcker för det första två kurserna =S men det förstår jag verkligen att du är... vem vill köpa böcker i onödan.. men böcker som kommer igen i andra kurser är väll smart att införskaffa? | |
| schmuppisch | 2011-08-02 18:28 | |
![]() | - Teckna elavtal (LÅS det för guds skull så inte du åker på skyhöga rörliga kostnade i vinter) - Teckna bredband (skit i telefoni och TV då du kan se alla filmer/serier/program online samt att hemtelefon behövs ej om du har mobil) - Försök göra mycket storkok och frys in mat! Du sparar pengar på det i längden! - Hör med vänner om de har dubbla uppsättningar av något. Be dem leta! Flyttade hemmifrån för 7 månader sedan och har redan dubbelt av massor av grejer! Be dina vänner leta så kommer du säkert bli överröst med både bestick, tallrikar, glas med mera. Ojämna grejer är välkommet! | |
| miss evelyne | 2011-08-02 18:32 | |
![]() | schmuppischl.. Elavtalet har föreningen hand om. ah okej det låter smart med bredbandet. =) Storkok-ska ske! ja det är ju smart, har inte tänkt på det =O porslin och sånt har jag men byttor och sånt kan man ju alltid behöva. =) | |