Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:16 | |
![]() | Godast: Pannkakor eller fiskpanetter med potatis och filsås Äckligast: Lapskojs (tom namnet är vidrigt) och allt annat med fisk (förutom fiskpanetterna alltså) tex tomatfisk..eww. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:17 | |
![]() | det var alltid en bunke med kålrot i bitar gatan vad jag tuggade kål på den tiden | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:18 | |
![]() | Vad hände med skolköket egentligen? Bara äckliga halvfabrikat. Varför inte sätta lite stolthet i att vara kock/mattant och servera bra och god mat? Juste, det är för dyrt men framförallt jobbigt. De gamla gängorna går ju så bra. | |
| lsaw | 2011-09-09 18:21 | |
![]() | I Eskilstuna på 60-70-talen gillade jag (och de flesta i mina skolor) lapskojsen (gjord på sylta och pulvermos) och ris och köttfärssås (spaghetti slapp vi). Jag var nästan ensam om att avsky kålpuddingen, i övigt var (och är) alla försök att tillaga fisk i storkök dömda att misslyckas (undantaget kokt torsk med äggsås). | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:27 | |
![]() | Höns i currysås med ris! Superb! :) | |
| inteenchans - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:28 | |
![]() | Håller fullständigt med dig, Kirkelina, vi fick sillbullar med korintsås och det går inte att beskriva hur hemskt det var till redan då, i början av 70-talet....usch! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:29 | |
![]() | Höns låter lite överklass :) | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:30 | |
![]() | Jag gick på Gimo Bruksgymnasium, de fick pris för bästa skolmaten i... landet? Hmm minns inte, men pris fick de. Bra skit :) Gick där 98-01 | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-09 18:31 | |
![]() | Höns fick vi när jag gick i Högbyskolan i Hemse på Gotland. Fancypancy ;) | |
| bulll | 2011-09-09 19:58 | |
![]() | Jag gillade nåt som kallades för trädgårdsmästargryta. Har ingen aning om ifall den var helvego eller så, bara att jag jublade när den kom. Annars minns jag inte så noga. Tror att den ugnsstekta korven, vars färg skiftade i regnbågens alla färger, gjorde mig illamående redan på den tiden dock. | |
| Lill-IT | 2011-09-09 20:07 | |
![]() | Jag tyckte all skolmat smakade konstigt av metall. Åt sällan (levde på knäckebröd och råriven morot eller vitkål), men jag minns att jag gillade piroger och att jag starkt ogillade det som de kallade torskfilé. Det var någon nermald fisksörja som var formad till att likna en torskfilé.. och sen panerad och stekt. Riktigt äckligt. | |
| Miss_jk | 2011-09-09 20:18 | |
![]() | Jag gillade nästan all skolmat. Skolans köttfärssås var nog det bästa, men även lapskojs, torsk i äggsås och så fick vi någon kryddad köttfärstjosan som låg under en lager av potatismos. Mycket gott! | |
| Gunilla _ | 2011-09-09 20:22 | |
![]() | Pölsan var oätlig, potatisen överkokt och blaskig (speciellt i gymnasiet). I övrigt funkade nog det mesta. Jag gillade lappskojs! :) | |
| F_Errari | 2011-09-09 20:26 | |
![]() | Bäst: pannkaka Äckligast: korv i alla former | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-09 20:28 | |
![]() | Stackare som fick sunkig skolmat. Jag kan inte minnas någon äcklig mat ifrån min skolgång... Och då ska ni fan veta att jag tänker efter :) En del rätter var kanske mindre spännande, men inte äckliga. Kanske är jag landets mest ognälliga person :) | |
| hizzmuzik | 2011-09-09 20:34 | |
![]() | Fiskpanetter med filsås, kokt potatis och riven morot! Bästa. Även efter att jag övergick till lakto-ovo-vegetarian i högstadiet så stannade filsås, kokt potatis och riven morot kvar högt på listan. Annars falukorvsrätterna: ugnsbakad falukorv och korv stroganoff. Mums. Sämsta var selleristicks som var vegetariskt alternativ 2-3 dagar i veckan på min gymnasieskola. Sjukt äckligt. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-09 20:38 | |
![]() | Selleristicks låter lite läskigt som det värsta dansband :/ | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-09-09 20:39 | |
![]() | Alla jäkla fiskgratänger var ju riktigt hemska... örttäcke, kaviartäcke o fan o hans moster.. många onsdagar man gick på bara knäckebröd o morötter ^^ Sen var det ju lite lustigt att de kunde hitta på 10 olika namn för likadana fiskpanetter också... allt för att det skulle se lite varierat ut på matsedeln :p | |
| vigren | 2011-09-09 21:28 | |
![]() | Trodde nästan jag var ensam om att ha upplevt sillbullar med korintsås... Det är nog det som jag kommer ihåg som det äckligaste som serverats i skolan. Åt annars det mesta, kommer ihåg att korv stroganoff var ganska bra för då slapp man ju gummipotatisen... ;) | |
| Lillot | 2011-09-09 21:40 | |
![]() | Bäst: Korv stroganoff. Sämst: En fullkomligt vidrig chokladsoppa (!) som de envisades med att servera varje lucia, med tillhörande lussebulle. | |