Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-23 16:21 | |
![]() | Nä, inga gratis mensskydd. Och för övrigt, visst kan det i och för sig ibland vara besvärligt med mensen, men mest tycker jag ändå att den är till nytta, dvs vi får ju en otroligt bra utrensning iom det varje månad. Det får ju aldrig männen, så mest är det synd om männen för att de _inte _har_ mens. - Och tusen ggr hellre mens några dagar i månaden, än daglig skäggväxt. Det tycker jag verkar besvärligt (fast oftast otroligt snyggt). | |
| danielos | 2011-11-23 16:35 | |
![]() | Hur gör man i U-länder? | |
| vigren | 2011-11-23 16:38 | |
![]() | Jag har inte valt att ha synfel så jag är tvungen att bära glasögon... Vem av er är villig att via staten bekosta dessa?!? Innan jag blev klimakteriehäxa så upplevde jag nog inte mensskydd som någon blodigare ( ! ) utgift, det finns faktiskt bra alternativ till de dyraste märkena. | |
| gnill | 2011-11-23 16:45 | |
![]() | danielos: följ länken i mitt inlägg så kan du läsa lite om hur det funkar | |
| Megaherz | 2011-11-23 16:51 | |
![]() | Okej kvinns, det är inte alla (inte ens hälften) som slutar få mens av p-stav. Många, åh så många, får konstant mens, eller väldigt väääldigt långt utdragna. Hade under de första 6 månader 9 dagar utan mens, och det är mycket vanligt. Många som tror att den magiskt trollar bort mensen, betalar för skiten och blir besvikna.. Och kvinnor rakar väl sig också. Gratis tampisar och rakhyvlar till alla ;) | |
| trovik - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:05 | |
![]() | VonSchnygg: Tragiskt hur din sarkasm förstärker din okunskap. Om vi beräknar kostnaden för engångs bindor/tamponger under en normal kvinnas fertila period och jämför det med kostnaden för en produkt som utan att bli ohygienisk går att återanvända gång på gång. Kostnaden drar iväg. Men för de som aldrig sett behovet av att vara prismedvetna förstår jag att det är svårt att releatera. För att dra ett exempel. Köper du plastkassar för 1:-/st varje gång du handlar har du bränt närmare 70000:- på platskassar. Är det en vettig investering? Not so much. | |
| trovik - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:10 | |
![]() | vigren: Synfel är en intressant parallell. Om alla erbjöds lasek-operationer skulle kostnaden för dessa som idag ligger mellan 18000-35000:- sjunka till en nivå där alla skulle kunna välja att permanent åtgärda sitt synfel eller köpa ett par glasögon som efter ett par år behöver bytas ut. Förvisso skulle det innebära att optiker blir mer eller mindre överflödiga på samma vis som skivbolag blir överflödiga p.g.a. fildelning. | |
| Paradispesso | 2011-11-23 17:23 | |
![]() | Det här kan vara en av dom dummaste inläggen jag läst på senaste. "I ett land som säger sig vara jämställt borde det vara självklart att subventionera en kostnad som alla kvinnor måste betala men som alla män klarar sig undan." Du har nog tagit det där med jämställdheten lite för allvarligt,kommer det en tråd om att det är för jävligt att fler män i vårat jämställda samhälle inte föder barn oxå? En annan sak du kan fundera över är att barns avföring oxå ersätts av den blåa vätskan. Tänker man sen en gång till så borde man komma fram till att dom kör den för att det inte är smakligt med piss,skit och mens i tv reklamer. Eftersom väldigt många upplever dom 3 jätte naturliga sakerna som rätt äckliga ändå. | |
| Grymming | 2011-11-23 17:33 | |
![]() | Men va i helvete! vad får vi män i dagsläget som kan jämnföras med bindor och tamponger? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:37 | |
![]() | Kondomer på um? :P Klart det inte är gratis när man kan tjäna feta stålar på det. Köp en MENSKOPP (le-lou ;)) för 200spänn. Räcker i minst fem år. Klart. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:38 | |
![]() | "dummaste", "Men va i helvete" Men alltså...ni behöver väl ändå inte ta i så in i nordens. Dämpa er lite. Man kan väl ha en motsatt åsikt utan att direkt lynscha för den skull. Snorungar. *muttrar* | |
| Grymming | 2011-11-23 17:41 | |
![]() | Jag tar verkligen inte i. men jag förstår bara inte grejen!? Det är ju verkligen den konstigaste åsikten jag läst på länge. | |
| gnill | 2011-11-23 17:43 | |
![]() | Delicious: vill bara påpeka att ett antal kvinnor kan inte ha menskopp (beror på anatomi, ska inte gå in på detaljer här) men jag tycker ändå inte att samhället ska bekosta mensskydd. Det finns en massa livsnödvändiga saker för män och kvinnor som inte samhället bekostar, så varför just detta? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:44 | |
![]() | "VonSchnygg 2011-11-23 14:34 Antal inlägg: 365 Och männen får betala för sina rakhyvlar brukar dom kontra med i den diskusionen!! Ska samhället bekosta det också?" Kvinnor rakar och vaxar sig generellt MER än män..Hello? | |
| gnill | 2011-11-23 17:45 | |
![]() | Det finns ett jämställdhetskrux med att män inte föder barn (men det skulle man kunna "bygga bort" om det fanns politisk vilja). Det har att göra med att arbetsgivare värderar kvinnlig arbetskraft lägre för att de räknar med att kvinnan a) kommer att vara föräldraledig länge minst 2 ggr + vara den som vabbar mest. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:46 | |
![]() | gnill, Det är klart. Men många vet inte ens att det finns. Män får snoppbidrag. Dvs ett bidrag som ingår i lönen för att de har en snopp. Så att få livmoderbidrag känns inte allt för konstigt. | |
| Paradispesso | 2011-11-23 17:49 | |
![]() | vad skulle jag ha använt istället för "dummaste" ? "mest verklighets frånvarande" ? Lite OT men om det är att "direkt lyncha" någon när man använder sig av ordet "dummaste" så borde väl "snorungar" vara personangrepp av dom högre graderna. | |
| numsan | 2011-11-23 17:49 | |
![]() | Haha, like på "Män får snoppbidrag. Dvs ett bidrag som ingår i lönen för att de har en snopp. Så att få livmoderbidrag känns inte allt för konstigt." Och menskopp är faktiskt ett billigt alternativ som även har många andra fördelar. Hygien, lukt, miljövänligt, minskad risk för svampinfektioner osv.. | |
| e_l_v_a | 2011-11-23 17:50 | |
![]() | Megaherz Klart att p-stav/minipiller inte fungerar för alla men det kan vara värt att testa om man inte vill ha mens. Det är dock väldigt onödigt att sätta in p-stav utan att testa minipiller med samma hormon först. | |
| Paradispesso | 2011-11-23 17:51 | |
![]() | Delicious: Gör jag mig lika dum som dig om jag frågar om källa på ditt påstående? | |