Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-25 10:41 | |
![]() | Jag tror att vi lägger för stor tyngd i ordet "anmälan". Alltså att det skulle vara något negativt. Vem skulle råka illa ut? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2011-08-25 10:46 | |
![]() | Du! Om stilpolisen får syn på dig.. LOL | |
| le-lou | 2011-08-25 10:47 | |
![]() | vad skulle soc göra? men visst, ringa kan du alltid göra. | |
| Tregga | 2011-08-25 10:49 | |
![]() | Håller med Fispropp. Sen vill jag också säga att istället för att som privatperson "göra sin egen utredning" och inte kontakta soc förrän man är helt säker på att killen utnyttjar flickan är fel väg att gå, för mig iaf. Soc dömer inte någon på förhand utan ta kontakt med soc så får de starta en utredning gällande flickan. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-25 10:52 | |
![]() | Vad soc gör eller inte gör är inte upp till privatpersonen att avgöra. Privatpersonen misstänker att ett barn far illa och gör då vad hon kan göra. | |
| Dersu | 2011-08-25 10:54 | |
![]() | Men känner du inte själv att man inte kommer så långt med 'magkänsla' här? Och precis som yamma säger, du vet ju inte heller vilka konsekvenser det får om soc lägger sig i. Som sagt, bra att du bryr dig men... du spekulerar ju faktiskt bara. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-25 10:54 | |
![]() | Jag håller helt med Fispropp. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-25 10:54 | |
![]() | Jag hade en klasskompis när jag gick i högstadiet som såg ut på det viset och hade en kille i den åldern. Hon kom inte till skolan överhuvudtaget i 9:an. Hon var prostituerad innan hon var myndig och har tillbringat många år med att rehabilliteras från ett tugnt missbruk. Nu säger jag inte att så är fallet här. Högst troligt inte. Men att stå och se på när ett barn glider är kanske inte helt rätt? Jag tycker också att du ska kontakta soc utan att nämna namn och fråga rent generellt hur dom ser på situationen. Ta sen en funderare till. Det bör vara väldigt tydligt för att riskera att bryta i sönder en familj. Frågan är ju också vad som händer "efter" soc. Det är ju egentligen ingen garanti att något blir bättre, finns gott om fall när det blir sämre. Svår fråga. Riskera att dra på dig mammans vrede för tösens skull först kanske? | |
| miss evelyne | 2011-08-25 10:56 | |
![]() | Hm.... för att uppdatera lite vad som händer i ungdomsvärlden numera (en del av den innefattande en grupp av dem jag väljer kalla 13 åringar för Ja det är 13 åringar) 13 åringar är ute och super skallen av sig, 13 åringar har sex, 13 åringar provar knark, 13 åringar har pojkvänner som är mycket äldre än dom själva vilka dom mycket troligtvis ligger med, 13 åringar klär sig utmanande, 13 åringar sminkar sig, 13 åringar lyssnar inte på sina föräldrar, 13 åringar åker in på magpumpning, 13 åringar har one night stands 13 åringar har könssjukdomar osv osv... Japp vi 18 åringar som sällan är ute på krogen men när vi väl är det så funderar vi på vart fan det gick snett... vuxna gnäller på vår åldersgrupp 80-talisterna frågar vad fan som hände när 90-talisterna kom och vi 90-talister frågar oss vad fan som hände med de som är 2 år yngre och neråt i åldrarna vad hände när dom som är 5 år yngre än oss är på krogen och går hem med killar som är kanske 20-30 år? for the record hade jag en kille på 18 när jag var 13 och det var aldrig nåt mer än att hålla handen och pussas... sen blev det en på 16... då var det andra bullar kan jag säga. | |
| miss evelyne | 2011-08-25 10:58 | |
![]() | just det.. håller hon honom i handen ser glad ut och kysser honom så är hon kanske inte så illa ute ändå? man brukar kunna se på folk hur dom mår och vad som händer runt dom =) Kanske han kommer få ordning på henne? Men heja på dom när du möter dom och var trevlig. sen ser du att det börjar gå utför så får du väll självklart agera | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-25 10:59 | |
![]() | Ska man låta saker vara bara för att man själv inte vill "råka illa ut"? Har inte soc tystnadsplikt i era kommuner? Mamman kommer aldrig att få veta vem som kontaktat soc, visst, hon kan ha sina aningar men kan aldrig säkert veta. Skit samma egentligen vill jag mena, våra barns trygghet i första hand! | |
| Tregga | 2011-08-25 11:07 | |
![]() | Miss evelynne: Menar du att bara för att 13-åringar är ute och super etc idag (precis som när jag var ung) så ska man som vuxen bara låta det vara? | |
| Dersu | 2011-08-25 11:07 | |
![]() | Att göra generaliseringar och dra paralleller från vad andra har gjort håller ju inte heller, det säger heller ingenting om vad som faktiskt händer här. | |
| miss evelyne | 2011-08-25 11:13 | |
![]() | Nej det menar jag inte men det är så verkligheten ser ut.. spännande din generation som går igen? ;) för så var det inte när jag var 13... 5 år sen alltså. Men agerandet kan inte komma på att en tjej håller hand och klär sig utmanande med sin pojkvän? Då ska ju agerande komma från familjen att sätta gränser. Sätter inte familjen gränser så får man väll höra av sig till soc men inte förrän man har några belägg för vad som faktiskt hänt. Dersu nej men det visar kanske att det inte alls är som det verkar? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 11:18 | |
![]() | En svensk tiger. | |
| miss evelyne | 2011-08-25 11:27 | |
![]() | Eller så är det att man inte öppnar munnen förrän man är säker? tänk vilken skada det ger både mamman killen och tjejen om det nu inte är så som man tror och världens cirkus drar igång? vänner familj osv... alla påverkas och det kan vara av någras hjärnspöken. när man sen fått belägg för det och anmäler så är jag med på noterna | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2011-08-25 11:28 | |
![]() | Så du menar att man skall spionera och föra dagbok på sin granne och sen anmäla? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 11:30 | |
![]() | Skulle lägga anmälan på hebefilen till "pojkvän". | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 11:30 | |
![]() | Och mamman som skiter i. | |
| Tregga | 2011-08-25 11:33 | |
![]() | Men det är just det som är det, det är inte en hel cirkus som dras igång för att man kontaktar soc. Om soc anser det vara befogat så startar de en.. UTREDNING, för att kunna avgöra om familjen och flickan behöver någon form av hjälp. | |