Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade34
Mobilspel
Pågående20 284

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sralnilem2011-12-21 22:55
Antal inlägg: 197

Klart det suger...har själv mött såna med 2500+ ranking...som låtsas lågga ut 2 gånger på raken...sedan den tredje så passar dom...sen har man en rullning på halsen,medger att jag blir vansinnig då..och oftast bara lämnar...har man och kan man lägga ut ska man göra det imo

sralnilem2011-12-21 22:56
Antal inlägg: 197

klargör lite...dom låtsas missa lägga ut....bara för att få sin rullning
,skrev lite fel

slånbär2011-12-21 23:04
Antal inlägg: 5539

Men bra-lämna spelet så vinner jag!! Så gör en äkta dålig förlorare.

Observer2011-12-21 23:12
Antal inlägg: 266

Betapet handlar om 33% ordkunskap, 33% ren tur, 33% taktik och 1% går det så går det

Harlort - Ej medlem längre2011-12-21 23:15
Antal inlägg: 670

Om man inte själv kan lägga för bra poäng så är det väl självklart att man försöker hindra den andre från att utnyttja läget. Spelar alltid för att vinna, skiter fullständigt i om någon sitter och håller på en rullning eller annat larv. Sänk motståndaren och vinn på knock-out!! No mercy!! Inget jvl gnäll.

dannyboyFFS2011-12-21 23:18
Antal inlägg: 394

Jag brukar försöka öppna brädet så att det finns tillräckligt med bra drag för min nästa tur. Gillar inte att sitta å låsa allt även om det lönar sig att spela defensivt.

socce2011-12-21 23:30
Antal inlägg: 9

Får väl erkänna att jag mer än en gång smålipat över destruktiva motståndare..mot min egen inre övertygelse. men det är ju bara såååååååååååå tråkigt att bli fast i en match mot en sådan motståndare. Försöker memorera namnen för att undvika dem, men man kommer ju inte ihåg alla..och det kommer nya...och ibland ger man sig ju på de man vet är ultradefensiva..bara för att få tillfredsställelsen att tvåla till dem! Jag kommer aldrig mer att gnälla på någon motståndare...NOT...

blue_moon2011-12-21 23:31
Antal inlägg: 9713

Precis! Defensivt gnetspel förtar hela nöjet med scrabble.

strömavbrott2011-12-21 23:31
Antal inlägg: 316

Spelet blir ju tråkigt ibland, utan att man alltid kan styra det. T.ex. när allt blir låst och ingen kan lägga något. Det kan bero både på hur spelplanen ser ut, vilka brickor man får och vilken taktik spelarna har. Personligen tycker jag det är tråkigt att spela med någon som bara vill rulla hela tiden - fast samtidigt är jag ju avundsjuk på att han/hon lyckas få till så många rullningar. Roligast är när man får till många ovanliga och kluriga ord.

ektis - Ej medlem längre2011-12-21 23:33
Antal inlägg: 4505

det är väl bara att strunta i hur andra tycker man spelar. haha.

Harlort - Ej medlem längre2011-12-21 23:38

bra summerat Ektis!!!

ektis - Ej medlem längre2011-12-21 23:39
Antal inlägg: 4505

thänks, harlort. kom fram till den lite smidigt: )

Harlort - Ej medlem längre2011-12-21 23:42

Löv it! det enkla är oftast det kloka......

AMF2011-12-23 08:15
Antal inlägg: 335

Självklart att spela för att vinna. Med alla tillåtna metoder.
En finfin metod är att ha sitt lägg klart för att snabbt trycka av så motspelaren förhoppningsvis får minustid. Så snäll är jag :-)
Värsta spelet är när man muras in i ett hörn och motspelaren lägger förkortningar som inte går att arbeta sej utåt på.

cokki2011-12-23 09:26
Antal inlägg: 290

Har inte läst alla inlägg..
Kanske nån annan blivit anklagad som mej?
Jag blir anklagad som tråkig och förföljare för att jag lägger ord i direkt anslutning till motpartens. Grejen är att dom lägger upp ord som jag i min tur får bra poäng för att lägga runt omkring deras. Jag kan mycket väl lägga någon annanstans men varför det när jag inte behöver. Detta händer alltid när motparten är i underläge.

wildman2011-12-23 09:33
Antal inlägg: 3859

Man försöker ju hitta motståndarens svagheter. Om man märker att motspelaren har problem med låsta spel så förslker man ju göra så. Och vice versa så kan det ju ibbland löna sig att öppna upp på många fronter samtidigt. Jag tycker inte att man väljer det ena eller det andra konstant utan försöker hitta vad som passar mot just den personen. Detta gäller ju särskilt när man spelat flera gånger mot någon så man lär sig dennes stil. Men att gnälla är ju bara löjligt. Var och en spelar som den vill. Jag kan se en charm i att lyckats i en stängd match likväl som charmen i en snabb match med många rullar och höga poäng.

bolt702011-12-23 10:47
Antal inlägg: 34

Lagt märke till att "proffsen" ligger och spanar in tvåbokstavsord och "bryggor". Det verkar löna sig att sabba ett flytspel. Det är inget fel med det eftersom det är enligt reglerna. Jag själv "slösar" tid på att försöka lägga långa och "komplicerade" ord och är oskicklig på att leta småord.
Skall man bli framgångsrik måste man spela småord och "sabba".

wildman2011-12-23 12:55
Antal inlägg: 3859

Man kan också notera en intressant sak om man kikar i den numera utökade statistiken. Flera stycken som förespråkar att man ska spela långa ord etc har färre lägda bokstäver i snitt än dom som menar på att man ibland spelar tightare... Kan det månne vara så att det är sådana sk rullspelare som mest bara sitter och byter bokstäver istället för att spela? ;-) God Jul!

fnitta2011-12-23 13:20
Antal inlägg: 23

jag spelar bara för att det är kul sen såklart kan det vara kul att vinna, men oftast när jag bara spelar för att vinna så har det slutat vara kul för ett tag sen. spelade med en person som verkligen satt och väntade in alla bra rutor, riktigt tråkigt och lite synd jag inte minns namnet så jag kan undvika personen i framtiden.

marmeladov222011-12-23 18:17
Antal inlägg: 4211

jag menar
ibland sitter man med polska brickor vad ska du göra? byta och byta?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?