Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 743 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-28 13:33 | |
![]() | Kommunerna har oftast kuratorer/terapeuter som erbjuder gratis samtal. Det kan vara en familjecentral, stödcentral osv. Det beror lite på vad du behöver prata om. Vid anhörigstöd finns det den här sidan: www.malmo.se/Medborg...ae nde.html Har du andra behov så finns den här. www.malmo.se/Medborg...-s tod.html Ta i första hand hjälp av kommunen. Det är gratis och de har massor med bra terapeuter. Lycka till! | |
| blue_moon | 2011-11-28 13:41 | |
![]() | Tittis förslag är bra. Kyrkan har mycket att erbjuda, mer än att predika tro. Kontakta en Diakon för stödjande samtal - de har större livserfarenhet än unga psykologistuderande. | |
| UisgeBeatha | 2011-11-28 13:49 | |
![]() | ... bara ett förtydligande. Alla psykologstuderande är inte unga. Alls :) Men 150kr/tillfälle är inte gratis hur man än vrider och vänder på det. Det kan dock vara en bra grej att känna till om behovet skulle uppstå också vid ett senare tillfälle när ekonomin är bättre. Det är hur som helst långt billigare än många andra likvärdiga alternativ. | |
| Lill-IT | 2011-11-28 13:53 | |
![]() | Jag känner några som jobbar som diakonissor. Underbara människor.. som kan stötta med samtal när någon har det jobbigt. Det är gratis och de har tystnadsplikt... och du väljer själv vad du vill prata om. Vill du inte prata om Gud, så gör ni inte det. Dessa personer har mycket erfarenhet av människor och alla de svårigheter man kan brottas med.. Bara att ta kontakt med närmsta församling. Tror minsann att de gör hembesök också. Annars finns ju jourhavande medmänniska att ringa. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-28 15:38 | |
![]() | Kvalitén på samtalen lär nog dessvärre variera. Jag var själv nedstämd för ett par år sedan och remitterades av vårdcentralen till en psykodynamisk idiot som apropå mina svårigheter att somna ställde frågor som: "Var du mörkrädd när du var liten?" Man får lita på sin egen känsla i såna lägen. Man behöver inte fortsätta gå hos någon som känns fel för en. Alla är inte bra att samtala med även om de råkar vara utbildade. Ett bra samtal ger en känsla av lättnad efteråt. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-11-28 15:56 | |
![]() | UisgeBeatha Tack för den länken! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-28 17:26 | |
![]() | I denna kommun är inget gratis,det är Landstinget som har kuratorer och psykologer,om man inte går i gymnasiet,för då är det gratis | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-28 17:27 | |
![]() | instämmer med dig Sylvia,kommer du till ett "pucko" så byt | |
| marmeladov22 | 2011-11-28 17:45 | |
![]() | Präst är nog alla gånger bättre än VC socialtjänstemän är väldigt trevliga med Ring soc och gråt, så bokar de in dig direkt. | |
| mrperfect | 2011-11-28 17:56 | |
![]() | Jourhavande medmänniska Kvinnojouren skulle jag ha testat om jag hade varit kvinna... | |
| päronhalva | 2011-11-28 18:07 | |
![]() | Önskar jag kunde hjälpa! Borde väl gå att ringa psykiatrin och fråga efter förslag. Själv betalar jag för mina möten. Hoppas allt går bra. Kram! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-28 20:13 | |
![]() | för att komma till psykiatrin behövs remiss från vårdscentral,med tur går det fortare en 3 månader,vård garantin | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-11-28 21:36 | |
![]() | Bra fråga tycker jag. Har vid flertalet tillfällen i livet befunnit mig i situationer som har varit svåra att ta mig ur själv och det har funnits ekonomiska förutsättningar och "inte ska väl jag" förutsättningar som har hindrat mig. Då har jag letat upp böcker som handlat om den situationen och det har hjälpt otroligt även om det inte klår att faktiskt gå till ett proffs. Om proffset är bra dvs... Har stött på motsatsen med.. Bäst hjälp i livet fick jag av en bok som jag läste som 20-åring. Hela min vuxna personlighet grundar sig i den. Och att hjälpa sig själv ger en lite verktyg för resten av livet. | |