Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 573 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Träsmak | 2011-08-27 21:02 | |
![]() | Delicious: Publikkontakt och framförande kan vem som helst träna upp. Svårare att träna fram en personlig röst. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:05 | |
![]() | Till viss del kan man säkert träna upp sånt, men det är inte enkelt. Nästan alla kan lära sig att dansa, men har man inte "rytmen i blodet" kommer det aldrig bli lika bra som med en som faktiskt har det. | |
| miss evelyne | 2011-08-27 21:06 | |
![]() | .... Du får inte med dig en publik om du står bakom ett skynke (vilket försvårar hela jobbet 700000 ggr) och sjunger om du inte har en jävla publikkontakt. Och för att kunna sjunga så alla berörs måste du kunna ta publiken. Det jag menade med att man skull vara bra på var att ta en publik, kunna sjunga och sånt men du behöver inte se ut som en barbie för det... det är bara patetiskt att alla musiker ska vara stöpta i samma form och inte ha några åsikter alls... önska jag var 19 nån gång under ljuva 70-80 talen. Då handlade det inte om utseende utan allt annat. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:09 | |
![]() | Så är det väl inte i Idol eller liknande? Tycker iaf att långt ifrån alla är stöpta i en viss form. Men människor kommer alltid tilltalas mer av "snygga" människor oavsett vad det handlar om. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:09 | |
![]() | Det handlade inte om utseende på 70/80-talet? Hehehehe. Det har alltid handlat om utseende. Men det finns massa skitfula sångare/sångerskor ändå. Caroline af Ugglas t.ex. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:09 | |
![]() | Det handlade inte om utseende på 70/80-talet? Hehehehe. Det har alltid handlat om utseende. Men det finns massa skitfula sångare/sångerskor ändå. Caroline af Ugglas t.ex. | |
| madeleine234 | 2011-08-27 21:11 | |
![]() | Jag tycker att det e några som är väldigt bra i true talent men får se vad idol har att bjuda på när det börjar nästa söndag :) | |
| Gunilla _ | 2011-08-27 21:12 | |
![]() | Har (strö)sett alla tre avsnitten, i det första var det ett par som var riktigt duktiga med och så en i ett av de andra. I övrigt är det rätt kasst. Framförallt att det ideligen måste påpekas att "h*n har aldrig sett henne/honom, men är helt betagen i rösten, yada yada". Urk. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:14 | |
![]() | Jag tycker att idol är extremt mycket bättre. Trist TV helt enkelt. Men tjejerna äääääälskar det, så jag lär se min beskörda del. Avskyr desutom den vedervärdige äldre coachen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:15 | |
![]() | Det som gör att man spyr, förutom programledaren, är ju att de står och ba "komigen nuwrååå, snääälla" så snurrar publiken.."JAAA!!! wooo! yäää!" Känns som föräldrar som ser sina barn stå på scen i skolans aula.. | |
| miss evelyne | 2011-08-27 21:16 | |
![]() | Crooked... hm.. jag tyckte det då handlade mer om stil men... att man skulle vara en individ och absolut inte gå att sätta i nån form. Massor med små skivbolag som brydde sig mer om vad musiken hade att ge än just hur snygga medlemmarna var i banden.. men det var lättare att ta sig fram då med. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:16 | |
![]() | Kommer säkert reta sönder mig på Alexander Bard i höst i Idol. Fyfan. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:17 | |
![]() | Finns massor med små skivbolag finns nu med, och det är ännu lättare att ta sig fram nu med internet och allt. | |
| Träsmak | 2011-08-27 21:20 | |
![]() | "Nästan alla kan lära sig att dansa, men har man inte "rytmen i blodet" kommer det aldrig bli lika bra som med en som faktiskt har det." Håller inte riktigt med i jämförelsen. För dans eller röst krävs en viss kroppsteknik och röst, men också ofta en viss kroppsbyggnad. Skådespelare och stå på scen kan nästan vem som helst med lite vana. Det handlar snarare om retorik - att leva ut på ett sånt sätt som publiken tycker om, eller att med gester, blickar och kroppsspråk "trycka på rätt tangenter". Känslomässig manipulation skulle man kunna kalla det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:21 | |
![]() | En genuin känsla går inte att lära sig. | |
| miss evelyne | 2011-08-27 21:23 | |
![]() | räkna in konkurrensen som ökat nåt sjukt så blir det snart helt poff svårare.. men men kul att du ser det som en öppnare marknad =) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:27 | |
![]() | Hur vet du att konkurrensen ökat? Den kanske bara blivit synligare. Håller f.ö inte alls med träsmak. Både karisma och sångröst går att träna upp, men man måste ha grunden. Vem som helst kan stå på scen, men inte alla kan stå på scen och vara intressanta. | |
| Träsmak | 2011-08-27 21:28 | |
![]() | Vad är "genuin känsla"? Och varför är det nödvändigt? Väldigt svenskt tankesätt det där. I andra länder drillar man små barn i det ena och det andra tills de blir förbannat jävligt bra. Då spelar det ingen roll om man har genuin känsla. Mozart kanske hade det i överflöd, men så många musiker och konstnärer som finns och tjänar okej på vad de gör så har nog bara några få "genuin känsla", några små sandkorn i en jättelik sandlåda där det stora antalet människor är genuina idioter. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:30 | |
![]() | Det är väl snarare svenskt tankesätt att "alla kan". Blir alla drillade barn kända? Nä. Bara de med geniun känsla. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:32 | |
![]() | När man har en naturlig fallenhet för något, vad det än är. Alla kan lära sig ett främmande språk tex, men en som naturligt kan förstå språkets "dynamik" utan att behöva tänka i termer kommer vara mycket bättre för att det går lättare. | |