Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 508

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 15:33
Antal inlägg: 11661

:D

CrackedActor2011-10-22 15:33
Antal inlägg: 129

men shit! jag lever typ på mjölk, det är mättande... jaha, tror vi hittat källan till problemet, för lite vatten och för mycket mjölk...

alajap2011-10-22 15:38
Antal inlägg: 3

Hej! Det billigaste tipset är enklast: Låt bli att tvätta ansiktet på morgonen, åtminstone vintertid! Det naturliga hudfett som bildats under natten är bästa skyddet! Lycka till

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 15:39

Många duschar, tvättar händerna och ansiktet i mycket varmare vatten höst- och vintertid. Torkar ut som fan. Så vrid ner värmen :) Har själv svårt med detta. En varm dusch går inte av för hackor ^^

CrackedActor2011-10-22 15:41

Jag kan nog inte låta bli att tvätta ansiktet på morgonen, jag har hört förut att det är bra att skippa det, men oj vad fett det är på morgonen, skulle aldrig gå ut med det fejset, eller för den delen lägga på smink på det...

CrackedActor2011-10-22 15:42

vad fan.. jag gör tydligen alla fel som finns på listan =P precis en varm dusch går inte av för hackor... Det här kommer inte bli lätt :/

Sussola2011-10-22 15:47
Antal inlägg: 383

Förr drack jag minst 10 liter mjölk i veckan och jag hade problem med finnar i pannan då jag slutade dricka sååå mkt så försvann även finnarna...kanske där lösningen är :)

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 16:03

Tycker ansiktet känns sjukt ofräscht på morgonen, måste tvätta :P

Rökning är ett stort fett "no no" också. Även passiv. Sitter kvar när mina rökande vänner går ut oftast. Sitter hellre ensam i fem minuter än att förlora tio av mitt liv och lägga på fem-tio år på utsidan :P Rökning är kasst på många många sätt.
Tvätta sminkborstar som någon skrev, byt sängkläder en gång i veckan och handdukar samma där, om inte oftare.

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 16:06

Stannar man kvar inne är risken mindre att man trillar dit på att "feströka"/"socialröka" också. Man kan ju fråga sig om det är socialt att gå ut för att röka om man tycker det är militant att stanna kvar inne medan folk går ut och röker :P

snowstars2011-10-22 16:06
Antal inlägg: 3

Sluta med alla "vanliga" hudvårdsprodukter och använd bara sånt som är gjort på typ olivolja. Vanliga krämer innehåller mineralolja (typ motorolja) och det täpper till porerna = du får smörja mer. Finns mycket att läsa om det här t.ex. : www.dermanord.se/ klicka artiklar-mineralolja

Kan tillägga att jag haft problem med torr hy/eksem på mina händer hela mitt liv. För fem år sen slutade jag med alla krämer man får av läkare/apotek och började istället med salvor gjorda på naturliga produkter. Innan höll jag problemen i schack genom att smörja 3-4 gånger om dagen, nu har jag lååånga perioder som jag inte smörjer alls och när det börjar bli lite torrt smörjer jag en gång och så försvinner det.

Lycka till!

kverulanten - Ej medlem längre2011-10-22 16:10
Antal inlägg: 1130

Vichy-serien som finns på apoteket är suverän! Testa den gröna för blandhy. Inte jättebilligt, men väldigt bra.

CrackedActor2011-10-22 16:27

Jag har testat vichy, iofs innan jag fick de här problemen, men då upplevde jag det som att jag fick finnar av att använda den. Tidigare har jag bara behövt tvätta ansiktet med vatten, så lite sur är jag, när det helt plötsligt inte är som det alltid har varit :/

Röker gör jag ju inte, woho, ett rätt iaf =P

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 16:33

Bra det! :) Röknings-frågan verkar ligga på rejäl is nu för tiden. Fastän så många röker..Rökte själv i tonåren när jag var en liten tuffing. Skönt att jag inte hade problem med att sluta. Kan dock bli sugen O_o Gäller att stå emot då.

CrackedActor2011-10-22 16:38

Haha, ja i tonåren kände man sig tvingad att röka, tack o lov att jag aldrig gillade det... körde nog på munbloss genom hela högstadiet, och la ner skiten helt o hållet i gymnasiet.. Mindre press då.

crooked rain - Ej medlem längre2011-10-22 16:40
Antal inlägg: 6334

Det finns inga problem som inte olivolja kan lösa, that's all I'm sayin.

(ps, rökning är det äckligaste som finns. snyggt i mad men, men bara där)

zezzo - Ej medlem längre2011-10-22 16:42
Antal inlägg: 256

Japp, mjölk är skit för hela kroppen, inte bara för ansiktet.
Och överhuvudtaget kunde det vara en bra idé att försöka tackla hudproblem inifrån för att få en bestående förbättring (hud är ofta kroppens "mätare", d.v.s olika hudreaktioner talar ofta om hur kroppen mår inuti).
Alltså, kolla upp vad man äter och kan också vara bra att slänga en tanke på vitamin-mineralbalansen.

apbur2011-10-22 16:54
Antal inlägg: 9699

Så länge du tål mjölk tror jag knappast att det skapar sådana hudproblem.
Tror du hade haft lite andra problem om du var uttorkad. Drick du ett glas vatten extra men tro inte att det kommer göra några underverk.

Man blir ofta mer torr i huden när det börjar bli kallare ute. Jag behöver aldrig använda handkräm men så fort det blir kallare åker handkrämen fram.

CrackedActor2011-10-22 16:56

... jag vill ju ha underverk... Har inget tålamod alls för att vänta ett halvår och sånt, men ja det är väl bara att inse att det tar lite tid att få ordning på det här...

recidivfara - Ej medlem längre2011-10-22 16:57
Antal inlägg: 2385

man kan ju inte låta bli att tvätta ansiktet på morgonen om man makar sig! inte annars heller enligt mig men absolut inte om man tänker applicera make up på huden på morgonen. vidrigt resultat, snuskigt och bäddat för nya problem.

dock kan fuktande ansiktsvatten vara ett bra alternativ.

CrackedActor2011-10-22 16:59

haha precis! ryser bara vid tanken på att smeta runt med en underlagscreme i flottet, iiiiii....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?