Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-11-24 13:02 | |
![]() | väldigt lite eftersom vi bara köper julklappar till barnen och det är inga dyra saker. Har väldigt svårt för denna köphysteri som pågår under jul. Nån tusenlapp extra (om ens det) för mat som Gautama beskriver, thats it. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-11-24 13:08 | |
![]() | Denna Julen blir väldigt dyr... skulle tro att det kommer att landa på 15-20000 när ALLT är medräknat. | |
| Lillstölla | 2011-11-24 13:18 | |
![]() | Julklapparna kommer att hamna på ca 1000 kronor men då är det både till familj och vänner, och den jag handlat mest till är brorsonen. Maten står våra föräldrar för, har erbjudit under flera år att bidra till matkostnader men det vill de inte veta av. Så kanske kommer "billigt" undan i sammanhanget, blir väl annorlunda när man har egna barn sen antar jag. | |
| Cardis | 2011-11-24 13:21 | |
![]() | Klart man skulle kunna lägga mycket mycket mer på julklappar, sparar dock pengarna så jag kan ta med min dotter på uppleverlser istället. Det är ju sånt man kommer ihåg.. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-11-24 13:25 | |
![]() | Jösses. Hur kommer man upp i 10–20 tusen? Stor bjudning? Dyra julklappar? | |
| Tommy 1979 | 2011-11-24 13:28 | |
![]() | Titti, varför bryr du dig om vad omgivningen tycker? De har inte ett skit med att göra hur ni firar jul. Säg åt dem att sköta sina egna affärer, om du vill vara artig, annars kan du helt enkelt be dem dra åt helvete. | |
| dinodog | 2011-11-24 13:29 | |
![]() | I princip ingenting. Maten är ju densamma som det övriga året. Jag menar korv och skinka äter man ju fler gånger i månaden. Ja det skulle vara skinkan då, men då köper jag en skinka i stället för någon stek. Julklappar tja det blir väl något litet, ungarna är ju så stora nu. Skulle aldrig falla mig in att köpa något till flickvänner, inte så länge det är på allvar och de bor ihop. Syskon och syskonbarn får heller ingenting inte heller svärmor. Så enkelt som möjlgt, hade jag fått bestämma skulle julen inte existrat alls. | |
| Cardis | 2011-11-24 13:31 | |
![]() | Julen handlar inte om presenter eller mat, det handlar om att samlas med familj och vänner. Ingen annat, presenterna är roliga för barnen. Annars är det ju bara att träffas som är roligt, blir inte så ofta när vänner och familj flyttar iväg runtom i landet | |
| 670323 | 2011-11-24 13:34 | |
![]() | inte en julklapp blir det i år.. | |
| tötis - Ej medlem längre | 2011-11-24 13:46 | |
![]() | Ingen aning vad de slutar på,men inga fantasisummor. Alla samlas hos mig och tar med sig något till julbordet. Har fyra barn som jag köper klappar till,vi vuxna byter inte klappar. För oss är julen en mysig högtid då vi samlas,äter god mat och umgås med varann. Tror att de minnen barnen har av mysiga julaftnar är betydligt mer värt än en massa dyra prylar :) | |
| trovik - Ej medlem längre | 2011-11-24 15:36 | |
![]() | Jag är ateist. Alltså firar jag inte jul, vilket också innebär att mina kostnader är minimala. Sen händer det förstås att man gör vissa inköp och ibland sammanfaller dom med julen. Men det i sig är mest en slump. Jobbigaste är att folk insisterar på att slänga på en gåvor som man egentligen inte behöver. Tack och lov finns det tradera. | |
| lindgreno - Ej medlem längre | 2011-11-24 15:40 | |
![]() | Vad dystert det låter Trovik. inte att du är ateist utan att du inte firar jul. Det som är så härligt! | |
| tipitina | 2011-11-24 15:53 | |
![]() | 1200:- fördelat på tusen spänn på resan hem och tvåhundra på julklappen till julklappsspelet. | |
| Lightbringer | 2011-11-24 16:09 | |
![]() | "Jag är ateist. Alltså firar jag inte jul..." Haha, roligt. Jag är också ateist men till skillnad från dig så firar jag jul. Inte för att det är en religiös högtid utan för att det är trevligt, och det är absolut inget konstigt med det. Även Richard Dawkins firar jul och sjunger julsånger. | |
| Maad Max | 2011-11-24 16:10 | |
![]() | Det brukar väl landa på några tusenlappar. Inget extravagant alls. Julklappar till familjen och några nära vänner som jag tycker är värda något fint. Det bästa är ju att ge klappar till folk som absolut inte räknat med att de ska få något... Det känns mer äkta då! Inte för att det känns fel att ge julklappar till mor, far och syster, men det är ju så givet att det knappast kan bli någon överraskning... | |
| ErikStenman | 2011-11-24 16:17 | |
![]() | Håller med om att det bästa med julen är att träffa familj och släkt som man inte annars träffar. Även maten är ett ganska viktigt inslag men några större merkostnader innebär det inte jämfört med om man skulle ätit vanlig mat. Det här med presenter börjar jag bli mindre intresserad av. Dock tycker jag ganska mycket om att ge presenter så jag får väl "skylla" mig själv om jag får några också. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:20 | |
![]() | Läser man den här tråden får man lätt intryck av att pengar är glädje. Eller det som kan köpas för dem. Mötet med en medmänniska är det få som omtalar här. Det ska ätas och köpas... DÅ blir det jul... | |
| Mindymoo | 2011-11-24 16:30 | |
![]() | Om man är arbetslös som jag lär det inte bli så stora summor till jul. Men det brukar det aldrig bli ändå! Julgran är viktigt. Och vegetarisk julmat - brukar bjuda in folk som inte har lust med släkten/ har varit hos släkten/ inte har släkt. Ett eget julfirande som blir vad man gör det till, utan klappar men med sällskapsspel och umgänge. Väldigt skönt! Kostnad inkl snaps & öl, cirka 1500 max. | |
| Minta | 2011-11-24 16:33 | |
![]() | Om jag inte köper någon ny julsak blir det inte så mycket. Jag är inte hemma på julafton och vi brukar leka julklappsleken; var och en köper en sak för ett belopp som bestämts i förväg uístället för att alla köper till alla. Så det blir inte så dyrt. | |
| Mindymoo | 2011-11-24 16:33 | |
![]() | Ålandspojken, TS fråga handlade ju om pengar, så då svarar folk på det. Men jag håller med om att helgen innebär något viktigare (även om man är ateist som jag). Tacksam om jag har några vänner som vill umgås med mig på jul, eftersom min nära familj är borta. Om ingen kommer lär jag gå iväg till alternativt julfirande, t ex Stadsmissionen brukar ordna det i Göteborg. För det är bra att ha människor kring sig. | |