Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 337

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Koste2011-08-09 15:57
Antal inlägg: 423

Kolla lägenhet på homeaway.com, hyrde i protaras förra året, fint och bra pris. Mallis kan du ju kolla där med, Palmna nova tror jag det hette som var ok, magaluf är slitet.

sanlin2011-08-09 20:02
Antal inlägg: 1462

Tack koste :)

The Mag2011-08-09 20:30
Antal inlägg: 180

Om ni är barnfamilj så kan jag storligen rekommendera Viva Bahia i Alcudia på Mallorca. Vi var där i Maj med våra barn och det var helt underbart för oss och för barnen. ÅK!

sanlin2011-08-09 20:33

Har ganska stora barn (10 och 14 år). Tror du det är nåt för dom?

sanlin2011-08-12 08:29

Fler tips någon?

Just nu lutar det mest åt Cypern och Fig Tree Bay-området pga att det är varmare där i sept/okt än på Mallorca.

sanlin2011-08-12 23:46

Puff, puff :) hjälp till nu :) ;)

slånbär2011-08-13 00:23
Antal inlägg: 5539

Sanlin-har du barn i den åldern då ska du åka till nåt av hotellen närmare Alcudia hamn om du funderar på Alcudia. Många av dom stora fina hotellen med jättepoolområden och all inclusive ligger ju ett antal km utanför vid ett område som kallar El Muro halvvägs till Can picafort. Det är jättefin strand och dom flesta hotellen som ligger utmed den sträckan är ofta toppen med mycket underhållning och så men vill man ut och promenera och se sig om lite på kvällarna (eller dagarna) då måste man ta bussen och det är inte jättebilligt om man är ett par stycken. Det finns inte så mycket annat att hitta på i närområdet, lite spelhallar och skräpbutiker bara. Bor man närmare Alcudia hamn så är hotellen ofta lite mindre tjusiga med inte såna jättelika poolområden men det finns mer att se och göra. Närmare till Alcudia stad också. Det finns ett rätt bra "vattenland" i Alcudia också. Annars kan man ju bo vid Playa de Palma så har man nära att åka in till själva Palma om man vill ha mer att se på närmare håll. Mallorca är en jättefin ö med trevliga människor och lagom stor om man vill hyra bil och utforska själv.

sanlin2011-08-13 08:56

Tack slånbär :)

Var i Alcudia för en massa år sedan (1996 tror jag) och då bodde vi en bit från hamnen. Precis som du säger så fanns det en hel del att göra där. Vårt hotell var inte så jättestort men fint iaf och nära till den fina stranden.
Hmm - ja vi får se var vi hamnar. Cypern eller Mallorca = svårt.

Maja G2011-08-13 09:47
Antal inlägg: 10730

Cypern, Fig tree bay i Protarasområdet. Tror hotellet hette Golden Stars och låg vid Yianna Marie holiday resort. Det var ganska länge sedan vi var där iof,men det var oerhört fint,rent och lugnt omkring

sanlin2011-08-13 09:55

Tack för det M_Gräddnos :) Ska kolla upp det.
Lutar mest åt Cypern och Fig Tree Bay just nu mest pga att det är varmare där då än på Mallorca i sept/okt.

sanlin2011-08-15 09:11

Såg jättefint ut på det hotellet M_Gräddnos :) Nu blir det svårt att bestämma sig...

bahrt - Ej medlem längre2011-08-15 14:02
Antal inlägg: 375

Vi var nyss på mallorca, all inclusive hotell!

www.bahia-principe.c...am p;src=af

riktigt bra 4stjärnigt hotell, dock i magaluf så kanske lite livat för er?

sanlin2011-08-15 19:57

Såg inte helt fel ut alls :) Tack!!
Vet dock inte om Magaluf är ett ställe att ta med våra barn till som sagt...

Vasterljung2011-08-16 19:46
Antal inlägg: 261

Ar pa Nausicaa Beach i Fig Tree Bay just nu med tre barn 8, 10 och 17. Harligt pa alla satt och vis. Rekommenderas varmt!

sanlin2011-08-16 22:26

Vasterljung:

Låter härligt! Hur är stranden där? Valde ni all inclusive? Om ni gjorde det vad tycker ni om det? Finns det plats till alla eller måste man boka bord till t ex kvällen? Kanske värt att boka all inclusive då jag hört att det är dyrt på Cypern annars.
Återkom gärna med allt du vill dela med dig :)

Vasterljung2011-08-22 20:47
Antal inlägg: 261

Hemma igen :)
Kunde endast komma ut på internet vid ett tillfälle, deras lånedatorer fungerar mycket dåligt, men å andra sidan var det vilsamt att bryta datamissbruket en vecka :)
I övrigt är vi helnöjda! Första gången jag provad all inclusive. Helt klart värt pengarna eftersom det är så dyrt på Cypern. Deras mat är fantastiskt god och variationsrik. Buffe vid alla måltider och olika teman varje middag. Efterättsbordet var på tok för gott :)
Ungarna hämtade kulglass och läsk i poolbaren när de blev sugna, vilket var ofta. Om man ville sitta så man kunde se kvälls-showen behövde man boka bord, i övrigt fanns det alltid plats.
Stranden låg en bit nedanför hotellet, men det var ändå nära. Precis nedanför fanns trappor ner i havet utan sandstrand men mestadels sandbotten där folk guppade runt på luftmadrasser eller snorklade. Det fanns också en stenig mindre lagun som hörde till hotellet, den hade mindre trängsel än sandstranden.
Poolerna var underbara.
Vi hade lite problem med kackerlackor de två sista nätterna, men fick låna spray för att ta kål på dem, men fy vad de är hemska. Det är förvisso inte något som man kan gardera sig för oavsett var man bor tror jag. Personalen var väldigt trevlig och servicen var bra.
kommer inte på mer på rak arm, fråga gärna om du vill veta mer.

thessa2011-08-22 21:00
Antal inlägg: 573

Jag och min syster var på Cypern för något år sedan. Reste med Ving och bodde på ett av deras resort-hotell i utkanten av Ayia-Napa. Precis vid stranden, stort poolområde, barnklubb, roomservice, bra restaurang på hotellet, gym, massage.... ja, allt man behöver för att bo bra på semestern. Nu reste vi utan barn men om man är ute efter en riktigt skön semester med sol och bad rekommenderar jag absolut något av de "lyxigare" hotellen i utkanten av Ayia Napa. Superfina stränder och all semesterlyx man längtar efter!

sanlin2011-08-22 22:50

Tack för svaren :)
Låter som en härlig semester Vasterljung, trots kackerlackorna då... :)

sessessa2011-08-22 23:02
Antal inlägg: 40

säger som någon sa tidigare - Viva Bahia! super fint och familjevänligt. underhållning på kvällarna som passar hela familjen. Helt underbart =)

lovely_at2011-08-22 23:12
Antal inlägg: 45

Rekommenderar varmt Eden Alcudia, ett jättefint hotell där min son jobbar som Maxi-klubbledare och showartist. Härliga pooler, rent och snyggt, full fart för de som vill sporta och ha kul. Nära till sandstranden. Roliga shower på kvällarna, såsom Grease, Horror show, Cats mm. Minidisco och andra roliga upptåg. Apollo har resor dit. Enjoy!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?